חדשות בארץ

דרעי: "אעשה הכל להפיל את הממשלה"

בטקס חילופי שרים במשרד הפנים, בירך השר היוצא אריה דרעי את השרה הנכנסת איילת שקד אולם אמר כי יעשה הכל כדי להפיל את הממשלה ולהקים "ממשלה עם יסודות יותר איתנים". שקד: "אפעל ליישם מדיניות הגירה אחראית ולהשיב מסתננים לארצם"

דרעי בטקס חילופי השרים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)דרעי בטקס חילופי השרים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

במשרד הפנים נערך היום (שני) טקס חילופי השרים בין השר היוצא אריה דרעי והשרה הנכנסת איילת שקד. בדבריו בטקס, בירך דרעי את שקד אך הבטיח כי יעשה הכל כדי להפיל את ממשלת בנט-לפיד.

"זה טבעו של עולם, של משטר דמוקרטי, שהשלטון מתחלף", פתח דרעי. "יש בזה הרבה מאוד מעלות. כל שר בא עם מרץ חדש, עם מדיניות, עם יעדים שהוא רוצה להשיג. השאיפה שצריכה להיות, קודם כל, היא לא לקלקל מה שעשו אחרים ולנסות לשפר. השתדלתי מאוד לא לקלקל לעומת קודמיי וניסיתי לשפר ככל יכולתי את התחומים עליהם מופקד משרד הפנים".

דרעי הודה בדבריו לעובדי המשרד על פעילותם: "אמרתי לאיילת קודם – אני יכול לומר, שחוץ מלשכת השר אין אצלנו מינויים פוליטיים במשרדים שלנו. אין יותר טוב מצוות מקצועי אמין, נאמן ומסור, בעיקר כשהוא מגיע מתוך המשרד. לא התאכזבתי, הייתה עבודה יוצאת מהכלל. עשינו ביחד הרבה מאוד דברים, התקופה האחרונה הייתה מאוד מאתגרת. את מוצאת משרד עם שדרת ניהול יוצאת מן הכלל, עם רפורמות שנעשו או שבדרך, עם תנופה קדימה. אין פה הרבה כוח אדם, אבל הוא איכותי ומחויב מאוד".

בהתייחסו לחילופי השלטון, אמר דרעי: "זו לא הממשלה שאני ציפיתי שתקום, אני חושב שיכלה לקום ממשלה אחרת – ימנית, לאומית, יותר הומוגנית. אבל זה המשחק הדמוקרטי, כך הכנסת החליטה. אז אני חצוי קצת באיחוליי: מאחל לאיילת הרבה הצלחה, שכן הצלחה שלה זו הצלחה של המשרד ושל עם ישראל. מצד שני, כיו"ר ש"ס אעשה הכל כדי שהממשלה הזו תיפול מהר מאוד, וכדי שנוכל להקים ממשלה עם יסודות יותר איתנים".

שרת הפנים הנכנסת אמרה: "בכוונה רציתי לבוא למשרד הזה. אני חושבת שזה אחד המשרדים החשובים ביותר במדינת ישראל, שנוגעים כמעט בכל תחום מתחומי החיים של האזרח. ישבתי קודם עם אריה, והבנו שהיו דברים מדהימים שהוא רצה לעשות אבל לא תמיד היה אפשר בגלל ממשלות המעבר, עכשיו באמת יש הזדמנות".

"בכהונתי כשרת פנים, אנצל את גלי האמון שתושבי המדינה רוחשים לרשויות המקומיות ונביא לביזור סמכויות רחב ומדורג מהשלטון המרכזי לשלטון המקומי", הצהירה שקד. "אפעל בכל כוחי כדי ליישם מדיניות הגירה אחראית תוך מתן הולם למצבים הומניטריים מבוססים. אפעל להשיב מסתננים לארצם, לעודד יציאה מרצון למדינות שלישיות בטוחות. אנחנו צריכים להתמודד עם תופעת ההסתננות ולטפל בה, זה עניין אסטרטגי – אנחנו צריכים להגן על הגבולות ועל המדינה".

תגיות:משרד הפניםאיילת שקדאריה דרעי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה