חדשות בארץ

דיון סוער בוועדה המסדרת | זוהר: "ממשלת השמאל דורסת את הימין"

יו"ר סיעת הליכוד, מיקי זוהר, תקף בחריפות את הקואליציה והאשים אותה בניסיון למחוק את האופוזיציה: "התקשורת שותקת והיועצים המשפטיים מגבים את ההחלטות הרדיקליות האלו. לא תקבלו קיזוזים"

זוהר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)זוהר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 13:34)

הוועדה המסדרת בראשות חברת הכנסת עידית סילמן (ימינה) אישרה היום (רביעי), בתום ישיבה סוערת, את בקשתו של יו"ר הכנסת מיקי לוי, וקבעה ישיבת כנסת מיוחדת להצהרת האמונים של נשיא המדינה ה-11, יצחק הרצוג.

הישיבה החגיגית תתקיים ביום רביעי, כ"ז בתמוז (7 ביולי), בשעה 16:30. הדיון נקבע במועד זה לבקשתם של הרצוג והנשיא היוצא ראובן ריבלין, על מנת שלא לערוך את הטקס בתשעת הימים.

לאחר הצהרת האמונים, יגיע הרצוג אל בית הנשיא, שם יתקבל על ידי ריבלין, בטקס חילופי נשיאים רשמי שיתקיים לראשונה בתולדות מוסד הנשיאות. במהלך הטקס יעביר הנשיא העשירי ריבלין את נס הנשיא לידי הנשיא ה-11 הרצוג.

במהלך הדיון בוועדה המסדרת, תקפו חברי האופוזיציה את הקואליציה על ניסיונה 'לסתום פיות', כהגדרתם. כזכור, אתמול דווח כי ביוזמתם של יו"ר הקואליציה סילמן וסגנה בועז טופורובסקי (יש עתיד), החליטה נשיאות הכנסת כי ב-30 הימים הקרובים לא יקודמו הצעות חוק פרטיות – אחד מכלי העבודה הפרלמנטריים המרכזיים של האופוזיציה בכנסת. טופורובסקי, שהחליף את סילמן במהלך הישיבה, הרחיק בזה אחר זה חברי כנסת רבים מהאופוזיציה, ביניהם יעקב אשר ויצחק פינדרוס מיהדות התורה, קטי שטרית וגלית דיסטל מהליכוד, ואורית סטרוק מהציונות הדתית.

יו"ר סיעת הליכוד, מיקי זוהר, אמר בדיון כי "זאב אלקין מתכנן למחוק את הקיום שלנו באופוזיציה. כנראה נקבל שתיים-שלוש ועדות באופן חסר תקדים, אבל אף אחד לא מדבר, זה בסדר כי עושים את זה לימין. אתם מונעים חקיקה באופן חד-צדדי למשך חודש שלם, באופן אנטי דמוקרטי לחלוטין. בשלב הבא תבטלו לנו את הנאומים בני דקה, שלא נוכל גם לדבר".

"ביקרתם אותנו על החוק הנורבגי. אתם לא עשיתם חוק נורבגי – עשיתם חוק שבדי", הוסיף זוהר. "הביקורת, כשהופנתה נגדנו – זה היה לגיטימי. אבל אתם חציתם את כל הקווים הנורבגיים. מצמצמים ועדות באופן חסר תקדים – אף אחד לא מדבר על זה. הכל נעשה ברמייה, בשקר של הציבור, כי הרי אין ציבור מאחורי מי שהקימו את הקואליציה – בנט וסער נטולי ציבור, אם מחר נערכות בחירות הם לא עוברים את אחוז החסימה".

"ממשלת השמאל הזאת דורסת את הימין, מוחקת אותנו כנבחרי ציבור – אף אחד לא מדבר. התקשורת שותקת, היועצים המשפטיים לא רק שותקים – הם גם מגבים את ההחלטות הרדיקליות האלו. אני מודיע לכם, קיזוזים לא תקבלו עד סוף הקדנציה. אם תתנהגו בחוסר כבוד – גם אנחנו ננהג בחוסר כבוד. הציבור לא ישכח לכם את ההתנהלות הזו", כך זוהר.

בתוך כך, 13 חברי כנסת חדשים שנכנסו לכנסת במסגרת החוק הנורבגי הצהירו היום אמונים במליאה. ברשימת חברי הכנסת החדשים של ימינה נמצאים מאיר יצחק הלוי, שהחליף את שר הבינוי והשיכון אלקין. חבר הכנסת לשעבר צבי האוזר שב לכנסת במקומו של שר התקשורת יועז הנדל. במקום השר לשירותי דת מתן כהנא, נכנסה חברת הכנסת שירלי פינטו קדוש. פינטו, חברת הכנסת החירשת הראשונה בישראל, הצהירה אמונים בשפת הסימנים.

בישראל ביתנו, אלינה ברדץ' יאלוב החליפה את שר האוצר אביגדור ליברמן, ובמקום שר החקלאות עודד פורר נכנסה לכנסת לימור מגן תלם. בעקבות התפטרותו של סגן שר חמד עמאר, נכנס לכנסת יוסי שיין.

חברי כנסת חדשים שנכנסו מטעם סיעת יש עתיד הינם: טטיאנה מזרסקי, במקום שר התיירות יואל רזבוזוב; יסמין פרידמן, במקום שרת הכלכלה אורנה ברביבאי; ומופיד מרעי, במקום שר התרבות והספורט חילי טרופר.

בסיעת כחול לבן נכנסה חברת הכנסת רות וסרמן לנדה במקום שרת החדשנות והמדע, אורית פרקש הכהן. חבר הכנסת אלון טל החליף את שרת העלייה והקליטה, פנינה תמנו שטה. מטעם מרצ נכנסו לכנסת מיכל רוזין וגבי לסקי, במקומם של שר הבריאות ניצן הורוביץ והשרה להגנת הסביבה תמר זנדברג.

תגיות:מליאת הכנסתמיקי זוהרהוועדה המסדרתהחוק הנורבגי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה