חדשות בארץ

לקראת פקיעת המנדט: האם לפיד יאמר לנשיא "עלה בידי"?

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, צריך להודיע עד חצות לנשיא האם עלה בידו להרכיב ממשלה, ולצרף להצהרתו את חתימותיהם של ראשי המפלגות השותפות לה. הסוגיות שנותרו במחלוקת הן מי יכהן כנציג הממשלה בוועדה למינוי שופטים ודרישת רע"מ לבטל את חוק קמיניץ

לפיד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)לפיד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

שעות ספורות לפני פקיעת המנדט של יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, דווח הערב (רביעי) כי המחלוקת בשאלה מי יכהן כנציג הממשלה בוועדה למינוי שופטים לצדו של שר המשפטים המיועד גדעון סער טרם נפתרה.

על פי ההצעה שהעלתה ימינה, תתקיים רוטציה בתפקיד בין איילת שקד ויו"ר מפלגת העבודה, מרב מיכאלי: שקד תכהן בחצי הראשון של הקדנציה, ומיכאלי תחליף אותה לאחר הרוטציה בראשות הממשלה בין נפתלי בנט ולפיד. מיכאלי מסרה בתגובה, כי היא מסכימה עקרונית לרוטציה, אולם דורשת לכהן ראשונה בתפקיד. שקד מצדה דחתה את הדרישה. גורמים בימינה ובעבודה החליפו האשמות הדדיות, וטענו כי הצד השני מכשיל את הקמת הממשלה ומוביל לבחירות חמישיות.

סלע מחלוקת נוסף בדרכו של הגוש להחלפת נתניהו להרכבת הממשלה נעוץ בדרישתה של רע"מ לבטל את חוק קמיניץ ולהכיר במספר רב של כפרים בלתי מוכרים בנגב. חוק קמיניץ, שעבר בכנסת ב-2017, קבע החמרה בענישה על בנייה בלתי חוקית. בימינה ובתקווה חדשה מתנגדים לדרישת רע"מ בנוגע לחוק, אולם מוכנים להסדרת מספר סמלי של כפרים בלתי מוכרים.

על פי החוק, לפיד צריך להודיע עד חצות לנשיא ראובן ריבלין כי עלה בידו להרכיב ממשלה, ולצרף להצהרתו את חתימותיהם של ראשי המפלגות השותפות לה, את הסיכומים בין הצדדים השונים ואת חלוקת התפקידים בממשלה. במהלך היום חתמו על המכתב לנשיא, בנוסף ללפיד, יו"ר כחול לבן בני גנץ, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, יו"ר מרצ ניצן הורוביץ ומרב מיכאלי. בנט, יו"ר תקווה חדשה גדעון סער ויו"ר רע"מ מנסור עבאס עדיין לא צירפו את חתימותיהם. בגוש מתנגדי נתניהו שוקלים להגיע להסכמה, לפיה המכתב עם חתימות ראשי המפלגות יוגש לנשיא, והמשא ומתן על הפרטים הסופיים יימשך עד למועד הצפוי של השבעת הממשלה בעוד 12 יום.

מועצת השורא של רע"מ, הגוף העליון של המפלגה, התכנסה הערב בכפר קאסם. על פי הדיווח של דפנה ליאל בחדשות 12, היא אישרה לעבאס לחתום על הצהרתו של לפיד לנשיא, וזאת בכפוף לניהול משא ומתן על חוק קמיניץ ועל סוגיית הכפרים הבלתי מוכרים בנגב. בסיום ישיבת המועצה יצא עבאס לכפר המכביה, לפגישה מכרעת עם בנט ולפיד.

בתוך כך, הערב פורסם כי בגוש בנט-לפיד שוקלים לערוך סבב תיקים בחציה השני של הקדנציה, במסגרתו שקד, האמורה להתמנות בחצי הראשון לשרת הפנים, תעבור למשרד המשפטים במקומו של סער שימונה לשר החוץ. בנט, שיפנה את ראשות הממשלה ללפיד ויהפוך לראש הממשלה החליפי, יכהן כשר הפנים.

תגיות:איילת שקדמרב מיכאלימנסור עבאסבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה