חדשות בארץ

הליכוד מגיב לבנט: "מדבר ימין וממשיך לפזול שמאלה"

בעקבות המתקפה של יו"ר ימינה נפתלי בנט על ראש הממשלה בנימין נתניהו, הגיבו בליכוד: "ישנם פוליטיקאים שמדברים ימין ועושים שמאל. הם ממשיכים לפעול להקמת ממשלה שתהיה תלויה במשותפת ובמפלגות השמאל של לפיד, מרצ והעבודה"

בנט ונתניהו, ארכיון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)בנט ונתניהו, ארכיון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

בליכוד הגיבו בצהריים (ראשון) לפוסט שפרסם יו"ר ימינה נפתלי בנט, בו תקף בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו.

"הממשלה הבאה תידרש להתמודד עם אתגרים אדירים מבית ומחוץ – חמאס, איראן, לחצים בינלאומיים לעקירת יישובים, הגנה על חיילינו ומפקדינו מפני בית הדין הבינלאומי בהאג ועצירת ההתפרעויות בתוך גבולות הארץ", נאמר בהודעת הליכוד. "רק ממשלת ימין בראשות ראש הממשלה נתניהו תוכל להתמודד בהצלחה עם מכלול האתגרים הללו – ולא ממשלת שמאל שתלויה ברשימה המשותפת ושבקבינט הביטחוני שלה יושבים ניצן הורוביץ, תמר זנדברג ומירב מיכאלי".

מבלי לנקוב מפורשות בשמו של בנט, המשיכו בליכוד ואמרו: "ישנם פוליטיקאים שמדברים ימין ועושים שמאל. בעוד הם מפרסמים פוסטים ומאמרים לכאורה 'ימניים' והפוכים מהמציאות, הם ממשיכים לפזול שמאלה. גם אחרי ההתקפות הרצחניות של החמאס, ההתפרעויות האלימות בתוך ישראל, וחידוש הדיבורים על מדינה פלסטינית שתהיה חמאסטן ענקית, הם ממשיכים לפעול להקמת ממשלה שתהיה תלויה במשותפת ובמפלגות השמאל של לפיד, מרצ והעבודה".

"הגיע הזמן שהם יודיעו בבירור שהם לא יצטרפו לממשלה כזאת, ושהם יצטרפו לממשלת ימין בראשות נתניהו. ראש הממשלה נתניהו הוציא את ישראל מהקורונה ראשונה בעולם, הנהיג מערכה שהנחיתה על חמאס מכות קשות שהחזירו אותו עשור אחורה, גייס תמיכה בינלאומית רחבה שאיפשרה לצה"ל להשלים את המשימה, ועצר את ההתפרעויות בתוך הארץ על ידי גיוס פלוגות מג"ב והכנסת השב"כ לפעולה".

"זהו כל ההבדל בין מנהיגות שפועלת בנחישות, באחריות ובהצלחה ברמה הלאומית והבינלאומית, לבין פוליטיקאים שעסוקים בלצייץ ולכתוב מאמרים", סיכמו בליכוד.

מוקדם יותר שבר בנט שתיקה ארוכה והתייחס לעניינים הפוליטיים, אם כי הקפיד לשמור על עמימות לגבי צעדיו הבאים. את תחילת דבריו הקדיש לביקורת נוקבת על נתניהו והתנהלות ממשלתו: "אינני זוכר תקופה כזו של חולשה, היעדר תיפקוד ומבוכה לאומית. לכאורה, אין מה להיות מופתעים. הכתובת הייתה על הקיר. שנה שלמה, במהלך המגפה, הבטנו בעיניים כלות וזעקנו כנגד ממשלה שפשוט לא תפקדה".

"ההרתעה של המדינה – מול חבורת הטרוריסטים בעזה ומול כנופיות חמושות בתוך ישראל – נמצאת בנקודה הנמוכה ביותר בתולדותיה", טען בנט. "בממשלה יושבים שרים שעסוקים יומם ולילה בפוליטיקה, ובורחים ברגעים קשים. זו ממשלה שעסוקה יומם ולילה בטפיחות עצמיות על השכם, וזריקת הכישלונות על האנשים שהם עצמם מינו לתפקידים. ההיגיון שמנחה אותה הוא דחיית הטיפול בבעיה, כל בעיה, עד לרגע שבו היא מתפוצצת לנו בפנים".

"זה לא מקרי שאויבינו מרימים ראש דווקא עכשיו. הפיצול הפנימי וההרס העצמי שלנו מחלישים אותנו. כשהאויב מזהה חולשה, הוא תוקף. אנחנו אחרי שנתיים וחצי של בחירות אינסופיות, ללא שום תכלית. גם ברגע זה, אין תקציב למדינת ישראל. הפולטיקאים משחקים בונקר, חיים מסקר לסקר ומסרבים להבין שזו עת חירום".

"אבל זה לא רק הפוליטיקאים", הוסיף יו"ר ימינה. "גם חלקים בציבור התמכרו לגישה המחנאית, של אנחנו והם. אני לא מתייאש מלהזכיר לכולנו מי האויב האמיתי. האויב הוא לא ביבי, הוא לא השמאל. האויב הוא חמאס שחותר להשמידנו. זה לא הזמן לדבוק בחרמות, זה הזמן לעשות את הדבר המתבקש ולהקים ממשלה מתפקדת".

עשרה ימים לפני פקיעת המנדט של לפיד, הדגיש בנט כי מול האתגרים העומדים על הפרק "יש שתי ברירות – התגייסות או העמקת המשבר. מי שגורר את המדינה לבחירות חמישיות, לעוד רעל ושנאה, לשנה נוספת של חוסר תפקוד מדינתי, לבזבוז עצום של כסף – משחק לידי אלה הרוצים ברעתנו. זו תהיה טעות אחת יותר מדי. זה הזמן של כל אחד ואחת מאיתנו להתאמץ, להתגייס".

"גם היום, יש מספר אפשרויות להקים ממשלה, אם רק נסיר את החרמות ונבין את גודל השעה. הפוליטיקאים לא יתעשתו עד שהאזרחים יכריחו אותם להתעשת. עכשיו הזמן לבנות ולתקן, לא להעמיק את הקרע", חתם בנט את דבריו.

תגיות:נפתלי בנטהליכודבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה