בריאות ותזונה

שמנתם לאחרונה? יש מצב שהחיידק החדש אחראי לכך

עליתם לאחרונה במשקל, ואין לכם מושג ממה העלייה הזו נובעת? תאמינו או לא, אבל זה מאוד קשור לרמת החיידקים שבגופכם, ובפרט לחיידק אחד - יחיד ומיוחד

אא

עליתם לאחרונה במשקל, ואין לכם מושג ממה העלייה הזו נובעת? תאמינו או לא, אבל זה מאוד קשור לרמת החיידקים שבגופכם. 

כל זמן שהחיידקים בגוף שלנו חיים איתנו 'בשכנות טובה', אין סיבה לדאגה. אולם ברגע שהסביבה שלהם 'מופרעת' וקיים איום על ה'דו-קיום' הזה, הם מתחילים להתפרע, ואנחנו הראשונים לסבול מכך. 

פרופ' זהאו ליפינג מאוניברסיטת ג'יאוטונג בשנחאי, פרסם מחקר גדול תחת הכותרת "זוהי החוליה החסרה האחרונה בהוכחת הקשר בין חיידקי מעיים להשמנה". מחקר זה פורסם בכתב העת Society for Microbial Ecology ושם למעשה טוען פרופ' ליפינג כי ישנו חיידק בשם אנטרובקטר - שהוא ה'מנהיג' באזור. מה הכוונה? מסתבר שחיידק זה משתתף בתהליך של אגירת שומן ושמירה על השומן מפני פירוק. 

החוקרים עקבו אחר החיידק הזה וראו כיצד בכל פעם שהחיידקים האחראים לפירוק המזון פועלים בתהליך המטבוליזם - האנטרובקטר 'מתערב' בפעילות שלהם ומשבש אותה. 

מחקרים שערך פרופ' ליפינג מצאו כי בזמן שהחיידק פעיל - האדם שבע בצורה איטית, וגם כאשר הוא ינסה לעשות דיאטה, יהיה לו קשה לעמוד בה. לדבריו, חולה בעל השמנת יתר קיצונית שצורך פרוביוטיקה בד בבד להפחתת תזונה מתועשת, וצריכת סיבים תזונתיים - יוריד את משקל הגוף שלו בצורה מאוזנת ובריאה יותר. 

תגיות:חיידקיםרופאהשמנת יתר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה