חדשות בארץ

נתניהו: "אמשיך למלא את השליחות הגדולה של חיי"

ראש הממשלה היוצא, בנימין נתניהו, תקף בחריפות את מחליפו המיועד נפתלי בנט: "שמעתי אותו בנושא איראן, עכשיו אני מודאג שבעתיים, כי בנט תמיד עושה הפוך ממה שהוא מבטיח. יש לי מסר לצוהלים בטהראן: אנחנו נחזור בקרוב"

נתניהו ויו"ר הכנסת היוצא יריב לוין (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)נתניהו ויו"ר הכנסת היוצא יריב לוין (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
אא

(עודכן: 17:34)

ראש הממשלה היוצא, בנימין נתניהו, נשא אחר הצהריים (ראשון) נאום במליאת הכנסת, בישיבה המיוחדת במהלכה תתקיים הצבעת האמון בממשלה החדשה של יו"ר ימינה נפתלי בנט ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד.

"אני עומד כאן בשם מיליוני אזרחים, שבחרו בדרך של זקיפות קומה ולא בדרך של הרכנת ראש", פתח נתניהו. "אני עומד כאן כשליח ציבור נבחר של למעלה ממיליון ישראלים שהצביעו לליכוד בהנהגתי, ועוד מיליון אזרחים שהצביעו למפלגות ימין בידיעה שתהיינה חלק מממשלה בראשותי. בזכותם ולמענם, אני מתכוון להמשיך למלא את השליחות הגדולה של חיי – להבטיח את קיומה, בטחונה ושגשוגה של מדינת ישראל".

"בכל תפקידיי הציבוריים, כשגריר ישראל באו"ם, כשר האוצר וכראש ממשלה במשך למעלה מ-15 שנים, הייתה לי הזכות לפעול לילות כימים, פשוטו כמשמעו, למען המדינה האהובה שלנו", הצהיר נתניהו. "יחד עם חבריי בליכוד ושותפיי בימין, הפכנו את ישראל לכוח עולמי, ובתחומים רבים – למעצמה. עשינו זאת לא מתוך כניעה ללחצים בינלאומיים, לא מתוך חולשה, אלא מתוך עמידה איתנה, באמצעות טיפוח העוצמה הכלכלית והטכנולוגית, המדינית והביטחונית של מדינת ישראל. העוצמה המשולבת הזו הביאה לישראל הישגים אדירים שלא היו לנו מעולם".

"רק לאחרונה הבאנו מיליוני חיסונים לישראל. יכולנו לעשות זאת כי היה לנו מעמד מיוחד. יצאנו ראשונים בעולם מהקורונה, בעוד מדינות רבות מאוד עדיין נתונות בסגרים ובהגבלות. הפכנו את ישראל לכלכלה חופשית, לאחת מ-20 הכלכלות העשירות בעולם. מעל כל אלה, נאבקנו בנחישות נגד מאמציה של איראן להשיג נשק גרעיני, גם כשנאלצנו לעמוד לגמרי לבד מול העולם כולו וגם מול רבים בארץ. נחישותנו זו השפיעה על הממשל האמריקני הקודם לצאת מהסכם הגרעין המסוכן, וגם השפיעה על מדינות ערביות רבות לראות בנו מגן אזורי מפני התוקפנות האיראנית שמאיימת גם עליהן".

"עם ארבע מהמדינות הללו כרתנו הסכמי שלום היסטוריים. בהסכמים הללו שינינו את הדוקטרינה הישנה והמסוכנת של 'שטחים תמורת שלום' והבאנו 'שלום תמורת שלום' בלי לוותר על אף שעל, בלי לעקור אף יהודי מביתו. במקום זאת הבאנו הכרה אמריקנית בירושלים כבירת ישראל, העברת שגרירות ארצות הברית אליה, הכרה בריבונות ישראל בגולן ושינוי ביחס לחוקיות היישובים ביהודה ושומרון. טיפחנו יחסים מיוחדים עם רוסיה, ובכך הבטחנו את חופש הפעולה של חיל האוויר כדי למנוע את התבססות איראן בסוריה. בניגוד גמור לתחזית הנלעגת של השמאל על בידוד מדיני, על צונאמי מדיני, הטיפוח השיטתי של עוצמתנו הכלכלית והצבאית הביא לפריחה מדינית חסרת תקדים, כשמדינות רבות מחפשות את קירבתנו".

"הקמנו מכשול בגבול סיני, שבלם שיטפון של מסתננים בלתי חוקיים מאפריקה. הקמנו גם מכשול תת-קרקעי, שבלם את מנהרות הטרור של חמאס לכיוון עוטף עזה. בניגוד לשנים המדממות שקדמו לנו, בהן שטפו אותנו גלי טרור בלתי פוסקים, הבאנו את העשור הביטחוני הטוב ביותר שהיה לנו. הסטטיטיקה לא משקרת – פחות חיילים ואזרחים נפגעו בעשור האחרון בהשוואה לכל עשור אחר מאז קום המדינה. קודם לכן, מה היה לנו? אוטובוסים מתפוצצים. היום, לשמחתי, יש לנו מסעדות מפוצצות בסועדים, שמבלים ללא חשש וללא מורא. זה לא קרה במקרה, זה קרה כי הובלנו מדיניות ביטחונית אחרת, מדיניות תקיפה, מרתיעה ומושכלת שגובה מחיר כבד מאוד מאויבינו, ועם זאת נמנעת מפזיזות ומאימפולסיביות. היא הייתה גם מדיניות מאוד נועזת. ביצענו פעולות נועזת בעומק האויב, כמו הבאת ארכיון הגרעין הסודי מלב טהראן". 

"ההישגים שלנו הפכו את מדינת ישראל ממדינת שוליים לכוח עולה בזירה העולמית, זו הדרך שלנו, שלי ושל חברי למחנה הלאומי, חבריי לימין האמיתי. ואם נגזר עלינו להיות באופוזיציה – נעשה זאת בגו זקוף עד שנפיל את הממשלה המסוכנת הזו ונחזור להנהיג את המדינה בדרכנו".

בהמשך דבריו התייחס נתניהו לאתגרים העומדים בפני הממשלה החדשה, ובראשם סוגיית הגרעין האיראני: "זה אינו סוד שארצות הברית עומדת לחזור בקרוב מאוד להסכם הגרעין המסוכן. שמעתי את מה שאמר בנט בנושא זה. עכשיו אני מודאג שבעתיים, כי בנט תמיד עושה הפוך ממה שהוא אומר וממה שהוא מבטיח. הוא יילחם באיראן כמו שהוא לא ישב עם יאיר לפיד העבודה, עם מנסור עבאס, העבודה ומרצ".

"הממשל האמריקני ביקש ממני לא לתת פומבי לחילוקי הדעות בנושא זה. אבל עם הכבוד לידידתנו הגדולה ולידידי הוותיק הנשיא ג'ו ביידן – לא אנהג כך, כי לקחי ההיסטוריה עומדים לנגד עיניי. בשנת 1944, בשיא השואה, נשיא ארצות הברית פרנקלין רוזבלט סירב להפציץ את מסילות הברזל שהוליכו למחנות ההשמדה ואת תאי הגזים, מה שהיה יכול להציל מיליונים מבני עמנו. ייחלנו לישועה מאחרים – והיא לא באה. מול איום ההכחדה היינו חסרי ישע. קולנו לא נשמע בין העמים. לא הייתה לנו מדינה, לא היה לנו צבא. אבל היום יש לנו קול, מדינה וכוח מגן. לכן אמרתי למזכיר ההגנה האמריקני אוסטין: כראש ממשלת ישראל אעשה הכל להתנגד להסכם שיביא להתחמשותה הגרעינית של איראן, ואממש את ההתנגדות הזאת להסכם הן ברמה הציבורית והן ברמה המבצעית".

"לצערי, לבנט אין המעמד הבינלאומי, האמינות, היכולת והידע – מעל לכל, אין לו ממשלה ואין לו מילה שתאפשר לו התנגדות אמיתית. מכל ההבדלים בינינו לבין הממשלה המיועדת, זהו ההבדל החשוב והגורלי ביותר לעתיד ישראל. ראש ממשלה בישראל חייב להיות מסוגל להגיד לא לנשיא ארצות הברית בנושאים שמסכנים את קיומנו, ולגבות זאת בפעולה מסיבית בקונגרס, בסנאט ובדעת הקהל בארצות הברית. כך נהגתי ב-2015, כשנאמתי בקונגרס למרות התנגדותו העזה של נשיא ארצות הברית. מי יעשה זאת עכשיו?".

לדברי נתניהו, "רוב חברי הממשלה המיועדת תומכים בהסכם הגרעין. הם אינם רוצים ואינם מסוגלים להתייצב מול ארצות הברית. אשמח להתבדות, אבל לא אתבדה: למן הרגע שארצות הברית תחזור להסכם הגרעין, הממשלה הנכנסת גם לא תאשר פעולות משמעותיות בתוך איראן כדי לבלום את המשך ההתחמשות. ממשלה שאינה יכולה להתייצב בעוצמה מול הקהילה הבינלאומית בנושאים שחורצים את גורלנו – אינה ראויה להנהיג את ישראל אפילו יום אחד. וזו הממשלה הנכנסת. באיראן חוגגים, כי הם מבינים שמהיום יש ממשלה חלשה ורופסת שתתיישר הלכה למעשה עם תכתיבי הקהילה הבינלאומית. יש לי מסר לצוהלים בטהראן ולעושי דבריו בחיזבאללה ובחמאס – לאופוזיציה בישראל יהיה קול ברור וחזק. ויש לי עוד מסר בשבילם, לא פחות חשוב: אנחנו נחזור בקרוב".

נתניהו המשיך ותקף: "איך נגן על ההתיישבות כשרוב חברי הממשלה המיועדת דוגלים בעקירת יישובים? איך נגן על חיילי צה"ל מפני האשמות בהאג, כשחבר בכיר בקבינט המיועד תומך בהאג? אין נמנע קידום הקמתה של מדינה פלסטינית כשרוב מובהק בממשלה המיועדת תומך בהקמתה?".

"אנחנו מוסרים לכם כלכלה במצב טוב יותר מרוב כלכלות העולם. כיווצנו את הגירעון, הורדנו את האבטלה והחזרנו את הצמיחה", הוסיף נתניהו. "אבל מניסיון העבר – ויש לי ניסיון כזה, חזרתי פעמיים מהאופוזיציה – בכל פעם שאנחנו חוזרים לשלטון, אנחנו צריכים לתקן את הנזקים של ממשלות קודמינו. במקרה שלכם, אלו יהיו נזקי כלכלת שעטנז של סוציאליזם, פופוליזם ואופורטוניזם. מצד שני, לא הכל שחור, יש אולי תקווה – הרי יש לכם שר אוצר נקי כפיים ובר לבב, שבוודאי יפעל רק לפי האינטרס הלאומי. יש לי רק בקשה אחת צנועה: תשתדלו לקלקל כמה שפחות את הכלכלה שאנחנו מפקידים בידיכם כדי שנוכל לתקן אותה כמה שיותר מהר כשנחזור לשלטון".

"איך אפשר לתת אמון בידי מי שהונה את בוחריו בהונאה שכמוה לא ראינו בתולדות המדינה?", המשיך ראש הממשלה היוצא במתקפה על מחליפו. "לאורך כל מערכת הבחירות, בנט התחייב פעם אחר פעם שלא ישב עם השמאל ועם רע"מ. ערב הבחירות הוא הבטיח שבשום תנאי לא יתן את ידו להקמת ממשלה בראשות לפיד. על זה אמר משורר תהילים: 'פיהם דיבר שווא וימינם ימין שקר'. אם המצביעים של בנט היו יודעים מה שהוא סגר עם לפיד עוד לפני הבחירות, הוא לא היה עובר את אחוז החסימה".

"ספירת הקולות בבחירות הייתה כשרה, אבל קבלת הקולות נעשתה בהונאת המאה", הדגיש נתניהו. "בנט הוליך שולל מאות אלפי מצביעי ימין, והעביר את קולותיהם מימין לשמאל. בנט בונה על כך שהציבור ישכח, אבל הציבור לא ישכח את תרגיל ההונאה העצום הזה, ויבוא חשבון איתו ועם חבריו – בקלפי. התקשורת כמובן תפרגן לו, תבנה אותו ואת כל מי שסביבו, כי הם יודעים את האמת הפשוטה – בנט וחבריו הם פייק ימין. וגם הציבור יודע את זה. יש צדיק אחד בסדום הזאת – חבר הכנסת עמיחי שיקלי. הוא היחיד מבין חברי הכנסת של הימין המדומה, היחיד שנשאר נאמן לעקרונותיו ולרצון בוחריו. לא הוא העריק, אתם חברי ימינה, אתם העריקים".

"אם באמת רציתם למנוע בחירות נוספות לכנסת, מדוע התנגדתם כל כך לבחירות ישירות לראשות הממשלה שהיו מביאות סוף לפלונטר הפוליטי מבלי לפזר את הכנסת? כי אתם יודעים טוב מאוד שבבחירות ישירות כאלה אני מביס כל אחד מכם. אתם אלה שהכנסתם את ישראל לסחרור פוליטי של דורות, בכך שקבעתם ראשונים שמי שיש לו שישה מנדטים יכול להיות ראש ממשלה בישראל. ראש ממשלה שעומד על ראש של סיכה. אתם אומרים שהממשלה הזאת משקפת את רצון העם לשינוי בהנהגה. אבל כל הסקרים, בלי יוצא מן הכלל, מראים פעם אחר פעם שרוב הציבור רוצה אותי כראש ממשלה, ולא רוצה אתכם".

לקראת סיום התייחס נתניהו לכוונה הנשקלת בקואליציה לחוקק חוק צינון שימנע ממנו להתמודד בבחירות הבאות לכנסת: "אתם קוראים לעצמכם שומרי הדמוקרטיה, אבל אתם כל כך מפחדים מהדמוקרטיה שאתם מוכנים לחוקק חוקים פשיסטיים אנטי דמוקרטיים נגד מועמדותי. אתם מוכנים לחוקק חוקים נוסח צפון קוריאה, סוריה ואיראן. בעוד אני נלחם באיראן, אתם מביאים חוקים מאיראן. אתם מדברים גבוהה גבוהה כמו עכשיו על אחדות לאומית, אבל ממשלה שמדירה 53 מנדטים של ימין אמיתי איננה ממשלת אחדות. זאת אחדות של גניבת קולות וגניבת דעת – ממשלת רעננה-מראענה. הכלאה בין שמאל קיצוני ואופורטוניזם קיצוני בתמיכת אסלאם קיצוני".

"אתם מדברים על ריפוי? שני מיליוני אזרחים שהצביעו לימין הם מחלה מבחינתכם? כנראה שכן, כי שר האוצר שלכם אומר שצריך להכניס את החרדים למריצה ולשלוח אותם למזבלה. כמובן שהדברים האלה של שר האוצר הם לא הסתה. מבחינתכם, ביקורת מהימין היא תמיד הסתה גם כשאין בה שמץ של אלימות, ואילו הסתה מהשמאל שמלווה במריצות של בני אדם למזבלה, בחבלי תלייה, בגיליוטינות – זה תמיד חופש הביטוי".

"זה לא יעזור לכם. לא תשתיקו את מצביעי הליכוד, את מצביעי ש"ס, יהדות התורה והציונות הדתית. לא תשתיקו את המצביעים המרומים של ימינה, וגם לא תשתיקו אותי. במשך חצי יובל שנים משפחתי ואני עוברים מסע ציד, של רדיפה, ביזוי, הסתה, שקרים והכפשות. הכל כדי שארכין ראש, אתרפס ואכנע לעמדות השמאל. אינספור פעמים יכולתי לפעול כמו כמה מקודמיי בתפקיד, להיכנע ללחצים, לעקור יישובים ולזכות למחיאות כפיים באולפנים המגויסים לשמאל עד כדי גיחוך. הייתי יכול להיות מוכתר על ידי ערוצי התעמולה כאב הטוב ומיטיב. אבל במשך חצי יובל שנים לא נכנעתי, כי אני פועל בשמו של ציבור ענק המונה מיליוני אזרחים, כשליח נאמן של עם עתיק יומין בן אלפי שנים המבקש לשבת בבטחה ובשלווה על אדמתו, בארץ ישראל".

"לחבריי כאן בכנסת ולהמוני אזרחים בישראל, אני אומר היום: אל תיפול רוחכם, זיקפו קומתכם. אנהיג אתכם למאבק יומיומי בממשלת השמאל הרעה והמסוכנת הזאת כדי להפיל אותה, ובעזרת השם זה יקרה הרבה יותר מהר ממה שאתם חושבים", חתם נתניהו את נאומו.

תגיות:מליאת הכנסתבחירות 2021בנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה