חדשות בארץ

בממלכתי דתי לומדים ציטוטים של מוחמד?! בעקבות זעם ההורים - הדף הוסר

ההורים נדהמו לגלות שילדיהם, הלומדים במסגרות החינוך הממלכתי והממלכתי דתי, קיבלו דף מקורות עם ציטוטים של... מוחמד

  • ט"ו סיון התשפ"א
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

עושים חושבים לגבי החינוך הממלכתי דתי: משרד החינוך פרסם דף מקורות לרגל יום האחדות, שחל בשבוע שעבר. בדף, שנשלח גם למוסדות החינוך הממלכתי דתי, כלל ציטוטים של מוחמד.

בין דף המקורות צוטטו דבריו של מוחמד: "הכי טוב בבני אדם מי שעוזר לאחרים". ההורים ששמו לב לתכנים אותם מקבלים ילדיהם זעמו. "מצטטים ממוחמד. סיימו כבר את תרי עשר?", תוהה שחר. "מה עם מסרים מפרקי אבות? את המסר הזה אמרו חכמינו בנוסחים מופלאים בהרבה", זעם הורה אחר. "גם אני הזדעזעתי שבדף הלימוד מופיע הנביא מוחמד. חסר כבר נביאים בישראל?", תהתה.

"ילדי ישראל הדתיים והחילוניים מקבלים ללמידה ציטוט מתוך דבריו של מוחמד. זה לגיטימי?", כועס הורה נוסף. "האם הילדים כבר בקיאים בכל הנביאים ראשונים ואחרונים ורק מה שנשאר להם זה עוד ציטוט, לא איזה משהו שלא קיים אצלנו, מתוך הנביא מוחמד?!". "מה יקרה לילדה שלומדת על הנביא מוחמד כשיום אחד יתחיל איתה בחור ערבי, היא תגיד לו 'כן כן, למדתי על הנביא מוחמד', והוא יגיד לה 'אנחנו מאמינים באותו דבר'. זו הזמנה להתבוללות, אין לי מילה אחרת", הגיב הורה אחר.

בעקבות לחץ כבד שהפעילו ההורים על ראש מנהל החמ"ד, שוש נגר, נעשתה בדיקה והדף עם המקור מהאסלאם הוסר, ובמקומו עלה דף אחר ללא אזכור למוחמד.

דף המקורות שנשלח לתלמידיםדף המקורות שנשלח לתלמידים

טור אישי כנה במיוחד: למה העברתי את ילדי לתלמוד תורה

"כחמישית מבוגרי החינוך הממלכתי דתי – יחזרו בשאלה"

כמה נפלא היה לו היה משרד החינוך נותן לתלמידים דפי מקורות הכוללים את דבריו של הלל: "הוי כתלמידיו של אהרון אוהב שלום ורודף שלום, אוהב את הבריות ומקרבן לתורה" (אבות א, יב) או את דבריו של שמאי: "הוי מקביל את כל האדם, בסבר פנים יפות" (אבות א, יד) בהמשך, דברי רבי יוסי: "יהי ממון חברך, חביב עליך כשלך; התקן עצמך ללמוד תורה" (אבות ב, טו) או את דבריו של בן זומא: "איזה הוא עשיר? השמח בחלקו" (אבות ד, א).

מסכת אבות בפני עצמה שופעת ציטוטים מבורכים. למה לרוץ עד מוחמד?! הנה למשל: "רבי מתיה בן חרש אומר, הוי מקדים לשלום כל אדם" (אבות ד, כ), "שמואל הקטן אומר: 'בנפול אויבך, אל תשמח'", (אבות ד, כד) רבי אליעזר אומר: "יהי כבוד חברך חביב עליך כשלך, ואל תהי נוח לכעוס" (ב, עג), ועוד ועוד דברי חכמה עתיקים, אקטואליים ומלאי עמקות.

להתחיל ללמוד תורה בגיל מבוגר? אל תתבייש, זה אף פעם לא מאוחר. הרב זמיר כהן במסר קצר ומחזק:

 

הרב זמיר כהן מנפץ מיתוס של 70 שנה בפחות מ-13 דקות. תקשורת פוליטיקאים ומפלגות, מול עובדות, נתונים ומספרים. לראות ולא להאמין מה ניסו למכור לנו עשרות שנים. חובה לצפות:

 

"אני צופה בילד שחוגג בר מצווה בחינוך הממלכתי והלב שלי בוכה"

מתלבטים לגבי החינוך המומלץ לילדיכם? רוצים להתייעץ לגבי מוסדות חינוך תורניים הקרובים למקום מגוריכם? חייגו למחלקת ייעוץ והכוונה בהידברות – 073-2221230, ונשמח לעזור.

תגיות:חינוךממלכתיממלכתי דתי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה