חדשות בארץ

אלפים במצעד הדגלים בירושלים, בלוני תבערה בעוטף עזה

במצעד הדגלים בירושלים השתתפו אלפי צועדים, שהגיעו בסיומו אל הכותל המערבי. שני שוטרים נפצעו באורח קל בעימותים עם מתפרעים פלסטינים בעיר. בלון נפץ התפוצץ מעל אחד מיישובי המועצה האזורית שדות נגב

מצעד הדגלים, הערב (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)מצעד הדגלים, הערב (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

אלפים השתתפו הערב (שלישי) במצעד הדגלים בירושלים, לאחר שבחודש שעבר הוא הופסק בעקבות ירי הרקטות של חמאס לעבר העיר. המצעד התקיים ברקע איומי ארגוני הטרור לחדש את שיגור הרקטות לעבר ישראל.

כוחות גדולים של משטרה אבטחו את הצועדים, שיצאו מרחוב הנביאים בדרכם לשער שכם. ברחבת השער התקיימה הרקדה המונית עם דגלי ישראל, משם המשיך המצעד לכיכר צה"ל דרך שער יפו. הצועדים הגיעו לבסוף אל הכותל המערבי, חלקם דרך הרובע המוסלמי וחלקם דרך הרובע היהודי.

בשעות שלפני המצעד ובמהלכו התעמתו פלסטינים עם כוחות המשטרה, השליכו אבנים לעברם ותקפו אותם. אבנים נזרקו גם לעבר בניין משרד המשפטים ברחוב צלאח א-דין במזרח ירושלים. שני שוטרים נפצעו בעימותים באורח קל, וכן כ-20 פלסטינים. המשטרה עצרה 17 מתפרעים.

חברי כנסת מהרשימה המשותפת הגיעו לשער שכם, וקיימו במקום מסיבת עיתונאים מאולתרת. יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה, אמר: "הממשלה הזו הגיעה לקונצנזוס כלפי ירושלים, בקווי היסוד שלה יש הסכמות על הרחבת ההתנחלויות בירושלים המזרחית. על החומות האלו יונף דגל פלסטין, וירושלים תהיה בירת פלסטין הכבושה".

יו"ר רע"מ מנסור עבאס מתח מוקדם יותר ביקורת על החלטתו של השר לביטחון הפנים, עמר בר לב, לאשר את קיום המצעד: "מצעד הדגלים הוא התגרות משולחת רסן, עיקרו צעקות שנאה והסתה לאלימות, וניסיון להבעיר את האזור למטרות פוליטיות", טען. "השר לביטחון פנים והמשטרה היו צריכים לבטל אותו. אני קורא לכל הצדדים לא להיגרר להסלמה ולשמור על איפוק מירבי".

עבאס הוסיף, כי "אין ספק שמטרת יוזמי המצעד לאתגר את הממשלה החדשה ולהתיש אותה בסדרת אירועים נפיצים בתקופה הקרובה, ולהחזיר אותנו אחורה להסלמה מיותרת שתסכן חיי אדם כפי שחווינו בחודש האחרון. הרשימה הערבית המאוחדת קוראת להשקיע מאמצים מדיניים כדי להגיע להסדר מדיני בין שני העמים, הישראלי והפלסטיני, שמגשים את החזון אליו אנו שואפים: השגת שלום, ביטחון הדדי, שותפות וסובלנות בין שני העמים. זהו החזון היחיד שיכול לשים קץ לסכסוך עקוב מדם".

בין משתתפי המצעד היה יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, שתקף את עבאס: "לא ניכנע לתכתיבים, לא ניכנע לחמאס. לא ייתכן שחבר כנסת ימנע מיהודי לצעוד בירושלים עם דגל ישראל. זו פרצופה של הממשלה הזו".

יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', שהיה אף הוא בין החוגגים, כתב לאחר מכן: "אלפים בריקוד דגלים שמח ועוצמתי בירושלים. מלא שמחה, מלא אמונה, מלא גאווה לאומית, מלא אהבה לעם ולארץ ולירושלים ולדגל. עם ישראל חי. תודה לשר לביטחון הפנים, למפכ"ל ולמפקד מחוז ירושלים על שיתוף הפעולה, לשוטרי משטרת ישראל ולאלפי החוגגים".

יו"ר תנועת "אם תרצו", מתן פלג, שתנועתו היא אחת ממארגני האירוע, אמר: "ירושלים מעולם לא הייתה חופשית ובטוחה יותר לכלל העדות והדתות מאשר בזמן הריבונות הישראלית. אסור לנו לקפל את הדגלים ולוותר על הנכסים ההיסטוריים הללו בגלל ארגוני טרור ושאר מבקשי רעה, ואנו שמחים שאלפי אנשים בחרו להניף את דגלי ישראל פה בגאון וללא כל פחד. מדובר באירוע ערכי, חינוכי, לאומי וציוני מהמעלה הראשונה. נגד ארגוני הטרור אנחנו מעבירים מסר חד וברור – ירושלים היא בירתה הנצחית של ישראל".

במערכת הביטחון העריכו, כי למרות האיומים ארגוני הטרור יימנעו מירי רקטות לעבר שטח ישראל. עם זאת, משעות הבוקר פרצו למעלה מ-20 שריפות ביישובי עוטף עזה כתוצאה מבלוני תבערה ששוגרו מהרצועה. מכבאות והצלה נמסר כי השריפות היו ברובן קטנות ולא סיכנו את חיי התושבים. צוותי כבאות, בסיוע כוחות צה"ל, רבש"צים ומתנדבים, השיגו שליטה על כל הדליקות. נזק נגרם ליבולים חקלאיים בשדות העוטף.

בשעות הערב התפוצץ בלון נפץ מעל אחד היישובים בשטח המועצה האזורית שדות נגב. במקביל, עשרות פלסטינים התפרעו בסמוך לגדר המערכת והבעירו צמיגים.

ההסלמה בדרום מהווה מבחן ראשון לממשלה החדשה בראשות נפתלי בנט ויאיר לפיד. כזכור, לאחר תום מבצע "שומר החומות" הצהירו גורמים מדיניים וצבאיים בישראל כי "מה שהיה הוא לא מה שיהיה", וכי ישראל לא תבליג על הפרת השקט. בנט עצמו אמר בעבר, כי יש להגיב בעוצמה על כל בלון תבערה. שר הביטחון בני גנץ מקיים בשעה זו הערכת מצב בהשתתפות הרמטכ"ל אביב כוכבי, ראש שב"כ נדב ארגמן ובכירים ביטחוניים נוספים.

תגיות:חמאסעוטף עזהירושליםבלוני תבערהמצעד הדגלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה