חדשות בארץ

נתניהו: "מגנים הסתה ואלימות מכל צד שהוא, נפיל את הממשלה מהר מאוד"

בפתח ישיבת סיעת הליכוד, מתח ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקורת חריפה על הממשלה המתגבשת וקרא לחברי הכנסת של ימינה ותקווה חדשה להתנגד להקמתה: "אם חלילה תוקם ממשלת ההונאה והכניעה המסוכנת הזאת – נפיל אותה מהר מאוד". יו"ר הכנסת יריב לוין: "זו תהיה ממשלת החלומות של ראשי מערכת המשפט, שימשיכו בעוצמה גוברת לקחת לידיהם את סמכויות הכנסת והממשלה"

נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר בצהריים (ראשון) הצהרה בפתח ישיבת סיעת הליכוד בכנסת. על רקע האזהרה של ראש השב"כ נדב ארגמן מהקצנת השיח האלים, הוא פתח את דבריו בגינוי נחרץ להסתה ולאלימות: "אנחנו מגנים כל הסתה ואלימות מכל צד שהוא. גם כשאחרים שותקים כשההסתה נגדנו משתוללת – כולל אתמול בלילה".

"הסתה זו לא ביקורת פוליטית, הסתה זו קריאה לאלימות. זו חציית הקו בין ביקורת להסתה", הוסיף נתניהו. "במשך תקופה ארוכה קוראים נגדנו – נגדי וגם נגדכם – קריאות איומות, כולל קריאות מפורשות לרצוח אותי ואת בני משפחתי, את רעייתי. שקט, כמעט שקט בשיח הציבורי הכללי והתקשורתי. העיקרון חייב להיות ברור ואחיד לכולם: הסתה ואלימות והסתה לאלימות תמיד יהיו מחוץ לתחום".

"עם זאת חשוב להבהיר: חופש הביטוי איננו הסתה. אי אפשר להתייחס לביקורת בימין כאל הסתה ולביקורת מהשמאל כאל פעולה לגיטימית של חופש ביטוי. זה ניסיון למסגר את הימין כמשהו אלים ומסוכן לדמוקרטיה. עצם הניסיון הוא מסוכן לדמוקרטיה".

בהמשך דבריו תקף נתניהו את ממשלת הרוטציה המתגבשת של יו"ר ימינה נפתלי בנט ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד: "אנחנו עדים להונאת הבחירות הגדולה בתולדות המדינה, לדעתי בתולדות הדמוקרטיות. לכן אנשים מרגישים בצדק מרומים, ומגיבים לזה. אי אפשר לסתום להם את הפיות. אסור לחסום חשבונות פייסבוק וטוויטר רק כדי להשתיק את הביקורת נגד ממשלת ההונאה הזאת. אף אחד לא יסתום לנו את הפיות. כשציבור עצום מרגיש שהוליכו אותו שולל, כשהמחנה הלאומי מתנגד בכל תוקף לממשלת שמאל מסוכנת – זו זכותו וחובתו להביע מחאה בכל דרך חוקית ודמוקרטית".

"הנה העובדות שמנסים להסתיר וגם לעוות", המשיך נתניהו. "אנחנו תמיד היינו פתוחים לסייע לאזרחי ישראל הערבים, עשינו זאת יותר מכל ממשלות ישראל גם יחד. אבל בניגוד לבנט ולפיד, מעולם לא הסכמנו לתת למנסור עבאס אוטונומיה פלסטינית בנגב. מעולם לא הסכמנו להקים איתו ממשלה – לא בתמיכה ולא בהימנעות. מעולם לא הסכמנו לתת לו את ראשות ועדת הפנים בכנסת".

"כשאנחנו מדברים על ממשלת שמאל מסוכנת, אנחנו מדברים על ממשלה שתאבד את הנגב, ממשלה שלא תוכל לעמוד בדרישה האמריקנית להקפיא את הבנייה ביהודה ושומרון, לצערי גם בירושלים. הגיעה אליי בקשה כזו. אני יודע כמה דחפנו ודחינו מול הלחצים, עשינו זאת בעוצמה והכפלנו את האוכלוסייה ביהודה ושומרון. הם לא יעשו זאת. זו ממשלה שלא תוכל לעמוד בלחצים להקפאה ובסופו של דבר גם לעקירה. היא לא תעמוד בהחלטה להקים מחדש קונסוליה אמריקנית לפלסטינים בלב ירושלים, ועל ידי כך גם להעלות מחדש את הנושא של חלוקת ירושלים".

"זו ממשלה שלא תוכל לעמוד נגד חזרת ארצות הברית הברית להסכם הגרעין המסוכן עם איראן, שיאפשר לה לפתח ארסנל של פצצות גרעין שיאיימו על עצם הקיום שלנו. לאחר שההסכם הזה ייחתם, הקבינט עם מרב מיכאלי, ניצן הורוביץ, יאיר לפיד ואחרים לא יאשר אף פעולה נועזת מעבר לקווי האויב, בתוך איראן. ממשלה עם השמאל הקיצוני שתלויה בתומכי טרור לא תוכל גם לפעול באופן שיטתי ועקבי נגד ארגוני הטרור בעזה. ממשלה כזו ספק אם תילחם גם נגד החלטת בית הדין הבינלאומי בהאג נגד חיילי צה"ל ומפקדיו".

"ההונאה היא לא רק הונאה כאן בכנסת, ההונאה היא הונאה כלפי הציבור", הצהיר נתניהו. "ימינה ותקווה חדשה הן מפלגות שמדברות ימין ועושות שמאל, והוליכו שולל את המצביעים שלהן. אל תחששו לומר את האמת: מי שימין לא מצביע בעד ממשלת שמאל, ומי שמצביע בעד ממשלת שמאל איננו ימין. יש כמה אנשים עדיין במפלגות הללו שהם אולי באמת ימין. אני קורא להם ברגע הזה – להתייצב ולהצביע לפי מצפונם נגד הממשלה הזאת שמסכנת את מדינת ישראל. השעה מאוחרת, אך לא מאוחרת מדי. אני קורא לכם לעשות את הדבר הנכון ולהצביע נגד ממשלת השמאל".

"אנחנו, חבריי ואני בסיעת הליכוד, נתנגד בתוקף להקמת ממשלת ההונאה והכניעה המסוכנת הזאת. ואם חלילה תוקם – אנחנו נפיל אותה מהר מאוד", חתם נתניהו את דבריו.

 

לוין: "זאת ממשלת החלומות של ראשי מערכת המשפט"

יו"ר הכנסת יריב לוין, שנשא דברים לפני נתניהו, אמר: "אנחנו נמצאים בימים מורכבים וקשים. לנגד עינינו עומדת לקום ממשלת שמאל רדיקלי, בתמיכה של חברי כנסת שנבחרו בקולות הימין. ממשלה שמבוססת על שנאה תהומית – לא רק כלפי ראש הממשלה, אלא כלפי הערכים והדרך שאנחנו מאמינים בה. ממשלה שתעמוד חסרת אונים מול איראן ואיומי הטרור, מול מה שנדרש לעשות בסוריה, מול הקיצונים הפורעים ברחובות עירנו. ממשלה שתבלום את פיתוח ההתיישבות ביהודה ושומרון. זאת ממשלת החלומות של ראשי מערכת המשפט, שימשיכו בעוצמה גוברת לקחת לידיהם את סמכויות הכנסת והממשלה".

"החיים הפוליטיים דורשים מידה רבה של הקרבה", הוסיף לוין, "אבל מי שבחר בהם – בחר גם באחריות. האחריות היא לנהל שיח נוקב ומכבד ולהימנע מכל הסתה ואלימות. כך נהגו, לצערי, לא מעטים במשך תקופה ארוכה ביחס לראש הממשלה נתניהו – בהסתה בלתי נגמרת. גיניתי בחריפות תופעות חמורות אלה, בפרט כאשר דברי ההסתה והשנאה נשמעו מעל בימת הכנסת. אני מגנה באותה חריפות כל תופעה של הסתה ואלימות גם היום, מכל צד של המפה הפוליטית".

"האחריות אינה מתמצה במחויבות לשיח ענייני ולא אלים. האחריות היא גם לפעול בהתאם למנדט שקיבלנו מהציבור, לעשות את הדבר הנכון לטובת המדינה גם כאשר הדבר כרוך באי נעימות כזו או אחרת. חברי הכנסת של ימינה ושל תקווה חדשה עומדים עכשיו לפני ההכרעה החשובה והמשמעותית בחייהם. זהו רגע של כל אחת ואחד מהם – הרגע לבחור באמת שלו, בדרך שלו ובמחויבות שלו לעתיד מדינת ישראל וארץ ישראל".

"ביום שישי דרשתי לפרסם את ההסכמים הקואליציוניים. ההחלטה של חברי הכנסת חייבת להיעשות כאשר כל המידע גלוי בפניהם. הדיון הציבורי גם הוא חייב להיעשות מבלי שישנם דברים הנסתרים מן העין. סברתי שהקריאה תיענה מיד. הסתרת ההסכמים מעיני הציבור ומחברי הכנסת אומרת הכל – שהאמת על מה שכתוב בהם היא קשה, שהממשלה הזאת רעה, שהדרך שלה הפוכה לחלוטין מהדרך שלנו".

"אדוני ראש הממשלה, יש לך תמיכה וגיבוי מלאים כדי להמשיך להוביל אותנו בהתאם לאמון העצום שקיבלת בבחירות. נמשיך לעבוד לצידך ולהיאבק ביחד איתך למען עתיד בטוח למדינת ישראל, למען ההתיישבות, למען ממשלת ימין ולא ממשלת שמאל. זוהי שעת מבחן עבור כולנו. כאן בליכוד עלינו לשמור על אחדות השורות ולעמוד לימין ראש הממשלה במאבק החשוב הזה. עבור חברי הכנסת של ימינה ותקווה חדשה, זו לא רק שעת מבחן אלא גם שעה של חשבון נפש. אני פונה אליכם בשמם של רבים כל כך: הניחו כל שיקול של אי נעימות בצד, עשו את מה שנכון – תודיעו שאתם מתנגדים לממשלת השמאל, ותיכתבו לזכות גדולה בספרי ההיסטוריה", סיכם לוין.

תגיות:יריב לויןימינהבחירות 2021תקווה חדשה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה