סיפורים אישיים

השופט החל להקריא את פסק הדין, ואני הצטמררתי כולי

"השופט מתחיל להקריא את פסק הדין, ואני שומע שהוא מדבר לרעתי, אך לפתע הוא מודיע את סכום החיוב, ואני מתחיל לרעוד"

  • י"ט סיון התשפ"א
(צילום אילוסטרציה: דוד כהן / פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: דוד כהן / פלאש 90)
אא

"לפני מספר שנים פניתי לעורך דין לצורך סידור בניה, אך בסופו של דבר עורך הדין עצמו, ה'יועץ' נתהפך ל'רועץ', והוא הגיש נגדי תביעה של 9000 שקל. החלטתי שעל מנת להצליח במשפט, אקבל על עצמי בלי נדר לא לדבר בבית הכנסת כלל, גם שלא בזמן התפילה" – במילים אלו פותח ירון (שם בדוי) את סיפורו האישי, שפורסם בגיליון 'קדושת בתי מקדש מעט'.

"בהתחלה זה לא היה בכלל קל, ואפילו קשה מאוד", משתף ירון, "ובמיוחד שאני מדריך תיירים בבתי כנסת עתיקים בצפת, וכיון שהחלטתי לא לדבר בבית הכנסת, אני מוכרח להסביר לתיירים את כל המידע על בית הכנסת לפני שאנו נכנסים אליו, וכשאנחנו נכנסים לבית הכנסת באימת כבוד 'לחזות בנועם ה' ולבקר בהיכלו' אינני מדבר כלל ורק מסמן באצבעי לתיירים על מה שהסברתי להם קודם כניסתנו למקום המקדש מעט. דבר זה לא היה לי קל בכלל.

"והנה יום המשפט הגיע, ואני בטוח שהתחזקותי בשמירת 'קדושת בית הכנסת' תעמוד לי לזכות במשפט. והנה אני רואה שהעניינים מתחילים להתנהל לרעתי, ואז אני מתפלל בלחש לריבונו של עולם שיציל אותי בזכות התחזקותי בשמירה על קדושת בתי מקדש מעט.

"השופט מתחיל להקריא את פסק הדין, ואני שומע שהוא מדבר לרעתי, אך לפתע הוא מודיע את סכום החיוב ומקריא 900 במקום 9000. הוא השמיט ספרת אפס אחת! לאחר עיון במסמכי התביעה התברר שעורך הדין הוא זה שהשמיט בטעות את הספרה 'אפס', ובמקום 9000 רשם 900...

"רעדתי כולי", ממשיך ירון לתאר. "עורך הדין ניסה להצטדק שברור שלא היה מגיש תלונה על סכום של פחות מאלף שקל, אך טענותיו לא התקבלו אצל השופט, ובס"ד ניצלתי מ-90 אחוז מהתביעה. הקב״ה הראה לי 90 אחוז הצלחה במשפט, אבל למעשה זה אחוז של הצלחה, לראות עין בעין את הנס הגדול שעשה לי ה' יתברך, והראה לי שגם עורך דין מלומד יכול לטעות טעות כה קריטית בתביעתו לבית המשפט.

"מכאן נתחזק כולנו בתוספת שמירת קדושת ביהכ״נ ובזכות כך נזכה לראות בישועת אין עוד מלבדו 'אפס' זולתו", מסיים ירון את סיפורו הנפלא.

הרב זמיר כהן חושף: סגולה גדולה לצאת זכאי ממשפט ומכל קושי

 

מה החומרה של שיחה בטלה בבית הכנסת? הרב אליהו עמר בסיפור קצר ומפעים על קדושת בית הכנסת:

הגר"ח קנייבסקי: "חובה לכבות את הטלפון לפני הכניסה לבית הכנסת"

"להתחזק בקדושת בית הכנסת": מכתבו הכואב של הראשל"צ

צפו בעשרות מודעות המעודדות את השמירה על קדושת בית הכנסת

תגיות:סיפורים אישייםקדושת בית הכנסת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה