חדשות בארץ

מטחים כבדים לעבר גוש דן והשרון, הרוגה מפגיעה ישירה בראשון לציון

בראשון לציון נהרגה אישה כתוצאה מפגיעה ישירה של טיל. שישה בני אדם נפצעו מפגיעה ישירה של טיל באוטובוס בחולון, בהם אישה בת 30 שמצבה מוגדר קשה

יירוט כיפת ברזל, ארכיון (צילום: אדי ישראל, פלאש 90)יירוט כיפת ברזל, ארכיון (צילום: אדי ישראל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 22:45)

אזעקות צבע אדום נשמעו הערב (שלישי) החל מהשעה 20:45 בתל אביב ובעשרות ערים ויישובים בגוש דן, בשפלה ובאזור השרון. עשרות רבות של רקטות שוגרו מרצועת עזה במטח הראשון, ולוחמי כיפת ברזל יירטו רבים מהן, אולם נרשמו גם נפילות במספר מוקדים.

בראשון לציון נהרגה אישה כבת 50 מפגיעת רקטה, ושניים נוספים נפצעו, אחד מהם באורח קשה. בחולון פגע טיל פגיעה ישירה באוטובוס. 15 בני אדם נפצעו, בהם אישה כבת 30 באורח קשה, גבר כבן 50 וילדה כבת 5 במצב בינוני. פגיעה ישירה דווחה גם בבניין בגבעתיים, ובמקום ארבעה פצועים במצב קל. בשדרות דווח על פגיעה ישירה של רקטה בבית. לא היו נפגעים בגוף, אולם מספר נפגעי חרדה טופלו במקום.

הזרוע הצבאית של חמאס קיבלה אחריות על הירי הראשוני למרכז, וטענה כי אנשיה שיגרו 130 רקטות בתוך דקות. מרשות שדות התעופה נמסר, כי בזמן הירי המסיבי על גוש דן ואזור השפלה והמרכז נעצרו ההמראות כדי לאפשר הגנה על שמי המדינה. ארגוני הטרור העזתיים המשיכו לשגר מטחים כבדים נוספים לאזור המרכז. פיקוד העורף הנחה את תושבי הדרום והמרכז לשהות בקרבת מרחבים מוגנים, ובעת התרעה – להיכנס למרחב מוגן ולשהות בו 10 דקות.

יירוטים של כיפת ברזל

מוקדם יותר הערב איימו בחמאס ובג'יהאד האסלאמי להרחיב את מעגל האש לעומק ישראל. בחמאס אמרו, כי "אם האויב ימשיך לתקוף מבנים אזרחיים – תל אביב תותקף בטילים בצורה קשה יותר ממה שהיה באשקלון". למרות האיום, חיל האוויר תקף את בורג' הנאדי, מגדל בן 13 קומות במערב עזה, ומוטט אותו. לאחר המטחים לאזור המרכז, דיווחו בעזה כי צה"ל הזהיר תושבים במספר בניינים רבי קומות להתפנות מבתיהם.  

בשעות הצהריים נורו מטחים כבדים של רקטות לעבר אשדוד, אשקלון ויישובי עוטף עזה. שתי נשים נהרגו מפגיעות ישירות של טילי גראד בשני בתים באשקלון. אחת ההרוגות היא סהומי סאנדוש, אזרחית הודית בת 32 שעבדה כמטפלת של קשישה כבת 90. סאנדוש לא הספיקה להגיע למרחב מוגן, והקשישה בה טיפלה נפצעה באורח קשה. בצה"ל התירו בהמשך לפרסום, כי בסוללת "כיפת ברזל" התרחשה תקלה, שמנעה את יירוט הרקטה. התקלה תוקנה כעבור זמן קצר.

תגיות:כיפת ברזלרצועת עזהתל אביב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה