חם ברשת

נהג האוטובוס שמרגש את הרשת: התיידד עם נער מיוחד שברח לאילת, והחזיר אותו הביתה

הרשת מתרגשת בעקבות מעשה מחמם לב של נהג אוטובוס בשם עידן שאבו, שזכה לכינוי 'המלאך השומר' בעקבות מעשהו

אא

הרשת מתרגשת בעקבות מעשה מחמם לב של נהג אוטובוס בשם עידן שאבו, שזכה לכינוי 'המלאך השומר' בעקבות מעשהו. 

הכל התחיל השבוע, כאשר נער בן 15 עם צרכים מיוחדים מפתח תקווה - נעלם מביתו. הוריו, שהעדיפו להישאר בעילום שם, סיפרו כי מיד עם היעלמו, הם פנו למשטרת ישראל לעזרה, והחלו בחיפושים נרחבים שמהם עלה כי בנם עלה על אוטובוס בקו 990, שעשה דרכו ממרכזית חוף הכרמל ל... אילת. 

הנער עלה על האוטובוס בשעה 23:45, ללא שום ידיעה אמיתית היכן הוא אמור לשהות באילת, ובתחילת הנסיעה יש בסוף האוטובוס. 

לדברי הנהג, הוא מיד שם לב לכך שמשהו אינו תקין בהתנהגותו של הנער, אך לא יכול היה לעשות דבר, ורק עקב אחריו במראות האחוריות. בהתחלה הנער ישב בספסלים האחוריים של האוטובוס, אך במהלך הנסיעה, שכהמושב ליד הנהג התפנה - הוא עבר אליו, והחל לדבר עם עידן. 

רק כשהנער התחיל לדבר, עידן הבין שתחושת הלב שלו צדקה, וכי אין מדובר בנער רגיל. 

בשלב זה עידן מדבר עם הנער בחביבות, ועל הדרך 'מתחקר' אותו לאן הוא נוסע, והיכן ישהה באילת. באחת העצירות, כשהנהג הבחין שהנער לא יורד לקנות לעצמו דבר, הניח (ואף צדק) שאין לו כסף, וקנה לו אוכל ושתיה. 

מאוחר יותר יתברר שהרגישות יוצאת הדופן שלו, האכפתיות והדאגה לנער שהוא לא מכיר - הם אלו שהצילו את הנער מסכנות הרחוב, שבו ודאי היה נאלץ לשהות בלית ברירה. 

"הוא פעל בצורה מדויקת ונכונה, כדי לא להבריח את בננו", אומרים הוריו של הנער.

כשהגיעו לאילת עידן ידע שהוא לא יוכל להמשיך בשתיקה שלו ולהתנהג כאילו דבר לא אירע. הוא התעקש לבקש מאיש הביטחון שיברר האם יש דיווח על נער שנעדר מביתו. "תבדוק על נער בן 15 שנעדר בכל הארץ אך בפרט מפתח תקווה", הנחה אותו. 

כשאיש הביטחון חזר עם התשובות שחיזקו את חששו של עידן - הוא התעקש ללוות את הנער לתחנת המשטרה של אילת - שם פעלו השוטרים לאיתור הוריו. את הדרך חזרה הביתה עשה הנער עם נהג אוטובוס אחר, אך לבסוף חזר כשהוא בריא ושלם, ולא לפני שעידן דאג לקנות לו חטיפים ושתייה לדרך חזרה. "אין מילים בפינו להודות לעידן, המלאך השומר שלנו", אומרים הוריו של הנער. "עידן היה עמנו בקשר טלפוני לברר שהגענו בשלום הביתה, ואף שוחח עם בננו לשאול לשלומו. מרגש לפגוש אנשים טובים באמצע הדרך, שעושים ופועלים מעל ומעבר לתפקידם, במקצועיות ובמסירות ראויה להערצה", הם מסכמים.

תגיות:נהגרגישותאוטובוס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה