חדשות בריאות

ה-FDA אישר לחסן נערים בגילאי 15-12 בחיסון פייזר

במשרד הבריאות בירכו על הרחבת אישור החירום של ה-FDA לחיסון של חברת פייזר, ואמרו כי מתקיימות התייעצויות בנוגע לחיסון ילדים מגילאי 12 ומעלה: "משרד הבריאות נערך יחד עם קופות החולים להתחלת החיסונים"

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

מינהל התרופות והמזון של ארצות הברית (FDA) הודיע הלילה (בין שני לשלישי) על הרחבת אישור החירום לחיסון נגד קורונה של חברת פייזר. על פי ההחלטה, כעת יהיה ניתן לחסן ילדים בגילאי 15-12. האישור החדש מסתמך על ממצאי המחקר שהציגה החברה האמריקנית בפני המינהל, מהם עולה כי החיסון בטוח לשימוש ומגלה יעילות במניעת הדבקה בנגיף.

כזכור, אישור ה-FDA לפייזר ניתן עד כה לחיסון של בני 16 ומעלה בלבד. במשרד הבריאות בירכו הבוקר על הרחבת האישור: "מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, מקיים דיונים בנושא בהשתתפות גורמי המקצוע הרלוונטיים, נציגי קופות החולים ואיגוד רופאי הילדים במטרה להיערך להרחבת החיסון לגילאי 15-12".

"הצט"מ (צוות טיפול מגפות) וועדת החיסונים יקיימו דיונים בנושא, תוך התייחסות לסוגיית היעילות והבטיחות ויגישו את המלצתם למשרד הבריאות", נאמר עוד בהודעה. "במקביל להתייעצויות, משרד הבריאות נערך יחד עם קופות החולים להתחלת החיסונים".

מנכ"ל פייזר, אלברט בורלא, הגיב על החלטת ה-FDA: "חדשות מעודדות מאוד הגיעו היום עבור משפחות ומתבגרים", כתב בטוויטר. "אומנם זהו צעד משמעותי קדימה, אך אנחנו עדיין בתקופה קריטית במאבק נגד נגיף הקורונה ברחבי העולם. בשבועות הקרובים אנחנו מקווים להמשיך ולקבל אישורים מרגולטורים בינלאומיים כדי לתמוך במאמץ ההתחסנות העולמי".

בתוך כך, במשרד הבריאות עדכנו כי אתמול אובחנו 53 נשאי קורונה חדשים בישראל. 40,657 בדיקות פוענחו, ומתוכן נרשם שיעור של 0.1% חיוביים. מספר החולים הפעילים עומד על 974, ביניהם 140 מאושפזים. 77 חולים נמצאים במצב קשה, 45 מתוכם מחוברים למכונות הנשמה. אתמול נפטר חולה אחד כתוצאה מסיבוכי הנגיף, ומניין הנפטרים מפרוץ המגפה עלה בכך ל-6,378.

תגיות:חיסוןמשרד הבריאותנגיף הקורונהFDAפייזר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה