חדשות יהדות

מפעים: טסו 11 שעות עם 9 ילדים ותינוק רך, וזו הסיבה

תינוק רך נולד בדרום קוריאה, והדרך היחידה לערוך לו ברית מילה ביום השמיני כללה טיסה של 11 שעות. הסיפור המפעים בשלמותו

  • י"ג סיון התשפ"א
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

הרב אשר ליצמן ורעייתו, שליחי חב”ד בדרום קוריאה, טסו עם תשעת ילדיהם, ביניהם תינוק רך, במשך 11 שעות. הסיבה: לזכות להכניס את הרך הנולד בבריתו של אברהם אבינו.

הבן נולד בליל שבת, ובשל מגבלות הקורונה, הכניסה למדינה שבמזרח דורשת אישורים מיוחדים וחובת בידוד. כיוון שכך, בלתי אפשרי היה להביא מוהל אל המדינה, כדי לערוך את המצווה בזמנה.

האפשרות היחידה שעמדה בפני ההורים היתה להגיע למדינה שניתן להיכנס אליה, ובה יש מוהל. האופציה הקרובה ביותר שעמדה בפניהם היתה טיסה לפרנקפורט שבגרמניה, מרחק של 11 שעות טיסה מדרום קוריאה, ולנחות שם שעות בודדות לפני כניסת השבת.

משפחת ליצמן ותשעת ילדיהם עלו על טיסה לפרנקפורט. כשבמקביל, המוהל הרב צבי גוטמן, תושב וינה שבאוסטריה, נסע ברכבו 7 שעות אל היעד. רביי זלמן גורביץ' ומשפחתו, שליחי חב"ד במקום, דאגו לכל הפרטים הקשורים באירוח ובקיום הברית.

מדוע מכאיבים לתינוק בן 8 ימים?

מרגש: ברית מילה סודית בלב אזור עוין

הברית וסעודת המצווה שלאחריה התקיימו בביתו של ראש הישיבה החב"דית בפרנקפורט, הרב יוסף הבלין.

“הרב ליצמן וכל המשפחה – 9 ילדים בלי עין הרע –  נמצאים כאן אצלנו בפרנקפורט. בשבת שעברה התינוק נולד ולא הצליחו בשום צורה להכניס לשם מוהל", תיארה אחת המשתתפות בברית, תושבת הקהילה היהודית בפרנקפורט את האירוע הייחודי. "הם הגיעו לכאן בערב שבת כולם, והיתה לנו חוויה שלא מהעולם הזה. ברית בבית בהשתתפות מכובדת, מרגשת ולא נתפסת.

"לנו היתה שבת שלימה עם אליהו הנביא ועוד משפחה של צדיקים שאליהו הנביא לא יעזוב אותם כל כך מהר. אני עדיין לא מצליחה להכניס את החוויה הזו למילים. זה כלום ממה שבאמת היה. שלוחיו של הרבי שהעבירו לקהילה שלנו ולנו ולכל הקהילה שיעור שלא ישכחו בחיים! אשרינו, אשריהם, אשרי העם שככה לו", מסיימת הכותבת את דבריה.

מי צריך להיות הסנדק בברית? ומהי המשמעות של מוהל ירא שמים? ומדוע מזמינה מלכת אנגליה מוהל מנוסה למול את בני משפחתה? 5 דקות מרתקות עם הרב זמיר כהן:

תגיות:ברית מילהחב"ד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה