חדשות בארץ

קווי היסוד של ממשלת בנט-לפיד: ללא "מדינה יהודית"?

פרשן חדשות 12, עמית סגל, דיווח כי בטיוטת קווי היסוד של הממשלה המתגבשת לא נכללו אזכורים של ישראל כמדינה יהודית, של צביונה היהודי או של קליטת עלייה. יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ': "בשם תאוות השלטון, בנט ושקד מוחקים את זהותה היהודית והציונית של מדינת ישראל"

לפיד ובנט במליאת הכנסת, היום (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)לפיד ובנט במליאת הכנסת, היום (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

המנדט של יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, יפקע הלילה (בין רביעי לחמישי) בחצות. נכון לשעה זו, הוא לא הצליח לסגור את הקצוות האחרונים על מנת להודיע לנשיא ראובן ריבלין כי עלה בידו להרכיב ממשלת רוטציה עם יו"ר ימינה נפתלי בנט.

שני סלעי מחלוקת נותרו בדרכו של הגוש להחלפת נתניהו להרכבת הממשלה. האחד, דרישתה של איילת שקד מימינה לקבל מקום בוועדה למינוי שופטים במקומה של יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי. והשני, שבשעות האחרונות נדמה כמשמעותי אף יותר, הינו דרישתה של רע"מ לבטל את חוק קמיניץ. החוק, שעבר בכנסת ב-2017, קבע החמרה בענישה על בנייה בלתי חוקית. בימינה ובתקווה חדשה מתנגדים לדרישת רע"מ.

על פי דיווחים שונים, גורמים בגוש מתנגדי נתניהו טוענים כי ראש הממשלה הפעיל לחץ על יו"ר רע"מ להקשיח את עמדותיו במשא ומתן עם בנט ולפיד. בליכוד הגיבו כי "בשעות האחרונות פוליטיקאים ואנשי תקשורת מפיצים הרבה פייק ניוז ביחס לעמדות הליכוד בניסיון להכשיר ממשלת שמאל".

בתוך כך, פרשן חדשות 12, עמית סגל, דיווח כי בטיוטת קווי היסוד של הממשלה המתגבשת לא נכלל אזכור של ישראל כמדינה יהודית, של צביונה היהודי או של קליטת עלייה. על פי הדיווח, גורמים המעורים במשא ומתן טענו כי היה צורך להתפשר על נושאים אלו. אם אכן הם יושמטו מקווי היסוד, מדובר בסטייה מהנוהג ששרר מקום המדינה לכלול ניסוחים הצהרתיים בסוגיות הללו.

יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', תקף בחריפות את ראשי ימינה: "פרסום קווי היסוד, שבהם לראשונה בתולדות ממשלות ישראל נמחקת הציונות, היהדות וזכותנו הבלתי מעורערת על הארץ, היא תחתית הבאר וההתרפסות בפני מפלגות השמאל הפוסט ציוניות ותומכי הטרור במטרה להקים את הממשלה הזאת. בשם תאוות השלטון, בנט ושקד מוחקים היום את זהותה היהודית והציונית של מדינת ישראל".

ביש עתיד אמרו בתגובה, כי "מסמך קווי היסוד של ממשלת האחדות נמצא כעת בהכנה יחד עם כל השותפות. המסמך יוצג לציבור ברגע שיוסכם על כולם".

מימינה נמסר, כי "השיח לפיו זהותה היהודית של מדינת ישראל תיעדר מקווי היסוד של הממשלה המתגבשת הוא שגוי, כמו דברים רבים אחרים שפורסמו בימים האחרונים. כמובן שזה ייכלל. קווי היסוד יפורסמו באופן שקוף ופומבי לציבור הישראלי, והציבור ישפוט".

תגיות:ימינהרע"מבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה