חדשות יהדות

בעקבות הצעת החוק של זנדברג - רכש תפילין לילדים שידם אינה משגת

עמית סאסי, פעיל ברשתות החברתיות ובזיכוי הרבים, החליט לרכוש 12 ערכות תפילין עבור ילדים ממשפחות מעוטות יכולת, שהגיעו לגיל המצוות. לשם כך, הוא חבר לליאור קוקה וכבר היום חילק 5 תפילין. צפו

התפילין שנרכשו על ידי עמית סאסיהתפילין שנרכשו על ידי עמית סאסי
אא

הצעת החוק של תמר זנדברג גרמה לאנשים רבים לצאת ולהפגין ברחובות וברחבי הרשת. איש אחד לא הסתפק בהפגנות והחליט לעשות מעשה.

עמית סאסי, פעיל ברשתות החברתיות ובזיכוי הרבים, החליט לרכוש מכספו האישי 12 ערכות תפילין עבור ילדים שהגיעו לגיל מצוות וידם אינה משגת. לצורך כך, הוא גייס את אושיית הרשת ליאור קוקה, ששיתפה את היוזמה המבורכת בסטורי שלה. "לליאור יש מאות אלפי עוקבים ברשתות", אומר סאסי, "ידעתי שזו החשיפה שאני צריך בשביל להגיע לכמה שיותר אנשים, וזה עבד. כבר היום חילקנו 5 ערכות תפילין שרכשנו דרך הידברות שופס, וקניתי עוד 7 ערכות, ואני בטוח שארכוש עוד. בנוסף, בדקתי היטב כדי לוודא שהתפילין יגיעו למשפחות שבאמת זקוקות לכך".

 

 

הכל התחיל עם הצעת החוק של ח"כ תמר זנדברג, על פיה מי שישדל קטינים להניח תפילין, ייענש ב-6 חודשים מאסר. סאסי, שאינו יכול לשתוק מול אמירות נגד הדת, החליט שהוא עושה מעשה. תחילה, הוא גייס אנשים לתפעל היום 10 עמדות הנחת תפילין בתל אביב, אחת מהן הייתה מול ביתה של זנדברג. לאחר מכן, הוא החליט על רכישת התפילין.

מוקדם יותר הערב, בן הזוג של זנדברג טען כי נשמעו איומים נגד משפחתו, אך סאסי, שהיה מתחת לביתה של חברת הכנסת, אומר שאינו קורא לאלימות בשום אופן. "אני רק רוצה שלא יגעו בדברים שחשובים לנו, כמו שאנחנו לא נוגעים בדברים שחשובים להם", מסביר סאסי. "הנושא הזה נגע בי באופן אישי כי תפילין זה הטלפון של לבורא עולם, זה אחד הדברים החשובים ביותר עבורי".

ובכל זאת, לרכוש 12 ערכות תפילין זו הוצאה גבוהה לאדם פרטי. מה גרם לך לעשות את זה?

"אני לא מבזבז כסף על שטויות. אם מישהו יקבל את התפילין ויניח אותו במשך 10, 20 או 40 שנה, עשיתי את שלי. זה שווה את הכסף. אני לא עשיר וגם לא ההפך. ברוך השם, לקחתי על עצמי התחייבות כזאת כי המטרה טובה. לא באתי לעשות בלאגן ולא פרובוקציות. לרשת יש כוח השפעה עצום ואני רק מקווה שיהיו עוד אנשים בעלי יכולת כלכלית שיחליטו לקחת חלק ביוזמה הזו".

הסטורי שהעלתה ליאור קוקההסטורי שהעלתה ליאור קוקה

תגיות:גמילות חסדיםעמית סאסיליאור קוקה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה