חדשות בארץ

גפני במליאת הכנסת: "במה אתם יהודים? במה המדינה הזאת יהודית?"

יו"ר יהדות התורה, משה גפני, תקף בחריפות את הממשלה החדשה: "מה יש שם בהסכמים הקואליציוניים, חוץ מהג'ובים? אין שבת, אין גיור, אין תורה, אין כלום. במה המדינה הזאת יהודית?". יו"ר ש"ס אריה דרעי: "כואב על חילול השם הנוראי"

גפני (צילום: נועם מושקוביץ, פלאש 90)גפני (צילום: נועם מושקוביץ, פלאש 90)
אא

יו"ר יהדות התורה, חבר הכנסת משה גפני, תקף הערב (ראשון) בחריפות את הממשלה החדשה בראשות נפתלי בנט ויאיר לפיד. במהלך הדיון הסיעתי שהתקיים לקראת הצבעת האמון בממשלה, אמר גפני: "מה יש שם בהסכמים הקואליציוניים, חוץ מהג'ובים? אין פה כלום. אין פה שבת, אין פה גיור, אין פה כלום, כלום, כלום, לא כשרות, הכול נעלם. ואני שואל את הזעקה האלמותית של מורי ורבי מרן הרב שך, זכר צדיק לברכה: במה אתם יהודים? במה?".

"אין שבת, אין גיור, אין לומדי תורה, יש ברית זוגיות, אין כותל מערבי, אין כלום. לא נשאר שום דבר", הוסיף גפני ותקף. "במה המדינה הזאת יהודית? מה היא שונה מצרפת, מארצות הברית, מכל מדינה אחרת בעולם המערבי?".

מוקדם יותר אמר יו"ר ש"ס, אריה דרעי: "שואלים אותי 'למה אתם מתעקשים לתמוך בנתניהו? תהיו חכמים, תסחרו בזה, אתם תשעה מנדטים, יכולת להיות ראש ממשלה'. שכחנו שהדבר היחידי האמיתי שיש לאזרח במדינת ישראל זה הפתק הקטן, הקול שלו באמצעותו הוא משפיע. במערכת הבחירות האחרונות, למעלה משני מיליון איש רצו שנתניהו ימשיך להיות ראש ממשלה".

"הבטחנו לציבור שאנחנו הולכים עם נתניהו, אני וחבריי לא מזגזגים", הצהיר דרעי. "אלו שבגדו בציבור ומעלו באמון שלו – הם לא צריכים להתנצל? הם מקבלים מרוב רובה של התקשורת מחמאות. הם עוד קוראים לזה אחדות".

"במשך עשרות שנים הכנסתם מוסכמה שלצערי הרב קשה להוציא אותה – שלציבור החרדי לכאורה אין ערכים והוא הולך עם מי שמשלם יותר. כשהמנהיגים של הציבור החרדי עומדים כצוק איתן לקיים את הבטחות הבחירות, אומרים לנו 'למה לא הסכמתם להיכנס?'. זה חלק מהפאזל של ההונאה הגדולה הזו, מההונאות הגדולות ביותר שהיו כאן בפוליטיקה הישראלית: מעולם אף אחד לא הציע לנו להיכנס לממשלה הזו, לא שאנחנו רוצים להיכנס. יש וטו של אביגדור ליברמן, בעל המריצות. הוא שם וטו שהחרדים לא ייכנסו לממשלה. גדעון סער, נפתלי בנט וכל השותפים חתמו על הדבר הזה. מה תגידו, אל תתייחסו לווטו הזה? נכון, אתם צודקים. גם אני לא מתייחס לווטו שלכם בנושא דת ומדינה".

"כואב על חילול השם הנוראי. עצם העובדה שהניחו על שולחן הכנסת הסכמים שאומרים מסחר בשבת, תחבורה ציבורית בשבת, נישואין אזרחיים, ברית הזוגיות ועוד – זו פעם ראשונה בתולדות מדינת ישראל שמניחים כאלו הסכמים. על זה אנחנו זועקים וכואבים, לא על כבודנו אנחנו מוחים אלא על כבוד הקב"ה וכבוד תורתו", חתם דרעי את דבריו.

תגיות:נפתלי בנטמשה גפניאריה דרעיימינהבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה