חדשות בארץ

יועצו של נתניהו: "ראש הממשלה לא מוותר עד הרגע האחרון"

טופז לוק, יועצו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, תקף את יו"ר ימינה נפתלי בנט ואת חברת הכנסת איילת שקד: "מאכזב שהם הופכים את ישראל לתוכנית ריאליטי"

טופז לוק ונתניהו, ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)טופז לוק ונתניהו, ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

טופז לוק, יועצו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, תקף הבוקר (רביעי) את יו"ר ימינה נפתלי בנט ואת מספר 2 במפלגתו, איילת שקד: "זה מאכזב שהם הופכים את ישראל לתוכנית ריאליטי ושערכים ואידיאולוגיה זה דבר שאפשר לשים בכזו קלות בצד. הם לא שמים לב בכלל מה הציבור אומר להם, מה הבוחרים שלהם אומרים".

לוק הוסיף, כי הפגישות שניהל בנט עם נתניהו נועדו "למנף את הפוזיציה שלו מול יאיר לפיד". הוא הגדיר זאת כ"ניסיון לרקוד על שתי חתונות, למרות שהוא תכנן חתונה אחת בלבד – ללכת עם השמאל ועם עבאס. מלכתחילה התוכנית שלו הייתה להוציא מחירים גבוהים יותר מלפיד. לפיד, שהציע את ההצעה המופקרת של ראשות הממשלה לאדם עם שישה מנדטים ואפס תמיכה ציבורית, גרם לשינוי טקטוני של הפוליטיקה הישראלית".

לדברי לוק, הייתה אפשרות להקים ממשלת ימין: "אם בנט היה פוסל על הסף את הדבר ההזוי הזה, אנחנו יודעים בוודאות שגדעון סער היה מגיע והיינו מקימים ממשלת ימין כי לא הייתה לו ברירה".

"בנט וסער מלכתחילה לא רצו לבוא לממשלת ימין, אלא ללכת לממשלת שמאל. בנט רצה להיות ראש ממשלה במשך שנתיים ולא במשך שנה, הוא רצה למקסם את הרווח שלו. הוא לא בא ממקום טוב, הוא בא לייצר מסך עשן".

"זו לא סיטואציה פשוטה, אבל ראש הממשלה ממשיך כרגיל", הצהיר לוק. "הוא לא מוותר לרגע. הוא אומר 'אני נלחם עד הרגע האחרון'. אני עדיין מאמין שיש סיכוי, אם כי הוא לא גבוה. שיקשיבו לציבור, לעם שמדבר אליהם".

בליכוד ממשיכים במאמצים למנוע את הקמת ממשלת הרוטציה של בנט ולפיד. אמש אישרה מזכירות הליכוד לשבץ ברשימת המפלגה לכנסת ה-25 שלושה מועמדים מבין חברי הכנסת בכנסת הנוכחית. זאב קם דיווח הבוקר בכאן ב', כי המהלך היה חלק מניסיון להביא לפרישתה של שקד מימינה ולמניעת הקמת הממשלה.

על פי הדיווח, בנוסף לתפקיד שרת החוץ בממשלת ימין ולמקום השני ברשימת הליכוד, הוצע לשקד להקים סיעה משלה בתוך הליכוד שתכלול שלושה משוריינים לפי בחירתה. ההצעה כללה גם את האפשרות שהסיעה בת ארבעת החברים תוכל לעזוב את הליכוד לאחר הבחירות ולתפקד כסיעה עצמאית. שקד דחתה את ההצעה, והבהירה כי היא נשארת עם בנט ומצטרפת לממשלה החדשה.

תגיות:נפתלי בנטאיילת שקדטופז לוקבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה