חדשות בארץ

חדשות החג: אסון בגבעת זאב, מטחים לדרום, בכיר בג’יהאד האסלאמי חוסל

צה"ל תקף בפעם השלישית את פרויקט ה"מטרו" של חמאס, 14 בתים של מפקדי הארגון הותקפו מהאוויר, חיל הים השמיד כלי צולל בלתי מאויש השייך לכוח הימי של חמאס, והרוג יהודי ראשון בהתפרעויות הערביות ברחבי הארץ. כל מה שחשוב לדעת

אא

אסון בגבעת זאב: שני בני אדם נהרגו אמש (ראשון) בבית כנסת של חסידות קרלין ביישוב גבעת זאב שמצפון לירושלים, לאחר שטריבונה שהוקמה במקום קרסה במהלך התפילות. ההרוגים הם ילד כבן 12 וגבר כבן 40. לבתי חולים פונו 184 פצועים, חמישה מתוכם במצב קשה ועשרה במצב בינוני.

הירי לדרום נמשך: הפלסטינים המשיכו במהלך החג לשגר מטחים בלתי פוסקים של רקטות לעבר הדרום. אזעקות נשמעו היום בבאר שבע, אשדוד, אשקלון ויישובי עוטף עזה. רקטה פגעה פגיעה ישירה בבית באשדוד, ושלושה בני אדם נפצעו באורח קל משברי זכוכיות.

על פי נתוני צה"ל, החל מהשעה 07:00 בבוקר ועד לשעה 19:00, זוהו כ-190 שיגורים מרצועת עזה לשטח ישראל. כ-25 שיגורים נפלו בשטח הרצועה. לוחמי ההגנה האווירית יירטו עשרות רקטות.

צה"ל ממשיך לתקוף: חיל האוויר תקף הערב בניין בן שש קומות במערב העיר עזה. כמו כן הותקף החמ"ל הראשי של ביטחון הפנים של חמאס בשכונת רימאל בעיר. בחמאס איימו, כי אם התקיפות לא ייפסקו – ישוגרו שוב רקטות לעבר גוש דן.

במהלך היום סיכלו מטוסי קרב וכלי טיס חמישה פעילי טרור, שעסקו בהכנת שיגורי רקטות לעבר שטח ישראל. כמו כן, כלי טיס תקפו פיר מבצעי נוסף של מנהרת לחימה של חמאס בצפון רצועת עזה ותקפו שש עמדות שיגור רקטות תת-קרקעיות ועשר עמדות שיגור על-קרקעיות ברחבי הרצועה.

הבוקר חוסל מהאוויר חוסאם אבו הרביד, מפקד החטיבה הצפונית של הג'יהאד האסלאמי. בכיר הג'יהאד האסלאמי הוביל באופן עקבי שיגורי רקטות לעבר מדינת ישראל בעת סבבי לחימה, וכן ירי לעבר כוחות צה"ל, והיה אחראי למספר פיגועי נ"ט, ביניהם הפיגוע ביומו הראשון של מבצע "שומר החומות". אבו הרביד היה מחליפו של בהאא אבו אל-עטאא, שחוסל בנובמבר 2019 בתחילת מבצע "חגורה שחורה".

צה"ל תקף הלילה בפעם השלישית את פרויקט ה"מטרו" של חמאס – רשת המנהרות התת-קרקעיות הנחשבת לנכס אסטרטגי של ארגון הטרור. כ-35 יעדי טרור הותקפו בתוך כ-20 דקות על ידי 54 מטוסי קרב, תוך שימוש בכ-110 חימושים מדויקים. במהלך התקיפה, הותקפו כ-15 ק"מ של מנהרות הטרור.

במהלך הלילה תקפו מטוסי קרב פיר מנהרה השייך לחמאס בדרום רצועת עזה, שמוקם סמוך לגן ילדים ומסגד. ביממה האחרונה הותקפו בתיהם של 14 בתי מפקדים של חמאס ברחבי הרצועה. מדובר צה"ל נמסר, כי הבתים שהותקפו שימשו כתשתית טרור ובחלקם אף נמצאו מחסני אמל"ח. בנוסף, הותקפו יעדים של המודיעין הצבאי של חמאס.

חיל הים השמיד היום כלי צולל בלתי מאויש השייך לכוח הימי של חמאס. הכלי הורד לחוף, וככל הנראה היה בדרכו לבצע פעילות חבלנית עוינת לעבר המרחב הימי של מדינת ישראל.

אתמול הותר לפרסום, כי חמאס שיגר בימים האחרונים רקטות לעבר אסדת הגז "תמר", הנמצאת מול חופי אשקלון, אולם בחסדי שמיים השיגורים נחתו בים והאסדה לא נפגעה. האסדה מאובטחת, בין היתר, על ידי סוללת כיפת ברזל, אך זו לא הופעלה במהלך ימי הלחימה. בתחילת סבב הלחימה הנוכחי, הופסקה הזרמת הגז מהאסדה בהנחיית הדרג המדיני, וזאת כאמצעי זהירות.

במהלך ימי המבצע, תקף חיל הים את היכולות הימיות של חמאס, שהתעצמו בשנים האחרונות. ההערכה היא מרביתן הושמדו, וכי לחמאס יידרשו שנתיים כדי לשקמן. בין היתר הושמדו 17 מוצבים ימיים, מחסני אמל"ח, עשרות כלי שיט, תשתיות ומטרות ימיות נוספות. שלושה בכירים בכוח הימי של חמאס חוסלו, ביניהם מפקד הקומנדו.

בצה"ל חשפו, כי חמאס פיתח כלי שיט זעירים ואוטונומיים, מבוססי GPS, שיכולים לשאת 50 ק"ג נפץ. רוב ה'צוללות' הזעירות, שיועדו להתפוצץ על אסדת תמר או על יעדים של חיל הים, הושמדו על ידי חיל הים.

"תקפנו מוצבים, כלי שיט, מחסני אמל"ח, תשתיות ופעילים", אמר מפקד חיל הים, אלי שרביט. "פעלנו על מנת שהמערכים הימיים של חמאס והג'יהאד האסלאמי יהיו תחת דיכוי. פגענו בפעילי מפתח בקומנדו הימי של חמאס ופעלנו לסכל כל פיגוע אפשרי מהטווח הימי לפני צאתו".

יגאל יהושע, תושב לוד בן 56 שנפצע לפני מספר ימים באורח קשה במהלך הפרות סדר אלימות של פורעים ערבים, נפטר היום בבית החולים אסף הרופא. יהושע, שעשה את דרכו לביתו, נפגע בראשו מאבן שהושלכה לעברו. הוא הקורבן היהודי הראשון בהתפרעויות שהחלו בשבוע שעבר ברחבי הארץ.

המשטרה ושב"כ עצרו צעיר ערבי תושב יפו, החשוד בהשלכת בקבוק התבערה לעבר בית בעיר שגרם לפציעתו הקשה של ילד ערבי בן 12. כוחות הביטחון עורכים מצוד אחר חשוד נוסף, שאינו תושב העיר, שזהותו ידועה.

שב"כ מסר אתמול כי בימים האחרונים ביצע, בשיתוף משטרת ישראל, מעצרים של עשרות חשודים באירועי תקיפה של אזרחים שבוצעו ברחבי הארץ. חלק מהחשודים הודו במעורבות במיוחס להם. בין היתר, נחקרים מספר חשודים באירוע בו תקפו פורעים ביום שני שעבר יהודי שנכנס בשוגג לכפר כנא. הוא חולץ מהמקום במצב בינוני, ורכבו הועלה באש. במקרה נוסף, שאירע ביום חמישי האחרון, הותקפה משפחה יהודית שנכנסה ברכבה לאום אל-פחם. "שב"כ ימשיך לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותו על מנת לסכל כל פעילות טרור ולהביא לדין את האחראים והמבצעים של פעולות אלה", אמרו בארגון.

בפעילות משותפת נוספת של שב"כ ומשטרת ישראל נעצרו חמישה בדואים תושבי הנגב, אזרחי ישראל, החשודים בניסיונות לבצע לינץ' ברכבים חולפים בכביש 6. החשודים נעצרו לחקירה בחשד כי תקפו ארבעה רכבים ביום שלישי שעבר לפנות בוקר סמוך לכניסה ליישוב לקיה שבנגב.

גרשון פרנקו הי"ד, בן 55, שנהרג מפגיעת טיל ברמת גן, הובא אתמול למנוחות בבית העלמין ירקון.

הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס אתמול לדיון במבצע "שומר החומות", ואישר את המשך התקיפות. גורם מדיני הכחיש דיווח ב"פייננשל טיימס", לפיו בישיבה נידונה הצעה להפסקת אש ארוכת טווח הכוללת את החזרת חללי צה"ל, הדר גולדין ואורון שאול הי"ד: "הפסקת אש לא על הפרק", אמר.

שבעה לוחמי מג"ב נפצעו אתמול אחר הצהריים בפיגוע דריסה בשכונת שייח' ג'ראח בירושלים. המחבל נוטרל בירי על ידי הכוח. מצבם של שניים מהפצועים בינוני, והשאר נפצעו באורח קל.

תגיות:חמאסרצועת עזהרקטותלודצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה