חדשות בארץ

המבצע נמשך: צה"ל תקף ארבע חוליות של משגרי נ"ט

משעות הבוקר הצליח צה"ל, בחסדי שמיים, לסכל ארבע חוליות שעמדו לשגר טילי נ"ט לעבר שטח ישראל. סמל-ראשון עומר טביב ז"ל, שנהרג אתמול מירי טיל הנ"ט בגבול הרצועה, הובא למנוחות באליקים

אא

(עודכן: 13:06)

צה"ל תקף משעות הבוקר (חמישי) ארבע חוליות נ"ט, שהתכוננו לבצע ירי לעבר שטח ישראל. תחילה מסר דובר צה"ל, כי הותקפה חוליית משגרי נ"ט של חמאס בצפון רצועת עזה, בעת שעמדה לבצע ירי לעבר ישראל.

כעבור שעה קלה נמסר כי "צה"ל תקף וסיכל חוליית נ"ט של ארגון הטרור חמאס בעיר עזה ומנע ירי אל עבר ישראל תוך סגירת מעגל מהירה של יכולות מודיעין ואש של אוגדת עזה". בהמשך סוכלו שתי חוליות נוספות.

סיכול חוליית נ"ט, אתמול (צילום: דובר צה"ל)

סמל-ראשון עומר טביב ז"ל, בן 21 מאליקים, שנהרג אתמול מירי טיל הנ"ט בגבול הרצועה, הובא הבוקר למנוחות ביישובו. טביב היה לוחם בגדוד 931 של חטיבת הנח"ל. במצבו של לוחם נוסף שנפצע בתקרית, והוגדר בתחילה קשה, חל שיפור משמעותי. הוא נותח בבית החולים סורוקה, אושפז במחלקה לניורוכירורגיה ומצבו מוגדר כעת קל. מצבו של הפצוע השלישי, קצין צה"ל, מוגדר בינוני.

מוקדם יותר היום, תקפו מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל משרדים של המודיעין הצבאי של חמאס בשכונת רימאל בעיר עזה. במהלך הלילה הותקפו עשרות יעדי טרור ברחבי רצועת עזה. דובר צה"ל, תת-אלוף הדי זילברמן, מסר כי צה"ל החל בתקיפת בנק מטרות חדש המתמקד במטרות ממשל של חמאס, שלהן חשיבות אסטרטגית. במסגרת זו הותקפו שבעה יעדים, ביניהם מבנים של המטה לביטחון פנים בבית לאהיא, בשכונת רימאל בעזה ובחאן יונס, ביתו של ראש מנגנון ביטחון הפנים, בניין המנהלה הטכנולוגית, ושני סניפים של הבנק המרכזי של הארגון. "קיבלנו החלטה ברורה וחדה לטפל בכל מבנה ומוסד של ארגון חמאס", אמר זילברמן.

בתוך כך, מרשות המסים נמסר כי בודקי המכס במעבר ניצנה סיכלו אתמול הברחה של חומרים כימיים, שלפי החשד משמשים את מערך הרקטות  ברצועת עזה. החומרים נתפסו במטען שיובא על ידי יבואן תושב עזה, עליו הצהיר כי הוא מכיל מפיצי ריח. במסגרת בידוק המטען, השתמשו בודקי המכס באמצעים טכנולוגיים מיוחדים, פתחו את בקבוקי מפיצי הריח, וגילו כי בחלקם יש חומרים ואבקות שאינן תואמות להצהרה. מבדיקה מעמיקה התברר כי מדובר בחומרים דו-שימושיים האסורים לכניסה לשטח רצועת עזה, ושעל פי החשד משמשים את המערך הרקטי ברצועה. החומרים והממצאים הועברו לכוחות הביטחון להמשך טיפול.

תגיות:חמאסרצועת עזהטיל נ"ט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה