חדשות בארץ

"בנט וסער, בחרתם להצטרף לשונאי המחנה הלאומי כדי להרוס"

בטור שכתב ב"ישראל היום", תקף הפרשן הפוליטי יעקב ברדוגו בחריפות את ראשי מפלגות ימינה ותקווה חדשה: "ציבור ענק, מאוכזב וכואב, מסתכל עליכם בחרדה ולא מאמין. הדי 1992 באוזניו, ומראות אוסלו מתרוצצים מול העיניים"

  • י"ט סיון התשפ"א
בנט וסער, ארכיון (צילום: פלאש 90)בנט וסער, ארכיון (צילום: פלאש 90)
אא

הפרשן הפוליטי יעקב ברדוגו הביע היום (ראשון) חשש כבד מהשלכות הקמתה של ממשלת בנט-לפיד. "העם בחר ימין, העם יקבל שמאל", כתב בטור שפרסם ב"ישראל היום". "הממשלה הבאה תהיה מושתתת על הדרתו של המחנה הגדול ביותר בישראל. כל תפקידה יהיה לבצר את שלטון הפקידים ולהעניק למערכת המשפט את השנה הקריטית הנדרשת לביצור מעמדה. והיהלום שבכתר: ביטול חוק הלאום".

ברדוגו הוסיף, כי "המהלך יחל במינוי יועמ"ש, פרקליט מדינה, ארבעה שופטי עליון ומאות שופטים. המשמעות השלטונית היא החזרת המשולש של נציבות שירות המדינה – פרקליטות – אגף תקציבים. המשולש שבעצם מייתר את נבחרי הציבור בתהליך קבלת ההחלטות במדינה".

"אבל יותר מכל, המהלך יוביל לשינוי דרמטי: ביטול חוק הלאום, או סירוסו, ובלימת המאבק שמוביל המחנה הלאומי נגד הפיכתה הזוחלת של ישראל למדינת כל אזרחיה, תוך ויתור על צביונה היהודי. כל זאת בסיוע ובהובלה של חמורי השמאל: בנט, שקד, אלקין וסער. האנשים שנשבעו שהימין הוא דתם, אבל ברגע האמת העדיפו להמיר את דתם – מי בשם השנאה, מי בשם התאווה ומי בשם צרות העין".

בהמשך הדברים קרא ברדוגו למחנה הלאומי לחדול מהקריאות לבנט, שקד וסער לחזור הביתה: "זה נגמר, הם לא גרים כאן יותר – ואנחנו לא רוצים בהם. כרגע צריכה לצאת מתוך המחנה הלאומי קריאה ברורה ונחרצת: ממשלת הבושה שאתם נכנסים אליה היא אות קין שיהיה טבוע על פרצופכם, ולנצח תהיו מזוהים עם אובדן דרך מחפיר. אתם תירשמו בהיסטוריה בתור 1992 על סטרואידים. במקום לחבור יחד כדי לשנות, בחרתם להצטרף לשונאיכם, שונאי המחנה הלאומי, כדי להרוס".

"שום תירוץ לא יכסה על בחירתכם. גם לא השגיאות שבנימין נתניהו עשה ועושה במערכות היחסים אתכם. במעשיכם אתם מוכיחים את מה שנאמר עליכם בבוז: לא אידיאולוגיה ואפילו לא גורל המדינה מובילים אתכם – אלא תאוות אחרות".

"ציבור ענק, מאוכזב וכואב, מסתכל עליכם בחרדה ולא מאמין. הדי 1992 באוזניו, ומראות אוסלו מתרוצצים מול העיניים. גם הליכוד של ישראל השנייה, שקשר את גורלו הפוליטי עם מפעל ההתנחלויות ועם הברית הבסיסית עם אנשי ארץ ישראל השלמה עוד מאז מהפך 77', והפך להיות הבסיס האלקטורלי והדמוקרטי שעליו נשענת הצלחת המפעל הזה – מסתכל כלא מאמין על אנשי הציונות הדתית בפוליטיקה, שמחרבים את הברית הזו".

"אם נגזר ששלישיית חמורי השמאל תוביל להרס הימין ולהחרבת היתרון האלקטורלי המובהק של הימין, נגזר על הליכוד ועל ראשיו להשיב בחתירה נחושה לריסוק החבורה הזו. לקעקע בתודעה את רמאותם, לצרוב בזיכרון את נוכלותם, לזכור ולהזכיר יום יום עם מי הם עשו יד אחת בשעה גורלית. ובעיקר, אסור לנו לאפשר למהנדסי התודעה לצרוב את שלטונם כ'ריפוי' וכ'החלמה', כפי שהם מנסים, עד היום, לצרוב בזיכרון הלאומי את ימי אוסלו כתקופה של אופוריה ושגשוג".

תגיות:גדעון סערנפתלי בנטיעקב ברדוגובחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה