חדשות בארץ

צה"ל: כ-160 פעילי טרור חוסלו עד כה

‏צה"ל המשיך הלילה בתקיפת ה"מטרו" של חמאס, תקף חמישה בתים של מפקדים בארגון ששימשו כתשתית טרור והשמיד כעשרה משגרים רב-קניים שהיו טעונים ומכוונים לירי לעבר ישראל. לאחר כשש שעות של שקט מתוח ללא שיגורים מעזה, נשמעו אזעקות בנתיבות ובעוטף עזה. רקטה פגעה בבית במועצה האזורית שער הנגב, אולם בחסדי שמיים אין נפגעים

הרס ברצועת עזה (צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)הרס ברצועת עזה (צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)
אא

(צילום: דובר צה"ל)

חיל האוויר תקף הלילה (שלישי) יעדים צבאיים של חמאס בשכונת רימאל שבמערב העיר עזה. בתדרוך הבוקר לכתבים, אמר דובר צה"ל, תת-אלוף הדי זילברמן, כי שכונת היוקרה נחשבת ל"מרכז העצבים" הצבאי של חמאס, ובשעות הקרובות ימשיך צה"ל לתקוף מטרות בתוכה.

על פי הערכות צה"ל, מתחילת מבצע "שומר החומות" חוסלו לפחות 160 פעילי טרור, כ-130 מתוכם משתייכים לחמאס והשאר אנשי הג'יהאד האסלאמי.

במהלך הלילה ביצע צה"ל את השלב הרביעי בתקיפת ה"מטרו" – רשת המנהרות התת-קרקעיות של חמאס, הנחשבת לנכס אסטרטגי של ארגון הטרור. במסגרת התקיפה, הותקפו כ-65 מטרות טרור על ידי 62 מטוסי קרב תוך שימוש בכ-110 חימושים מדויקים.

בנוסף, הותקפו בתיהם של חמישה מפקדים של חמאס ברחבי הרצועה. הבתים שימשו כתשתית טרור, ובחלקם גם כתשתית לניהול לחימה. בין הבתים נמנים ביתו של מפקד גדוד מערב ג'באליה, ביתו של מפקד פלוגה בגדוד ג'באליה, ביתו של מפקד פלוגה בגדוד זיתון וביתו של בכיר במערך הימי של חמאס. כמו כן, הותקפה תשתית צבאית בביתו של האחראי בסיוע הקרבי של חמאס במחנות המרכז.

זילברמן הוסיף, כי הושמדו כעשרה משגרים רב-קניים שיכולים לשגר בין ארבע לתשע רקטות בבת אחת. המשגרים היו טעונים ומכוונים לירי לעבר גוש דן. מתחילת המבצע הושמדו כ-65 משגרים מסוג זה. בנוסף, הותקפה מהאוויר חוליית פעילי נ"ט של חמאס ברצועה.

"ארגון הטרור חמאס הוכיח הלילה שוב כי הוא ממקם במכוון את נכסיו הצבאיים בלב אוכלוסייה אזרחית", אמר דובר צה"ל. "צה"ל נוקט באמצעי זהירות ככל הניתן על מנת לצמצם פגיעה אפשרית באזרחים במהלך פעילותו הצבאית".

אמש, בסביבות השעה 23:00, נשמעו אזעקות ביישוב משגב עם סמוך לגבול עם לבנון. מצה"ל נמסר לאחר מכן, כי שש רקטות נורו מלבנון לעבר ישראל. הרקטות נפלו בשטח לבנון, ולא דווח על נזק או נפגעים. צה"ל הגיב באש ארטילרית לעבר מקורות הירי. זילברמן העריך כי הירי בוצע על ידי פלגים פלסטיניים. לדבריו, ייתכן ירי דומה כל עוד המבצע בעזה נמשך.

לאחר כשש שעות של שקט מתוח שעברו על תושבי הדרום ללא שיגורים מעזה, חידשו הבוקר הפלסטינים את הירי. סמוך לשעה 05:30 נשמעו אזעקות בעיר נתיבות וביישובי העוטף, ובהמשך ביישובים נוספים באזור. רקטה פגעה בבית באחד מיישובי המועצה האזורית שער הנגב וגרמה לו נזק, אך בחסדי שמיים לא דווח על נפגעים.

על פי נתוני צה"ל, מאתמול בשעה 19:00 ועד הבוקר בשעה 07:00  זוהו כ-90 שיגורים מרצועת עזה לשטח ישראל. כ-20 שיגורים נפלו בשטח הרצועה. לוחמי כיפת ברזל יירטו עשרות רקטות.

תגיות:חמאסרצועת עזהרקטותשומר החומותהדי זילברמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה