סלבס בהתחזקות

השחקן שכבש את אוסטרליה: "צעקתי לשמיים ’שמע ישראל’, והרגשתי צמרמורת בכל הגוף"

כדורגלן בשם תומר חמד, שמשחק בקבוצת הכדורגל האוסטרלית 'וולינגטון פיניקס' - ריגש השבוע אלפים כאשר בתום משחק מכריע, ולאחר שהבקיע גול שהציל את קבוצתו מהפסד - מיהר לשים כיפה על ראשו וקרא את קריאת 'שמע ישראל'

אא

כדורגלן בשם תומר חמד, שמשחק בקבוצת הכדורגל האוסטרלית 'וולינגטון פיניקס' - ריגש השבוע אלפים כאשר בתום משחק מכריע, ולאחר שהבקיע גול שהציל את קבוצתו מהפסד - מיהר לשים כיפה על ראשו וקרא את קריאת 'שמע ישראל'. 

לדבריו, המשחק הזה, שהתקיים בניו זילנד, היה אחד החשובים ביותר בקריירה שלו, אך למרות ששיחק שם "הלב שלי היה בארץ והייתי חייב לעשות משהו מיוחד בשביל המדינה שלי. ידעתי שאם אבקיע אתן לעם שלנו קצת גאווה ושמחה, לפחות לכמה רגעים", הוא אומר בראיון ל'ווינט'. 

מיד אחרי שהבקיע את הגול, חמד שלף את דגל ישראל, ושם את הכיפה שהכין מבעוד מועד. "כבר לפני המשחק החלטתי לשים כיפה על הכתף מתחת לחולצה", הוא מספר. "ידעתי שרבים מהקהילה היהודית במלבורן יגיעו לעודד אותי. מדובר בקהילה שמאוד תומכת וגאה בי. אחרי השער הראשון רצתי ישר לעברם עם הדגל, עטפתי את הראש כמו טלית, עצמתי עיניים וצעקתי לשמיים 'שמע ישראל'. הרגשתי צמרמורת בכל הגוף. הרגשתי באותו רגע שאני מייצג את כל המדינה, שיש משמעות גדולה בימים בהם לאנשים פה לא נעים לבטא את עצמם. אני חי הרבה זמן בחו"ל ומודע לכך שזה קצת מסוכן, אתה אף פעם לא יכול לדעת מה יהיו ההשלכות. אבל לי היה חשוב דווקא בימים הקשים האלו לעשות משהו מהדהד. שלפתי את הכיפה ועשיתי את זה. לא ניסיתי לעשות משהו הפגנתי, אלא משהו צנוע עם סמליות".

תגיות:כדורגלקידוש השםשמע ישראלתומר חמד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה