חדשות כלכלה

בשורה לבעלי המשפחתונים: פיצוי עבור ימי הסגירה במבצע "שומר החומות"

אושרה דרישתם של יו"ר ועדת הכספים משה גפני וחבר הוועדה ינון אזולאי, לפיה בעלי המשפחתונים שנסגרו בהוראת פיקוד העורף במהלך מבצע "שומר החומות" ייכנסו לסל הפיצויים

  • כ"ט סיון התשפ"א
ח"כ ינון אזולאי (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)ח"כ ינון אזולאי (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

בתום דיונים ארוכים בוועדת הכספים בעניין תקנות הפיצויים לנזק עקיף במבצע "שומר החומות", אושרה דרישתם של יו"ר הוועדה משה גפני (יהדות התורה) וחבר הכנסת ינון אזולאי (ש"ס), לפיה מוסד חינוכי, כדוגמת משפחתון או גן ילדים, שנסגר בהוראת פיקוד העורף ייכלל גם הוא במסלול פיצוי בגין מסלול שכר.

על פי ההסדר שהושג, המוסד יהיה זכאי להחזר של 430 שקלים בגין כל יום בו היה סגור, וזאת בתנאי שזיכה את הורי הילדים מתשלום עבור הימים בהם שבת מפעילות.

במסגרת ההסכמות עם משרד האוצר אושרו, בנוסף, תקנות פחת מואץ לטובת העסקים שנפגעו בערים המעורבות במהלך המבצע מול ארגוני הטרור ברצועת עזה.

לפי החוק, הפיצוי בגין נזק עקיף משתלם באופן מלא ביישובי ספר שנמצאים בטווח של עד 7 ק"מ מרצועת עזה. עם זאת, שר האוצר, באישור ועדת הכספים, מוסמך לקבוע אזורים מסוימים נוספים שיזכו לפיצוי בשל נזק עקיף במנגנון ולתקופה שייקבעו.

איגוד מטפלות המשפחתונים הודה לגפני ולאזולאי על פעילותם להשגת הסדר הפיצויים בגין סגירת המשפחתונים במהלך ימי הלחימה. בהודעה שפרסם נאמר כי "חברי הכנסת גפני ואזולאי, המלווים לאורך שנים את מצוקת מפעילות המשפחתונים, הקדימו רפואה למכה: בעבר נדרשו חודשים רבים לפיצוי המטפלות על נזקי 'צוק איתן'. נמשיך ונפעל, בתמיכת חברי הכנסת, להסדרת מעמדן של המטפלות כשכירות, על מנת  שה'מרדף'  להשגת פיצויים, המגיעים להן בדין, יימנע בעתיד".

תגיות:משה גפנישומר החומותמשפחתוניםועדת הכספיםינון אזולאי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה