ונשמרתם

קיבלתם הודעה על חשבון חשמל שלא שולם? היזהרו, עוקץ חדש רץ ביממה האחרונה

הונאת ענק רצה ביממה האחרונה בהודעות סמס, ווטסאפ ומיילים, ועשרות אזרחים תמימים כבר נפלו קורבן. האזרח התמים שנכנס להודעה דרך הלינק, כלל לא תיאר לעצמו שהלינק בעצם מוביל לאתר המתחזה לאתר חברת החשמל, ושילם את סכום ה'חוב' בתמימות מוחלטת

אא

הונאת ענק רצה ביממה האחרונה בהודעות סמס, ווטסאפ ומיילים, ועשרות אזרחים תמימים כבר נפלו קורבן. 

האם גם אתם קיבלתם הודעה מהבנק או מחברת החשמל או חברה ממשלתית אחרת שאומרת כי חשבון החשמל שלכם לא שולם, וצריך לשלמו בדחיפות? היזהרו, ייתכן כי מדובר בהונאה, גם אם במבט ראשון ההודעה נראית אמינה. 

אזרחים רבים דיווחו באחרונה על הודעה שנראתה אותנטית לחלוטין, שמודיעה על חוב בחברת החשמל שיש להסדירו בהקדם האפשרי. לצד ההודעה קיבלו האזרחים לינק שמפנה לתשלום, אך רבים מהם כלל לא טרחו להרים טלפון לחברת החשמל ולברר פרטים על החוב הזה, ופשוט שילמו אותו בתמימות דרך הלינק - שכמובן התברר כפיקטיבי. 

"ביממה האחרונה לקוחות רבים קיבלו הודעת סמס המזהירה מפני ניתוק מיידי של החשבון, במידה ולא תגיבו במהירות ותענו למסר", כך נכתב בהודעה רשמית של חברת החשמל, שהמשיכה ותיארה את נוסח ההודעה שהתקבלה כדלהלן: "שלום לך. להזכירך, המועד האחרון לתשלום חשבון החשמל באחד או יותר מחשבונות החשמל שלך חלף. נבקשך להסדיר את התשלום בהקדם. מומלץ לאשר את פרטי חשבונך כעת באתר. באזור האישי קיים מידע על כלל החשבונות שלך וגישה לתשלום מהיר באמצעות כרטיס אשראי. תודה, חברת החשמל".

האזרח התמים שנכנס להודעה דרך הלינק, כלל לא תיאר לעצמו שהלינק בעצם מוביל לאתר המתחזה לאתר חברת החשמל, ושילם את סכום ה'חוב' בתמימות מוחלטת. 

אז איך נדע להבחין בין הונאות לבין הודעות רשמיות של חברת החשמל? לדברי דוברות חברת החשמל, הודעות שמגיעות מטעמה מכילות תמיד את מספר חוזה הלקוח, וחברת החשמל לעולם לא מבקשת מלקוחותיה לאשר את פרטי החשבון. וגם במידה וקיבלתם קישור, הוא יפנה אתכם תמיד לאתר הרישמי של חברת החשמל בכתובת www.iec.co.il, כך שאם לא הופניתם לשם - כנראה שמדובר בניסיון לרמות אתכם, ואין להזין את פרטי כרטיס האשראי שלכם. 

אם בכל זאת נדמה לכם שנפלתם בהונאה הזו, צרו קשר בהקדם עם חברת האשראי שלכם ודווחו על התקלה. 

תגיות:חשבוןחשמלעוקץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה