מעניין

תיעוד נדיר: פומה רדפה אחרי מטייל שניצל בנס

כשג'ארד סמית' יצא לטייל בסאלט לייק סיטי, הוא לא האמין שפומה תעקוב אחריו. בחסדי השם, לאחר 5 דקות מבעיתות הוא ניצל בנס וחזר בבטחה לביתו. "הדבר הכי חשוב עבורי הוא המשפחה שלי והייתי חייב לוודא שאני חוזר הביתה". צפו בתיעוד הנדיר

אא

עימות מחריד בין מטייל אמריקאי לפומה הסתיים בנס: ג'ארד סמית' מסאלט לייק סיטי שביוטה, ארצות הברית, יצא לטיול רגלי ב-13 במאי בשביל הברודס פורק שבקניון ביג קוטונווד, כשלפתע הופיעה פומה שהחליטה לעקוב אחריו במשך 5 דקות ארוכות. סמית' סיפר לרשת החדשות "פוקס 13" על התקרית: "צעדתי במורד השביל, ככל הנראה הייתי כקילומטר וחצי מהחניון כששמעתי משהו. הסתכלתי והייתה שם פומה, במרחק של 4-6 מטרים ממני... זה בהחלט הבהיל אותי".

סמית' אמר כי הוא פעל ברוגע, תוך כדי נסיגה לאחור, וניסה להפוך את עצמו ל"גדול יותר", כפי שמציעים המומחים. "הוא בעצם פעל לפי  כל ההמלצות שאנחנו נותנים... להפוך את עצמך גדול, להשתמש בקול רם, לשמור על קשר עין ולסגת לאחור באיטיות", אמרה פיית היטון ג'ולי, מומחית לחיות בר ביוטה . "זה בדיוק מה שאנחנו אומרים לאנשים לעשות כי אם הם מסתובבים ובורחים, לפעמים זה יכול לעורר את הטריגר אצל הפומות לצוד".

אך למרות מעשיו, הפומה המשיכה לעקוב אחריו. בעוד סמית' נסוג לאחור, הפומה מדי פעם חשפה את שיניה ובעטה ברגליה ובזנבה כלפי מעלה. "אם תצפו בסרטון המלא, תוכלו לראות שבכל פעם שזה קרה, הקול שלי עלה קצת כי פחדתי שזה הסוף. באיזשהו שלב היא הייתה שלושה מטרים ממני", אמר סמית'.

 

בסרטון נשמע סמית' אומר שוב ושוב "אני הולך מכאן, אני מבטיח לא להציק לך", אך הפומה המשיכה בעקבותיו. בפוסט שכתב על התקרית, סמית' ציין שכנראה היו גורים בקרבת מקום: "בכנות, הדבר הכי חשוב בשבילי זה המשפחה שלי והייתי חייב לוודא שאני חוזר הביתה... אני יודע שתקיפות על ידי פומה הן מאוד נדירות, אבל אני מאמין שבמצב הזה היא כנראה הגנה על גוריה, ואני יודע שפומות יעשו כמעט הכל כדי לשמור על גוריהן".

לאחר כחמש דקות שנמשכו לנצח, סמית' סיפר שהפומה סטתה לפתע מהשביל והוא הצליח לחזור לרכבו בבטחה. "פתאום היא שינתה כיוון. המשכתי ללכת לאחור עוד דקה או שתיים ולדבר כי לא יכולתי לראות לאן היא הלכה. אחרי כמה דקות, ברגע שהרגשתי שהיא כבר לא קרובה אלי, התחלתי לרוץ ולנסות להתרחק משם ככל האפשר. בסופו של דבר הצלחתי להגיע לרכב".

סמית' כתב בפוסט שהוא קצת מזועזע מהמפגש, אבל בסך הכול הוא בסדר: "זה היה הדבר הכי מפחיד בחיים שלי, מכל מאות השעות שהעברתי בטיולים, טיפוסי הרים וחוויות חוץ אחרות, רק כי זה הרגיש לי שזה נמשך נצח".

אשתו של סמית', ג'נה, אמרה שבעלה אינו יכול לחשוב על שום דבר אחר מאז אותו יום: "הוא היה מזועזע כל הלילה. הוא פשוט המשיך לדבר על כמה הוא פחד, ועבר על זה שוב ושוב", אמרה. "הוא היה מבועת לחלוטין ואני פשוט שמחתי שהוא הגיע הביתה ללא פגע".

אך למרות המפגש הבלתי שגרתי, סמית' אומר שזה לא ימנע ממנו לטייל שוב. "בהחלט ייקח לי כמה ימים לעכל את זה לפני שאחזור לטייל, אבל אני אוהב את זה יותר מדי", אמר סמית'. "אני מבין שזה מקרה ממש נדיר, זה לא משהו שכנראה יקרה שוב. אני עוד אחזור לשבילים בקרוב".

תגיות:מענייןרץ ברשת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה