חדשות בארץ

תיעוד: שני בכירים בחמאס חוסלו, צה"ל תקף מגדל נוסף

שני בכירים במודיעין הצבאי של חמאס חוסלו מהאוויר, ובניין רב-קומות המשמש את ארגון הטרור הותקף. צה"ל תקף כ-100 משגרים שהוטמנו בשנים האחרונות בתוך הקרקע

אא

הפגיעה בבניין (צילום: דובר צה"ל)

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו הלילה (רביעי) בניין רב-קומות נוסף בשכונת רימאל שבצפון רצועת עזה. בצה"ל אמרו, כי  במבנה נמצאים מטה המודיעין, מטה הגדה, מחלקת ההסברה וחטיבת עזה של החמאס. לפני התקיפה הזהיר צה"ל את האזרחים ששהו בבניין, ונתן להם שהות מספקת להתפנות ממנו. אמש מוטט חיל האוויר בניין רב-קומות במערב עזה, בו שכנו משרדי המודיעין הצבאי של חמאס ומפקדות המשמשות למחקר ופיתוח צבאי.

במבצע משותף לצה"ל ולשב"כ חוסלו במהלך הלילה פעילים ממערך המודיעין הצבאי של חמאס, ביניהם שני בכירים: חסן קאוגי, ראש מחלקת ביטחון במודיעין הצבאי של הארגון, וסגנו וואיל עיסא, ראש מחלקת הריגול הנגדי במודיעין הצבאי. עיסא הינו אחיו של מרואן עיסא, סגן ראש הזרוע הצבאית של חמאס. החיסול בוצע באמצעות תקיפה של מטוסי קרב על המבנה בו שהו הפעילים.

חיסול שני הבכירים במודיעין חמאס (צילום: דובר צה"ל)

בפעולות נוספות, הותקפו בתיהם של מח"ט העיר עזה, באסם עיסא; מח"ט חאן יונס, ראפע סאלמה; וראש מערך המודיעין הצבאי של חמאס, מוחמד יאזורי. בתים אלו שימשו גם כתשתיות טרור. במהלך הלילה חוסלו מהאוויר שני פעילי חמאס, שעסקו בירי רקטי.

תקיפות צה"ל ברצועה, הלילה (צילום: דובר צה"ל)

דובר צה"ל, תת-אלוף הדי זילברמן, אמר הבוקר כי מתחילת מבצע "שומר החומות" הותקפו למעלה מ-500 מטרות בשטח הרצועה. לדבריו, בשעות הבוקר הסתיימה תקיפתם של כ-100 משגרים שהוטמנו בשנים האחרונות בתוך הקרקע. בשעות הקרובות צפוי חיל האוויר לתקוף יעדים תת-קרקעיים של חמאס ולהמשיך בתקיפת בתיהם של בכירי הארגון ומבנים המשמשים כמרכזים וכסמלי שלטון שלו. מצה"ל נמסר הבוקר, כי לוחמי ההגנה האווירית יירטו כלי טיס בלתי מאויש שחצה מרצועת עזה לשטח ישראל.

תקיפת המשגרים המוטמנים (צילום: דובר צה"ל)

בצה"ל מעריכים, כי בקרב הפלסטינים ברצועת עזה ישנם עשרות הרוגים וכ-200 פצועים. במקביל, החלו כוחות הביטחון במבצע מעצרים נרחב ביהודה ושומרון, במסגרתו נעצרו עשרות פעילי טרור של חמאס. זילברמן ציין כי "אורך הנשימה של חמאס הולך ויורד" אולם הדגיש כי ארגון הטרור מסוגל להמשיך בירי הרקטות עוד ימים רבים.

תגיות:חמאסרצועת עזהצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה