חדשות בארץ

ישראל: "כל צעד בשיקום עזה יותנה בהתקדמות החזרת השבויים והנעדרים"

מצרים עמלה לקיים שיחות גישור בין ישראל לחמאס. בתמורה, הציבה ישראל 2 תנאים לקיום השיחות. מהן?

  • ט"ז סיון התשפ"א
(צילום: Photo by Aaed Tayeh / פלאש 90)(צילום: Photo by Aaed Tayeh / פלאש 90)
אא

שבוע לאחר שהפסקת האש בין ישראל לחמאס נכנסה לתוקף - ומצרים זימנה את ישראל, חמאס והרשות הפלסטינית לשיחות בקהיר, כדי לדון באפשרות רגיעה ארוכת טווח ובסוגיית השבויים והנעדרים בעזה.

ביום שישי האחרון, עם כניסתה של הפסקת האש לתוקפה, הגיע לישראל גנרל מצרי כדי לדון ביוזמה המצרית. ישראל, מצידה, הציבה שני תנאים לקיום השיחות. האחד – שהן יתקיימו בערוצים נפרדים, ולא במקביל. השני – שכל צעד בשיקום עזה יותנה בהתקדמות בסוגיית השבויים והנעדרים. עד כה, מועד לדיונים אלה לא נקבע.

על פי הדיווח בחדשות 12, במידה ושיחות הגישור ביוזמת מצריים לא תתקדמנה, ייתכן שישראל תמצא את עצמה בסבב לחימה נוסף בתוך שבוע. בצה"ל קיימת היערכות מלאה ללחימה, כולל אישור תוכניות מבצעיות לפעילות בתוך עזה, והיערכות של חיל האוויר.

בעקבות התנאי הישראל, השיחות בקהיר בין ישראל לבין חמאס צפויות להתמקד בשני נושאים עיקריים – רגיעה ארוכת טווח, וסוגיית השבויים – הדר גולדין, אורון שאול, אברה מנגיסטו והישאם א-סייד. עוד דורשים בישראל להפסיק את טרור הבלונים ובמקביל להעביר את הסיוע הקטארי של מאות מיליוני הדולרים – דרך הרשות הפלסטינית.

על פי הדיווח הבוקר בעיתון הלבנוני "אל-אחבאר", מצרים מעוניינת להיות שחקן מרכזי באשר בנושא שיקום הרצועה ולא להשאיר שוב את המגרש רק בידי קטאר. נראה כי קהיר שואפת להפוך את מעבר רפיח לשער הראשי להכנסת סיוע לרצועת עזה ולהקים מינהלת שתפקידה יהיה לפקח על ההסדרה ועל כך שחמאס לא ישים ידיו על כספי שיקום. בנוסף דורשת מצרים שחברות מצריות מטעמה ייקחו חלק מרכזי בשיקום, אך תינתן אפשרות לחברות ערביות ובינלאומיות לעסוק בכך.

מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן, המריא אתמול מישראל ונחת במצרים. שם נועד עם הנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי ובכירים נוספים. בתום הפגישה, ציין בלינקן כי מצרים היא "שותפה אמיתית שסייעה לסיים את סבב הלחימה בישראל ולבנות מהלכים חיוביים באזור". לדבריו, "שנינו מאמינים שישראלים ופלסטינים צריכים לחיות בכבוד ובביטחון. אנחנו עובדים על זה כולנו ביחד". עוד הכריז בלינקן כי "ארצות הברית תוודא שחמאס לא ירוויח משיקום עזה".

קטאר הכריזה הבוקר כי תעניק סיוע בהיקף של 500 מיליון דולר לשיקום רצועת עזה בעקבות מבצע "שומר החומות". שר החוץ של המדינה, מוחמד עבד א-רחמן אל ת'אני, כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "נמשיך לתמוך באחים בפלסטין כדי להגיע לפתרון צודק ומתמשך עד להקמת מדינה עצמאית עבורם".

תגיות:עזהשבויים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה