חדשות בריאות

הסוף לבדיקות? דבורים הוכשרו לזהות נשאי קורונה

מחקר הולנדי מצא דרך בלתי שגרתית לאיתור מאומתים – על ידי הכשרת דבורים בעלות חוש ריח מפותח במיוחד לזהות נשאי קורונה

אא

במעבדת המחקר הביו- וטרינרית של אוניברסיטת ווגינגן  בהולנד, חוקרים הכשירו דבורים בעלות חוש ריח מפותח מאוד לזהות דגימות רוק הנגועות בנגיף הקורונה. על פי החוקרים, מדובר בפריצת דרך אמיתית, שיכולה לקצר את זמן ההמתנה לתוצאות הבדיקה למספר שניות בלבד.

החדשות המרעישות התפרסמו לראשונה בעיתון ה"וושינגטון פוסט". על פי הפרסום, לאחר שחברת סטארט-אפ הולנדית גילתה שניתן להיעזר בדבורים לאתר  מחצבים, החוקרים באוניברסיטת ווגינגן ההולנדית החליטו לבדוק האם יוכלו להכשיר את הדבורים לזהות את נגיף הקורונה.

המדענים השתמשו בשיטה של חיזוק חיובי על מנת להכשיר את 150 הדבורים שהשתתפו במחקר. בכל פעם שהדבורים הצליחו לזהות את הנגיף בדגימות שנדגמו, הם זכו לקבל מים מסוכרים כפרס. כשטעו – לא קיבלו. שעות לאחר מכן, הן הצליחו לזהות את הנגיף תוך שניות אחדות.

פרופ' וים ואן דר פול מאוניברסיטת ווגינגן, שהוביל את המחקר, אמר לעיתון כי הם מעריכים שניתן להגיע לדיוק של כ-95 אחוזים בזיהוי הקורונה באמצעות כמה דבורים. עם זאת, תוצאות המחקר טרם פורסמו באופן רשמי: "אם זה יעבוד, זה יהיה מאוד נוח, מהיר וזול".

ללא ספק, תגובת הדבורים מהירה יותר מבדיקות מעבדה וזולה הרבה יותר, מה שהופך אותה ליעילה במיוחד עבור מדינות בהן הבדיקה יקרה. אך למרות הצלחת המחקר, במדינות שונות בעולם מעדיפים להשתמש בבדיקות הקורונה השגרתיות, גם כדי למנוע מגע של הדבורים עם הנגיף וגם בשל האמינות הבדיקה.

תגיות:חדשות בעולםקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה