חדשות בריאות

בשל הירידה בתחלואת הקורונה: צה"ל נערך לסגירת מפקדת "אלון"

שר הביטחון והרמטכ"ל אישרו את התוכנית להעברת תחומי הטיפול של מפקדת "אלון", שסייעה במאבק נגד מגפת הקורונה, למערכת הבריאות. הערכת מצב נוספת תתקיים בסוף חודש יוני, ובכפוף למגמת התחלואה צפויה המפקדה לסיים את פעילותה בתחילת חודש אוגוסט

(צילום: דובר צה"ל)(צילום: דובר צה"ל)
אא

שר הביטחון בני גנץ והרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי אישרו היום (שלישי) את התוכנית שהציגו סגן הרמטכ"ל, אלוף אייל זמיר, ומפקד פיקוד העורף, אלוף אורי גורדין, להעברה תחומי הטיפול של מפקדת "אלון" למערכת הבריאות באופן הדרגתי, תוך שימור כלל היכולות והידע שצברה היחידה.

המפקדה, הכפופה לפיקוד העורף, צפויה לסיים את פעילותה בתחילת חודש אוגוסט. ממשרד הביטחון נמסר, כי בסוף חודש יוני תתקיים הערכת מצב נוספת, שבה תאושר באופן סופי ההחלטה על סגירת המפקדה, וזאת בהתאם למצב התחלואה וההתקדמות בהעברת הסמכויות: "מערכת הביטחון, צה"ל ופיקוד העורף ימשיכו במדיניות סיוע מרחיבה והיענות לסוגיות שיידרשו על ידי מערכת הבריאות".

בהתאם לעבודת מטה שקיים צה"ל, סוכם עוד כי תוקם יחידת מילואים על בסיס מפקדת "אלון", שתיתן מענה בחירום למדינת ישראל במקרים של התפרצות מגפה. יחידה זו תוכל להיות מופעלת בתוך ימים, במקרה של התפרצות מחודשת של הקורונה.

פיקוד העורף סייע בשנה האחרונה במאבק בנגיף הקורונה ופעל במרחב האזרחי על מנת למגר את התפשטות המגפה. כחלק מהסיוע הוקמה מפקדת "אלון", שפעלה לשיפור האפקטיביות של מערך החקירות האפידמיולוגיות, העלתה את כמות הדגימות ובדיקות הקורונה, הקימה מלונות בידוד והחלמה. בצה"ל מעריכים, כי בזמן פעילותה מנעה המפקדה כ-25% מתחלואת הקורונה.

בנוסף, מחוזות פיקוד העורף סייעו במרחב האזרחי במגוון רחב של פעולות, ביניהן סיוע בבתי חולים, שיתוף פעולה עם מאות רשויות, חלוקת מזון עוד.

"מערכת הביטחון הצילה את חייהם של אלפי אנשים בשנה האחרונה במסגרת המאבק בקורונה, ועמדה על כלל יכולותיה לצד משרד הבריאות וכלל משרדי הממשלה", אמר שר הביטחון גנץ. "כניסת צה"ל ופיקוד העורף הביאה לשינוי במערכה מול הקורונה – תוך הקמת מרכז החקירות האפידימיולוגיות החדשני בעולם, הכפלה פי 10 של היקפי הבדיקות ויצירת שיתופי פעולה עם הרשויות המקומיות. הידע שנצבר ישמש את מדינת ישראל והעולם עשורים קדימה בהתמודדות עם פנדמיה ומצבי חירום בעורף. אני מצדיע לאנשי המילואים, חיילי ומפקדי צה"ל ופיקוד העורף, ועובדי מערכת הביטחון שלקחו חלק בעבודה המאומצת".

תגיות:פיקוד העורףמשרד הביטחוןבני גנץצה"לנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה