חדשות בארץ

לקראת הצבעת האמון: ח"כ מרע"מ מאיים שלא לתמוך בממשלה

חבר הכנסת סעיד אל-חרומי ממפלגת רע"מ מאיים שלא לתמוך בממשלה החדשה, וזאת על רקע הכוונה להרוס בתים שנבנו באופן בלתי חוקי בפזורה הבדואית שבנגב. אם הוא יחליט להצביע נגד, הממשלה תיאלץ להישען על הימנעותם של לפחות חלק מחברי הרשימה המשותפת. הליכוד: "אין גבול לבושה"

יו"ר רע"מ מנסור עבאס (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)יו"ר רע"מ מנסור עבאס (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
אא

שעות ספורות לפני תחילת הישיבה המיוחדת של הכנסת, האמורה להצביע הערב (ראשון) בעד הקמתה של ממשלת בנט-לפיד, הקואליציה החדשה ניצבת בפני משבר ראשון עוד בטרם יצאה לדרך. חבר הכנסת סעיד אל-חרומי מרע"מ מאיים שלא לתמוך בממשלה, וזאת על רקע הכוונה להרוס בתים שנבנו באופן בלתי חוקי בפזורה הבדואית שבנגב.

על פי הדיווח ב-ynet, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הפנים אריה דרעי מפעילים לחצים כבדים על אל-חרומי כדי שיצביע נגד הממשלה החדשה. מדובר במהלך שנועד להביך את קואליציית בנט-לפיד, שכן במידה ואל-חרומי יחליט להצביע נגדה היא תיאלץ להישען על הימנעותם של לפחות חלק מחברי הרשימה המשותפת. יצוין, כי אם אל-חרומי יימנע או ייעדר מההצבעה, לממשלה צפוי עדיין רוב של 60 תומכים מול 59 מתנגדים שיאפשר את הקמתה. ברע"מ מביעים אופטימיות כי המשבר ייפתר. חברי הסיעה יתכנסו בשעה 13:00 לישיבה דחופה. 

בליכוד תקפו בחריפות את יו"ר ימינה: "לראשונה בתולדות המדינה, וכדי להיות ראש ממשלה עם שישה מנדטים, בנט מקים את ממשלת ההונאה שלו בהימנעות הרשימה המשותפת שתומכת במחבלים ומתנגדת להיותה של ישראל מדינה יהודית ודמוקרטית. אין גבול לבושה".

יו"ר סיעת הליכוד, מיקי זוהר, הוסיף: "כשאמרתי שהממשלה הזו תקום בהישענות על איימן עודה, אחמד טיבי, בל״ד ועופר כסיף, היו רבים שסירבו להאמין. ובכן, ההוכחה לכך הגיעה היום כשהממשלה המוזרה הזו תקום בהימנעותה של הרשימה המשותפת. אנשי 'הימין' בנט וסער צריכים להתבייש".

יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', הגיב: "ביום רביעי הקרוב צפויה להגיע יחידת יואב להרוס מבנים בלתי חוקיים בנגב. סעיד אל-חרומי לא אוהב את זה. מתוקף הבנת מעמדו הוא התחיל בסחיטה. אם הוא יצביע בעד בסוף, לא אתפלא אם ליחידת יואב ייכנסו משימות 'דחופות' אחרות ברביעי (כמו למשל תגבור כוחות ההרס באביתר)".

במקביל, דווח כי חברת הכנסת אמילי מואטי ממפלגת העבודה אושפזה בבית חולים בשל תופעת לוואי של בדיקה רפואית שעברה. ככל הנראה, היא צפויה להגיע להצבעה ולשוב לאחר מכן לבית החולים.

מוקדם יותר התגלע משבר בישראל ביתנו, המאיים להקשות על תפקודה של הממשלה החדשה. חבר הכנסת אלי אבידר, הזועם על התפקיד הזוטר שהציע לו יו"ר המפלגה אביגדור ליברמן – להתמנות לשר במשרד האוצר, הכפוף לליברמן – סירב לקבלו, ומאיים שלא להצביע עם הקואליציה.

אבידר, אחד ממבקריו הבוטים של נתניהו ומי שמילא חלק פעיל בהפגנות הדגלים השחורים נגדו מול בית ראש הממשלה בירושלים, יתמוך אומנם בממשלה בהצבעת האמון על כינונה. עם זאת, בכוונתו בהמשך לפעול כחבר כנסת עצמאי, וייתכן שיצביע גם נגד עמדת ישראל ביתנו.

תגיות:נפתלי בנטהליכודימינהרע"מבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה