חדשות בארץ

מטחים כבדים למרכז ולדרום, אב ובתו נהרגו סמוך ללוד

ארגוני הטרור ירו במהלך הלילה מאות רקטות למרכז ולדרום. אב ובתו נהרגו מפגיעה ישירה של רקטה בכפר הלא מוכר דהמש שליד לוד. צה"ל חיסל שני בכירים במערך המודיעין של חמאס

פגיעת רקטה בבית בלוד (צילום: פלאש 90)פגיעת רקטה בבית בלוד (צילום: פלאש 90)
אא

ארגוני הטרור ברצועה חידשו הלילה (רביעי) את ירי הרקטות לעבר ישראל. אזעקות צבע אדום נשמעו לפני השעה 03:00 בגוש דן, בשרון, בשפלה ובדרום הארץ. במטחים הכבדים, שנמשכו למעלה משעה, נורו מאות רקטות מרצועת עזה. רובן יורטו על ידי כיפת ברזל, אולם במספר מקומות דווח על נפילות של רקטות או רסיסים.

בכפר הלא מוכר דהמש שליד לוד נהרגו אב ובתו – ח'ליל עוד בן ה-52 ובתו נאדין, בת 16 – מפגיעת רקטה סמוך לביתם. ביהוד פגעה רקטה פגיעה ישירה בבית. בני המשפחה, ששהו במרחב מוגן, לא נפגעו. הבוקר נפצעו שני אנשים באורח קל כתוצאה מפגיעה ישירה של רקטה בבית בשפלה.

על פי נתוני צה"ל, מתחילת סבב הלחימה הנוכחי זוהו כ-850 שיגורים לעבר ישראל, וכן כ-200 שיגורים נוספים שנפלו בשטח הרצועה. בין 85 ל-90 אחוזים מהשיגורים מיורטים בהצלחה על ידי מערך כיפת ברזל. בצה"ל מעריכים כי ברצועה ישנם עשרות הרוגים וכ-200 פצועים.

במהלך הלילה המשיך צה"ל בתקיפות נגד יעדי חמאס והג'יהאד האסלאמי ברצועה. במבצע משותף עם שב"כ חוסלו פעילים ממערך המודיעין הצבאי של חמאס, ביניהם שני בכירים: חסן קאוגי, ראש מחלקת ביטחון במודיעין הצבאי של הארגון, וסגנו וואיל עיסא, ראש מחלקת הריגול הנגדי במודיעין הצבאי. עיסא הינו אחיו של מרואן עיסא, סגן ראש הזרוע הצבאית של חמאס. החיסול בוצע באמצעות תקיפה של מטוסי קרב על המבנה בו שהו הפעילים.

מוקדם יותר הלילה חוסלו מהאוויר שני פעילי חמאס שעסקו בירי רקטי. בפעולה נוספת, תקפו מטוסי קרב רב-קומות בשכונת רימאל שבצפון רצועת עזה. במבנה נמצאים מטה המודיעין, מטה הגדה, מחלקת ההסברה וחטיבת עזה של החמאס. לפני התקיפה הזהיר צה"ל את האזרחים ששהו בבניין, ונתן להם שהות מספקת להתפנות ממנו.

(צילום: דובר צה"ל)

תגיות:חמאסרצועת עזהרקטותגוש דןשומר החומות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה