חדשות בארץ

"ההרגשה היא שרוני נולד מחדש": הצוואה של הרב ישעיה הבר זצ"ל - קוימה

לכבוד יום הולדתה ה-40, החליטה שושנה כהן לתרום כליה לילד ובכך להציל את חייו. "אני מרגישה שקיימנו את הצוואה של בעלי שמהרגע שרוני נולד הבטיח למצוא לו כליה", אומרת רחל הבר, יו"ר עמותת 'מתנת חיים'

  • כ' סיון התשפ"א
מימין לשמאל: שושנה כהן התורמת, רוני ואימו מיכל. צילום: דוברות שניידרמימין לשמאל: שושנה כהן התורמת, רוני ואימו מיכל. צילום: דוברות שניידר
אא

מתנת יום הולדת מרגשת במיוחד: שושנה כהן, אם ל-5 מקרני שומרון, החליטה לחגוג את יום הולדתה ה-40 באופן אלטרואיסטי ביותר: תרומת כליה לילד או ילדה שאינה מכירה, וכך להציל את חייהם.

כהן, כיום מיילדת בבית חולים 'מעייני הישועה', עבדה בעבר כאחות דיאליזה בבית החולים 'לניאדו', והכירה מקרוב את מצוקתם של חולי הכליות. ארגון 'מתנת חיים' תיווך את כלייתה של שושנה – לרוני הקטן בן השנתיים, שנולד עם אי ספיקת כליות כרונית ונזקק להשתלת כליה להצלת חייו.

בבית החולים שניידר בוצעו שני הניתוחים: הוצאת הכליה משושנה – והשתלתה בגופו של רוני. הניתוחים נערכו על ידי צוות מערך ההשתלות בהובלת ד"ר סיגל אייזנר, אחראית על השתלות כליה בילדים במרכז שניידר ורופאה בכירה במחלקת ההשתלות בביה"ח בילינסון וד"ר מיכאל גורביץ, מנהל יחידת השתלות. עוד השתתף בניתוח, הרופא המרדים, ד"ר יורי ברק.

אתמול (ראשון) התקיים המפגש המרגש בשניידר בין שושנה לרוני ומשפחתו. "עבודתי כאחות דיאליזה חשפה אותי לחיים המורכבים של החולים ולסבל הרב שלהם, וכבר אז לפני שנים ידעתי שכשיגיע העיתוי המתאים אתרום את כלייתי", אמרה שושנה בהתרגשות. "בימים אלו מלאו לי 40 והחלטתי שזה הזמן הנכון. אני מאושרת לפגוש את רוני אחרי ולראות שהתרומה שלי הצילה חיים של ילד קטן. אני קוראת לכל מי שבריא ומסוגל לעבור את הפרוצדורה לעשות זאת. הבת שלי כבר החליטה שתלך בעקבותיי ותתרום גם היא ביום מן הימים".

"כשרוני נולד ואובחן עם המחלה ידענו כבר אז שיצטרך לעבור השתלה", אמרה מיכל, אמו של רוני. "אני לא יכולה לתאר במילים מה חשנו כשהתבשרנו כי נמצאה תורמת מתאימה. ההרגשה היא שרוני נולד מחדש. אנו מבקשים להודות לתורמת האצילית שהצילה את חייו של רוני ועשתה מעשה כל כך מדהים. תודה גם לכל הצוות בשניידר שמטפל ברוני מאז נולד וליווה אותנו בכל צעד עד ההשתלה וכעת גם אחריה, ולגב' רחל הבר וצוות 'מתנת חיים' שעשה הכל כדי למצוא לנו תורמת שתציל את רוני שלנו".

מרגש במיוחד - במפעל חייו של הרב הבר (באדיבות חדשות 13):

רחל הבר, יו"ר מתנת חיים, אמרה: "מהרגע שרוני נולד היה חשש גדול מאד למצב בריאותו, ובעלי ז"ל עודד את המשפחה מאד והבטיח למצוא לו תורם כליה ברגע שרק יוכלו לבצע את ההשתלה מבחינה רפואית. בעלי עקב אחרי הגדילה שלו כל הזמן, עד כדי כך שבמשפחה יש כאלו שקוראים לרוני 'הילד של הרב הבר'. לשמחתי, לפני כמה חודשים מצאנו את התורמת המתאימה מבחינה רפואית, וההשתלה השבוע מבחינתי היא סגירת מעגל מרגשת. אני מרגישה שקיימנו את הצוואה של בעלי שמהרגע שרוני נולד הבטיח למצוא לו כליה, ולשמחתי אכן מצאנו. שושנה היקרה היא שזכתה להציל את רוני האהוב, ביום הולדתה ה-40".

ניתוח השתלת כליה מתורם חי, הינו ניתוח מורכב במיוחד, אשר דורש היערכות מיוחדת של צוותי בית החולים, בתוכם: כירורגים מומחים בהשתלות איברים בילדים, נפרולוגים, מרדימים, צוות יחידת האולטראסאונד, אחיות חדר ניתוח, רופאי טיפול נמרץ ועוד. הניתוחים נערכים במקביל: בו זמנית מוכנסים לחדרי הניתוח הן התורם והן הילד הזקוק לתרומה. הכליה נלקחת מן התורם, מועברת מיידית לחדר הניתוח הצמוד, בו מנותח הילד.

מרכז שניידר לרפואת ילדים הינו בית החולים המבצע את מרביתם המוחלט של ניתוחי השתלות האיברים בילדים בישראל. מאז הקמתו בוצעו למעלה מ- 600 השתלות לב, ריאה, כבד וכליות בתינוקות, ילדים ובני נוער, באחוזי הצלחה הדומים למרכזים הרפואיים הטובים בעולם.

הסגולה לאיכות חיים - אשר יצר:

תגיות:תרומת כליההרב ישעיהו הבר זצ"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה