חדשות בארץ

הערכות: ח"כ אורבך לא ימנע את הקמת הממשלה

סיעת ימינה תתכנס לישיבה נוספת בביתו של היו"ר נפתלי בנט. במערכת הפוליטית מעריכים, כי חבר הכנסת ניר אורבך לא ימנע את הקמת הממשלה. יו"ר הכנסת יריב לוין יביא מחר למליאה את הודעתו של יו"ר יש עתיד יאיר לפיד כי עלה בידו להרכיב ממשלה

אורבך (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)אורבך (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
אא

בדרך לממשלה: יו"ר ימינה נפתלי בנט יכנס הבוקר (ראשון) שוב את חברי סיעתו לישיבה בביתו ברעננה, וזאת לאחר כינוס דומה שלשום. חבר הכנסת עמיחי שיקלי, המתנגד להקמת הממשלה, לא ישתתף בישיבה.

הכינוס יתקיים ברקע הלחצים הכבדים מימין על חברי כנסת בימינה להצטרף לשיקלי ולהצביע נגד ממשלת הרוטציה של בנט עם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד. במערכת הפוליטית מעריכים, כי חבר הכנסת ניר אורבך לא ימנע את הקמת הממשלה, ואם יחליט שאינו יכול לתמוך בה – הוא יתפטר מהכנסת ויאפשר לשירלי פינטו, הבאה בתור ברשימה, להיכנס במקומו. פינטו כבר הודיעה, כי תתמוך בממשלה. אורבך צפוי להודיע על החלטתו הסופית ביממה הקרובה. חברת הכנסת עידית סילמן אמרה שלשום ל-ynet כי החליטה להצביע בעד כינון הממשלה.

יו"ר הכנסת יריב לוין מסר בסוף השבוע, כי בכוונתו להביא מחר למליאה את הודעתו של לפיד כי עלה בידו להרכיב ממשלה. מלשכתו של לוין נמסר, כי "לאחר הודעתו של יו"ר הכנסת למליאת הכנסת ובהתאם למסגרת הזמנים הקבועה בחוק יסוד הממשלה, יקבע יו"ר הכנסת ישיבה לדיון ולהצבעה בדבר כינון ממשלה".

בתוך כך, הרב חיים דרוקמן, מרבניה הבכירים של הציונות הדתית, דחה אמש את הטענות נגד מכתב הרבנים, בו הם פנו בקריאה "להשתדל ולעשות הכל" כדי למנוע את הקמת הממשלה. דבריו של הרב נאמרו בעקבות הודיעה חריגה שהוציא ראש שב"כ נדב ארגמן, בה הזהיר מפני הקצנה שחלה לאחרונה בשיח האלים.

הרב דרוקמן הצהיר כי המכתב עליו חתם עם רבנים נוספים אינו מהווה הסתה: "מדובר בקריאה אמיתית, כואבת, מפי רבנים שחושבים שהממשלה שעומדת לקום לא תהיה טובה לעם ישראל. לא יעלה על הדעת שמדובר באיזו שהיא אלימות – לא אלימות פיזית ואפילו לא אלימות מילולית. בדרך דמוקרטית ניתן לעשות כל מה שאפשר כדי למנוע את הקמתה של הממשלה הזאת, זו המשמעות הפשוטה והאמיתית של קריאת הרבנים. בוודאי במדינה דמוקרטית אפשר להביע את הדברים במכתב, כשם שאפשר להפגין חודשים על יד בית ראש הממשלה ברחוב בלפור, גם בתקופת הקורונה, וזה לא נקרא הסתה".

תגיות:נפתלי בנטהרב חיים דרוקמןימינהבחירות 2021ניר אורבך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה