חדשות בעולם

סערה: מסמכים סודיים שהודלפו - חושפים את פשעי הנאצים מזווית שלא הכרתם

דוח של קצין בריטי מלפני 75 שנה, ובו מסמכים שהיו אמורים להיחשף רק בשנת 2045 - הודלף ועושה שמות בעולם

אא

דוח של קצין בריטי מלפני 75 שנה, ובו מסמכים שהיו אמורים להיחשף רק בשנת 2045 - הודלף ועושה שמות בעולם. 

המסמכים החשובים חושפים רשימה ארוכה של פושעי מלחמה נאציים בדרגה בכירה, שהואשמו כי רצחו אסירים פוליטיים, יהודים צרפתים ושבויי מלחמה רוסים ואף קיבלו פרס על רצח של כל חמישה אנשים - במחנה ריכוז שהוקם באנגליה, באי אולדרני. 

הקצין הבריטי שכתב וחתום על הדוח המסווג הזה הוא מייג'ור תיאודור פאנטצ'ף - ששימש באותה תקופה כקצין מודיעין. הדוח, שנכתב בדיוק לפני 75 שנה, מתאר שיחות של פאנטש'ף עם כ-3,000 שבויי מלחמה ועדים נוספים, גרמנים, יהודים, בריטים וצרפתים - שסיפרו לו סיפורים מצמררים על פשעי השנאה של הנאצים, שרצחו עשרות אלפים באמצעות מכות שנועדו 'סתם לשם הנאה'.

הדוח חושף גם את מעלליו של הרופא הנאצי שרפורר קרלמן, שהרג אסירים קשישים או תשושים באמצעות זריקה קטלנית שהרגה אותם בתוך חמש דקות. "הנאצים חפרו בורות אחים גם שם, ושמו בכל קבר 10 גופות", שחזרו האסירים שאתם דיבר פאנטצ'ף. 

למעשה, המסמכים הללו היו אמורים להיות נעולים על סוגר ובריח בארכיון של בריטניה עד לשנת 2045  - אולם מישהו שהצליח לשים עליו את היד הדליף אותו החוצה, ו'שלח' גם עותק לרוסים, כך על פי החשיפה בעיתון 'סאנדיי טיימס'. 

מה שזה אומר בפועל הוא שבריטניה מימנה מחקר רשמי מטעמה של זוועות הנאצים, גם לאחר המלחמה. היא ידעה על רשימת הפושעים הנאציים הללו ועל עוד רבים, אך סירבה לחשוף את עובדת היותה מעורבת - כי אז הייתה צריכה להעמיד את הפושעים לדין, ולא רצתה להיות זו שאצבע הביקורת הבינלאומית מופנית כלפיה. 

"לציבור מגיע לדעת מדוע בריטניה לא הצליחה להעמיד לדין אפילו נאצי אחד, בגין פשעי מלחמה שבוצעו על האי הבריטי", אומר כעת לורד אריק פילקס, השליח המדיני המיוחד מטעם בריטניה, שהופקד על כל נושא השואה. 

תגיות:נאציםפרסאנגליהמחנה ריכוזסודי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה