חדשות בארץ

תחבורה ציבורית בשבת וביטול חוק המרכולים: יש עתיד ומרצ חתמו על הסכם קואליציוני

ההסכם הקואליציוני הראשון נחתם בין יש עתיד ומרצ. הוא כולל התחייבות של הצדדים לבטל את חוק המרכולים, ולפעול לקידום זכויות להט"ב ולקידום תחבורה ציבורית בשבת

יו"ר מרצ ניצן הורוביץ (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)יו"ר מרצ ניצן הורוביץ (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

מפלגות יש עתיד ומרצ חתמו הערב (חמישי) על הסכם קואליציוני ביניהן. זהו ההסכם הקואליציוני הראשון שנחתם באופן סופי, והוא כולל התחייבות של הצדדים החתומים "לפעול בכל הכלים העומדים לרשותם" על מנת לקדם זכויות להט"ב כולל הכרה בהם כנשואים, לקדם תחבורה ציבורית בשבת, ולבטל את חוק המרכולים כך שתתאפשר פתיחת מרכולים בשבתות ובחגים. יצוין, כי בהסכם בין ימינה ויש עתיד, שטרם נחתם סופית ועוד לא פורסם באופן רשמי, ייקבע כי לימינה תהיה אפשרות להטיל וטו על חקיקה החורגת מהסטטוס קוו בענייני דת ומדינה.

בנוגע לתחום המדיני, הוסכם בין מרצ ויש עתיד כי "יש להימנע מצעדים חד צדדיים". עוד נקבע, כי לא תצורף סיעה נוספת לממשלה ללא הסכמת מרצ.

באשר לתפקידים השונים שתקבל מרצ, נקבע כי יכהנו מטעמה בממשלה שלושה שרים – במשרדי הבריאות, הגנת הסביבה ושיתוף פעולה אזורי. שר מטעם מרצ יהיה חבר בקבינט המדיני-ביטחוני, בקבינט החברתי-כלכלי ובוועדת השרים לענייני חקיקה. המפלגה תקבל את ראשות ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות, את ראשות ועדת המשנה בוועדת החוץ והביטחון ואת ראשות הוועדה המיוחדת לעניין הקרן לאזרחי ישראל. נציג המפלגה יכהן כסגן יו"ר הכנסת.

ועידת מרצ תתכנס מחר כדי לאשר את ההסכם הקואליציוני ולאשר את מינוי השרים. יו"ר המפלגה ניצן הורוביץ מיועד להתמנות לשר הבריאות. חברת הכנסת תמר זנדברג תקבל את תיק הגנת הסביבה, ותעמוד גם בראשות ועדת השרים להגנת הסביבה. חבר הכנסת עיסאווי פריג' יכהן כשר לשיתוף פעולה אזורי.

ישיבת הכנסת המיוחדת, בה תיערך הצבעת האמון בממשלת הרוטציה החדשה בראשות יו"ר ימינה נפתלי בנט ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד, תחל ביום ראשון הקרוב בשעה 16:00. על בנט ולפיד להניח את כלל ההסכמים הקואליציוניים החתומים על שולחן הכנסת עד מחר בשעה 16:00.

תגיות:מרציש עתיד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה