חדשות בארץ

ממשלת בנט-לפיד קיבלה את אמון הכנסת

60 חברי כנסת תמכו בממשלת הרוטציה של נפתלי בנט ויאיר לפיד, לעומת 59 מתנגדים. לאחר ההצבעה עלה בנט לדוכן, והצהיר אמונים לתפקידו כראש הממשלה ה-13 של ישראל. מחר תיערך פגישת חפיפה בין בנט וראש הממשלה היוצא, בנימין נתניהו

בנט ולפיד (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)בנט ולפיד (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

(עודכן: 21:33)

בתום דיון סוער, קיבלה הערב (ראשון) ממשלת הרוטציה של יו"ר ימינה נפתלי בנט ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד את אמון הכנסת. בהצבעה השמית שהתקיימה במליאה, תמכו 60 חברי כנסת בממשלה, לעומת 59 מתנגדים. בתום ההצבעה נרשמה לחיצת יד בין בנט וראש הממשלה היוצא בנימין נתניהו, שסיים 12 שנות כהונה רצופות בתפקיד. בהמשך נמסר, כי לשכתו של נתניהו תיאמה עם לשכת ראש הממשלה הנכנס פגישת חפיפה בין השניים, שתיערך מחר בשעות הצהריים במשרד ראש הממשלה בירושלים.

לאחר ההצבעה עלה בנט לדוכן והצהיר אמונים לתפקידו כראש הממשלה ה-13 של ישראל. לפיד, שעלה אחריו, הצהיר אמונים לתפקידו כראש הממשלה החליפי וכשר החוץ. על פי ההסכם הקואליציוני בין ימינה ויש עתיד, הרוטציה בין השניים צפויה להתבצע ב-27 באוגוסט 2023. בתום הצהרות האמונים של השרים, תתכנס הממשלה החדשה, ה-36 במספר מאז קום המדינה, לישיבה ראשונה בכנסת. מחר בשעה 11:00 יתקיים הצילום המסורתי של הממשלה בבית הנשיא.

חבר הכנסת עמיחי שיקלי מימינה, שהביע בשבועות האחרונים את התנגדותו להקמת הממשלה, הצטרף לגוש הימין והצביע נגדה. חבר הכנסת אלי אבידר מישראל ביתנו, שהכריז במהלך היום על מרד בסיעתו, הצביע בעד הממשלה. חבר הכנסת סעיד אל-חרומי מרע"מ, שאיים במהלך היום שלא לתמוך בממשלה על רקע הכוונה להרוס בתים בלתי חוקיים בנגב, נמנע בהצבעה. בהקראה הראשונה של השמות, נותרו חברי הרשימה המשותפת מחוץ למליאה כדי לשמש כ"רשת ביטחון" עבור הממשלה במידה ואל-חרומי יחליט להצביע נגד הקמת הממשלה. לאחר שנמנע, הם חזרו לאולם והצביעו נגדה.

לפני תחילת הצבעת האמון, התקיימה במליאה הצבעה שמית לבחירת יו"ר הכנסת ה-24. חבר הכנסת מיקי לוי מיש עתיד נבחר לתפקיד, לאחר שזכה לרוב של 67 תומכים מגוש בנט-לפיד. חברי הכנסת של הרשימה המשותפת תמכו בבחירתו. מועמד גוש נתניהו, חבר הכנסת יעקב מרגי מש"ס, זכה ל-52 תומכים בלבד.

מוקדם יותר דווח כי בנט סיכם עם שר הביטחון בני גנץ על הישארותו של המזכיר הצבאי לראש הממשלה, תת-אלוף אבי בלוט, בתפקידו בשלב זה. כמו כן, ראש המל"ל מאיר בן שבת נענה לבקשתו של בנט, ויישאר כעת בתפקידו כדי להבטיח את הרציפות התפקודית. בנט ייפגש כבר הערב עם השניים, שיציגו בפניו סקירות ביטחוניות ראשונות.

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, שיגר בשם ארצו הודעת ברכה לראש הממשלה הנבחר של ישראל, לראש הממשלה החליפי ולשרי הממשלה: "אני מצפה לעבור עם ראש הממשלה בנט כדי ולחזק את היחסים הקרובים בין אומותינו", אמר. "לישראל אין חברה טובה יותר מארצות הברית. הממשל שלי מחוייב באופן מלא לעבוד עם הממשלה החדשה כדי לקדם את הביטחון, היציבות והשלום עבור ישראלים, פלסטינים והעמים בכל האזור".

תגיות:נפתלי בנטבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה