חדשות בריאות

סוכנות בלומברג פרסמה את מדד העמידות לקורונה בעולם. היכן מדורגת ישראל?

ישראל מדורגת במקום הרביעי של סוכנות הידיעות בלומברג. במקום הראשון ניו זילנד ולאחריה סינגפור

  • ט"ו סיון התשפ"א
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

סוכנות בלומברג פרסמה את מדד העמידות לקורונה (Covid Resilience Ranking), וענתה על השאלה: איפה בעולם הכי טוב לגור בתקופת מלחמת הקורונה?

על פי הסוכנות, במקום הראשון – ניו זילנד, במקום השני – סינגפור. לאחריה אוסטרליה. ישראל במקום הרביעי ולאחריה דרום קוריאה.

על פי הסוכנות, כיוון ש-60% מאוכלוסייתה של מדינת ישראל קיבלו את שתי מנות החיסון, המשק נפתח, מסגרות החינוך חזרו לפעול, והחיים חוזרים לסדרם. עוד מציינים בבלומברג שהעובדה שהחיסונים שניתנו בישראל הם של פייזר המבוססים על שיטת mRNA מעלה את סיכויי ההצלחה לעצירתה המוחלטת של המגיפה, משום שככל הנראה שחיסונים אלה גם מונעים הידבקות בקורונה וגם מונעים הדבקת אחרים.

מעניין לשים לב שבדירוג של החודש הקודם סינגפור דורגה במקום הראשון, וכעת הינה רק במקום השני. מדינות נוספות שדורגו גבוה – ירדו בחדות, ביניהם, למשל, טייוואן ויפן, שדירוגם הונמך משמעותית בשל עלייה במספר הנדבקים וקצב ההתחסנות האיטי.

מדד עמידות הקורונה של סוכנות בלומברג מתפרסם בכל חודש, והוא מתבסס על טווח רחב של נתונים, הבודקים באיזו מדינה בעולם מנוהלת המגפה בצורה האפקטיבית ביותר, עם ההפרעות הכלכליות והחברתיות הפחותות ביותר. בין הנתונים הנכללים: שיעורי התמותה, שיעור הבדיקות החיוביות, נגישות החיסונים לכלל האוכלוסייה ומידת חופש התנועה. בכל חודש, כאמור, המדינות מקבלות ניקוד המבוסס על  הנתונים הללו.

ניו זילנד דורגה החודש שוב במקום הראשון. במדינה הוסרו כל ההגבלות מלבד בכל הקשור לטיסות. לעומת זאת, מבצע החיסונים בניו זילנד החל רק לאחרונה, ונכון לעכשיו רק 5% מהאוכלוסייה מחוסנת.

עוד עולה מהדירוג כי בריטניה התקדמה למקום ה-11, ארה"ב למוקם ה-13, ואף צרפת ופולין רשמו עלייה דו-ספרתית בדירוג שלהן, על רקע האצת קצב ההתחסנות והסרת הגבלות.

תגיות:ישראלקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה