חדשות בארץ

שיקלי: "התנהלות ימינה – הפרת חוזה, מכירת חיסול בשביל ראשות הממשלה"

חבר הכנסת עמיחי שיקלי מימינה תקף את כוונתו של יו"ר מפלגתו נפתלי בנט להקים ממשלה עם מפלגות השמאל, והבהיר כי יצביע נגדה: "אני לא מחויב למהלך הזה. ברגע שאתה בוחר לעשות סיבוב פרסה אידיאולוגי – תעשה את זה לבד"

שיקלי (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)שיקלי (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

חבר הכנסת עמיחי שיקלי (ימינה) תקף הבוקר (ראשון) את יו"ר מפלגתו, נפתלי בנט, על רקע כוונתו המסתמנת להקים ממשלה עם מפלגות השמאל.

שיקלי, שכתב אמש בטוויטר כי מדובר ב"ממשלה שדגלים שחורים מתנוססים מעליה", הסביר בריאיון לאסף ליברמן בכאן ב': "הממשלה הזאת היא ניצחון גדול של מחאת הדגלים השחורים. מעבר לזה, מבחינה מוסרית מתנוסס דגל שחור מעל ההתנהלות שלנו כרשימה ובהקמת הממשלה הזאת. אמרנו שראשות ממשלה בעשרה מנדטים זה לא מוסרי ולא דמוקרטי – בנט אמר את זה. אמרנו שלא נמליך את יאיר לפיד. אמרנו שלא נשב עם מרצ בעקבות ההצהרה שלהם בעניין בית הדין בהאג. בנט דרש מנתניהו שלא לשבת עם רע"מ. זו הפרה סיטונאית של כל הבטחות הרשימה לבוחר".

"זה מהלך חוקי לגמרי, אבל לא דמוקרטי", הוסיף שיקלי. "בדמוקרטיה אתה חותם חוזה עם הציבור שבחר בך. בחוזה אתה אומר בקמפיין בחירות על מה אתה רץ, למה אתה מאמין ומתחייב, ואחר כך אתה נדרש לממן את זה בצורה המקסימלית. לא תמיד אפשר לממש את כל ההתחייבויות, אבל מה שאנחנו רואים פה זה מכירת חיסול לשם התפקיד של ראשות הממשלה או לשם דברים אחרים. אני בעד אחדות, אבל כשאתה לוקח 30 מנדטים של מצביעי ימין ולא סופר אותם בתוך האירוע הזה – זו לא בדיוק אחדות".

בתשובה לשאלה האם לא מדובר בממשלה ימנית יותר מהממשלה הנוכחית, לאור העובדה שתיקים בכירים בה יוחזקו על ידי אנשי ימין, השיב שיקלי: "ליברמן לא איש ימין בשום צורה. הוא אופורטוניסט שאין לו שום אידאולוגיה. אם אני לוקח את פרשת ישראל ביתנו, אז מבחינת שחיתות ציבורית הייתי קודם כל תוקף את ישראל ביתנו לפני שאני הולך למחוזות אחרים. עם בני גנץ ומרב מיכאלי בוועדה למינוי שופטים ועם מרצ – אתה רואה איזו שהיא תזוזה במערכת המשפט? לא תהיה שום רפורמה במערכת המשפט".

"דיברתי עם בנט ביום שישי", המשיך שיקלי. "אמרתי לו שהוא אמר שהסיפור של ממשלת שינוי ירד מהפרק. הוא ביקש שלא אדבר ברדיו. בפועל אני מגלה שיש מגעים מתקדמים עם גנץ, לפיד, כל העולם ואשתו. לי זה מאוד כואב. אמרתי לו שאני לא מחויב למהלך הזה. אגב, הוא יכול גם בלעדיי, אני פשוט לא מעוניין להיות חלק בממשלת השינוי. הוא רואה את זה כטובת המדינה, זה מה שטוב למדינה. אנחנו לא רואים את הדברים בצורה דומה".

שיקלי הבהיר כי יצביע נגד ממשלת השינוי וכי אין בכוונתו להתפטר מהכנסת: "התחייבתי לרשימת ימינה על בסיס המצע של ימינה, על בסיס ההתחייבויות שלנו לבוחר. לא באתי לימינה כי אני מעריץ של בנט. אני מעריך אותו, אבל באתי בגלל שאני מאמין בדרך המשותפת שסיכמנו עליה ובדברים שדיברנו עליהם לאורך הקמפיין. ברגע שאתה בוחר לעשות סיבוב פרסה אידיאולוגי – תעשה את זה לבד".

תגיות:נפתלי בנטעמיחי שיקליבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה