חדשות בארץ

שב"כ והמשטרה פענחו את פיגוע בקבוק התבערה ביפו

שלושה ערבים תושבי יפו נעצרו בחשד להשלכת בקבוקי תבערה לעבר בתים של יהודים בשכונת עג'מי בעיר. בעקבות טעות בזיהוי, הם השליכו בקבוק תבערה לעבר בית של משפחה ערבית, וגרמו לפציעתו הקשה של נער בן 12

(צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)(צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)
אא

הותר לפרסום, כי שירות הביטחון הכללי והמשטרה פענחו את פיגוע השלכת בקבוק התבערה בשכונת עג'מי ביפו, שגרם לפציעתו הקשה של הנער מוחמד ג'נטאזי. שלושה ערבים תושבי השכונה נעצרו בחשד לביצוע הפיגוע, תכנון פיגועים נוספים והחזקה לא חוקית של כלי נשק.

הפיגוע התרחש ב-14 במאי, ובמהלכו הושלכו מספר בקבוקי תבערה לעבר בתי יהודים בשכונה. בקבוק תבערה נוסף הושלך לעבר ביתה של משפחה ערבית – משפחת ג'נטאזי. מוחמד בן ה-12 נפצע, כאמור, באורח קשה, ואחותו בת ה-10 נפצעה באורח קל. השניים פונו לטיפול רפואי בבית החולים.

עם קבלת הדיווח על החשד לאירוע לאומני, פתחו שב"כ והיחידה המרכזית של משטרת ישראל במחוז תל אביב בחקירה, ממנה עלה כי מבצעי הפיגוע הינם תושבי יפו. מחקירתם בשב"כ התברר, כי הם תכננו ליידות בקבוקי תבערה לעבר בתי יהודים בשכונת עג'מי, וזאת ממניע לאומני של נקמה על רקע המהומות האלימות בלוד ובהר הבית.

בעקבות טעות בזיהוי, הושלך אחד מבקבוקי התבערה לעבר ביתה של משפחת ג'נטאזי. לאחר שהחשודים הבינו את טעותם הם נמלטו מהמקום, וזאת על אף שתכננו ליידות בקבוקי תבערה לעבר בתים נוספים של יהודים באזור.

במסגרת החקירה, נתפסו מספר כלי נשק של חלק מהחשודים שהוסתרו במקומות שונים בלב שכונת המגורים. פרקליטות מחוז תל אביב תגיש בימים הקרובים כתבי אישום חמורים נגד המעורבים.

בהודעה משותפת שפרסמו שב"כ והמשטרה הודגש, כי הם "ימשיכו לפעול על מנת למצות את הדין בחומרה מול כל אירוע תקיפה ואלימות על רקע לאומני".

תגיות:בקבוק תבערהפיגועיפוהתפרעויות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה