חם ברשת

אלון פז: "אתה שומר את תאי המחשבות שלך, ואתה תחליט את מי לקבל ואת מה לזרוק"

אלון פז מסביר את מה שלמד מרבו ומורו, הרב אברהם אבורוס, על דברי ריש לקיש שאמר כי 'אין אדם עובר עבירה, אלא אם כן נכנס בו רוח שטות'

אא

פוסט שפרסם אלון פז ברשתות החברתיות אתמול (ב') הצליח לרגש אותנו.

בפוסט מסביר פז את מה שלמד מרבו ומורו, הרב אברהם אבורוס, על דברי ריש לקיש שאמר כי 'אין אדם עובר עבירה, אלא אם כן נכנס בו רוח שטות'.

"רוח שטות היא רוח המשטה באדם ומטמטמת את רוחו", מסביר פז. "ולא פעם אחת אנחנו שומעים משני המינים, גברים וגם נשים 'יש לנו מחשבות רעות ואנחנו לא מצליחים להתגבר עליהן'. 

"דבר אחד עלינו לזכור: שאנחנו הבעלי בתים ואנחנו מחליטים מה יכנס ומה לא יכנס - לתוך המחשבות שלנו. יש מחשבות שהורסות לאדם את החיים ומשתקות אותו, ומחזירות אותו אחורה כל הזמן".

אז מה יעשה אדם ברגע שמתנגבת אל מוחו מחשבה שאינה טובה? "באותו רגע, לא לשכוח שאתה הבעל הבית, ואתה מחליט מי יכנס ומי לא. אתה שומר את תאי המחשבות שלך ואתה תחליט את מי לקבל ואת מה לזרוק, וכשבאות מחשבות רעות תפנה מיד את המקום למחשבות טובות. לא פשוט, אבל אפשרי".

את הפוסט הוא מסכם במילים: "אתה בחרתנו מכל העמים אהבת אותנו ורצית בנו מכל הלשונות. וקרבתנו מלכנו לשמך הגדול והקדוש ומעולם עד עולם אתה האל. עושה שלום במרומיו הוא יעשה שלום עלינו ועל כל עמו ישראל ואמרו אמן".

תגיות:שיתוקחם ברשתאלון פזאמונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה