חדשות בארץ

חדשות השבת: התפרעויות בירושלים, האצה במגעים הקואליציוניים

בצה"ל הוחלט לתגבר את אוגדת יהודה ושומרון בכוחות לוחמים נוספים, ומשרד הבריאות שוקל להכניס את ארגנטינה לרשימת המדינות המוגדרות בסיכון גבוה. כל מה שחשוב לדעת

אא

התפרעויות קשות בירושלים: אלפי מוסלמים התפרעו אמש (שישי) בהר הבית, בשער שכם ובשכונת שייח' ג'ראח בירושלים – יידו אבנים, בקבוקים וחפצים וירו זיקוקים לעבר השוטרים. הכוחות הגיבו באמצעים לפיזור המתפרעים, כולל שימוש ברימוני הלם.

17 שוטרים נפצעו בעימותים בהר הבית, כמחציתם פונו לטיפול בבית החולים. קצין מג"ב נפצע בפניו באורח בינוני מסלע שהושלך לעברו בהפרות הסדר האלימות בשייח ג'ראח. הוא פונה לאשפוז בבית החולים הדסה עין כרם. בסהר האדום דיווחו על 205 פצועים בקרב הפלסטינים.

בעקבות ההסלמה, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון בני גנץ, הרמטכ"ל אביב כוכבי והמפכ"ל קובי שבתאי קיימו הערכות מצב. בצה"ל הוחלט לתגבר את אוגדת יהודה ושומרון בכוחות לוחמים נוספים.

מחלקת המדינה של ארצות הברית הביעה דאגה מההסלמה בירושלים, וקראה לישראל ולרשות הפלסטינים לפעול לעצירתה. סעודיה, איחוד האמירויות ובחריין הוציאו הודעות נגד ישראל.

הפלסטינים, שחידשו ביום חמישי את שיגור בלוני התבערה מרצועת עזה, המשיכו בכך גם בסוף השבוע. במהלך היום פרצו בעוטף עשר שריפות, שנגרמו ככל הנראה מטרור הבלונים.

שלושה מחבלים חמושים בנשקים מסוג קרלו פתחו אתמול באש לעבר הש"ג בבסיס סאלם שבצפון השומרון. לוחמי מג"ב וצה"ל השיבו באש, ונטרלו את המחבלים. מותם של שניים מהם נקבע במקום, ומחבל שלישי פונה במצב קשה לבית החולים העמק. בבדיקה של חבלן מג"ב בזירה נתפסו שלושת הנשקים, סכינים וכדורים בתפזורת.

מתחקיר ראשוני של צה"ל עלה כי המחבלים, תושבי אזור טול כרם בתחילת שנות ה-20, נסעו באוטובוס עם לוחית רישוי ישראלית שהוביל שוהים בלתי חוקיים לשטח ישראל. כוח מג"ב עצר את האוטובוס באזור קו התפר, והעביר את נוסעיו לתחקור בבסיס סאלם. בצה"ל מעריכים, כי שלושת המחבלים התכוונו לבצע פיגוע במרכז הארץ.

יו"ר ימינה נפתלי בנט ויו"ר תקווה חדשה גדעון סער נפגשו אתמול עם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד בביתו בתל אביב, במסגרת המגעים להקמת ממשלה. בהמשך קיימו בנט ולפיד פגישות עם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, יו"ר מרצ ניצן הורוביץ, יו"ר כחול לבן בני גנץ ויו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי. מיש עתיד נמסר כי "הפגישות כולן היו ברוח טובה עם נכונות להתקדם".

ליברמן קרא אתמול לסיים "מהר ככל הניתן" את המשא ומתן להקמת הממשלה. הוא הבהיר, עם זאת, כי מפלגתו תעמוד על כך שההסכם הקואליציוני יכלול, בין השאר, את חקיקת חוק הגיוס ללא שינויים וחוק ברית הזוגיות, את ביטול המונופול על הכשרות, וכן את ביטול חוק המרכולים והעברת הסמכות בנושא פתיחה וסגירת עסקים בשבת לשלטון המקומי. רשימת הדרישות של ליברמן כוללת גם חקיקה שתאפשר לכל רב עיר להקים בית דין לגיור.

בליכוד הגיבו על ההאצה במגעים הקואליציוניים: "נתניהו צדק – נפתלי בנט ואיילת שקד שיקרו במצח נחושה וראש הממשלה נתניהו דיבר אמת. נפתלי ואיילת, הבטחתם ממשלת ימין – תקיימו!".

יו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי, חזר על קריאתו לבנט שלא להקים ממשלה עם מפלגות השמאל: "נפתלי, אל תתן להפוך את מדינת תל אביב הליברלית לבעלת הבית של הממשלה עם ברית הזוגיות ונישואים אזרחיים. לא משנה איזה ניסוחים מעורפלים תמצאו, בממשלת השמאל כל הערכים החשובים של יהדות, משפחה ושמרנות יירמסו והמדינה תשנה את פניה. עדיין לא מאוחר להתעשת ולתת סיכוי אחרון לממשלת ימין מסורתית".

משרד הבריאות הודיע, כי לאור המצב הבריאותי בארגנטינה נשקלת האפשרות להכניסה לרשימת המדינות המוגדרות בסיכון גבוה ("רמה 2"). במידה ולא יחול שיפור משמעותי ברמת התחלואה, תוכנס ארגנטינה ב-17 במאי לרשימת המדינות, שנסיעה אליהן אסורה (למעט באישור ועדת חריגים), ואשר גם השבים מהן – כולל מחוסנים ומחלימים – חייבים בבידוד: "הציבור נקרא לתכנן את נסיעותיו בהתאם". רשימת המדינות בסיכון גבוהה כוללת כיום את אוקראינה, אתיופיה, ברזיל, הודו, דרום אפריקה, טורקיה ומקסיקו.

במשרד הבריאות הוסיפו והזהירו מפני נסיעה למדינות ולאזורים הבאים: אזור הודו, איי סיישל, גאורגיה, מולדובה, מלדיביים, פיליפינים, צרפת, קוסטה ריקה, קפריסין, רוסיה ותאילנד; זאת לאור מצב התחלואה הקיים במדינות אלו. משרד הבריאות ממליץ להימנע כלל מנסיעות שאינן חיוניות לחו"ל בעת הזו.

 

תחזית מזג האוויר

מחר, יום ראשון, תחול התחממות ניכרת, ותורגש הכבדה בעומסי החום. שרב כבד ישרור ברוב אזורי הארץ, ובדרום הארץ ייתכן אובך.

ביום שני מזג האוויר יהיה מעונן חלקית בעננות בינונית וגבוהה. תחול ירידה ניכרת בטמפרטורות, והלחות תעלה. בהרים ובפנים הארץ הטמפרטורות ימשיכו להיות גבוהות מהרגיל. משעות הצהריים ייתכנו ממטרים מקומיים בדרום הארץ, מלווים בסופות רעמים יחידות. 

ביום שלישי יהיה בהיר עד מעונן חלקית. בהרים ובפנים הארץ יוסיף עדיין להיות חם מהרגיל לעונה. בדרום הארץ ייתכן עדיין גשם מקומי.

תגיות:משרד הבריאותירושליםהתפרעויות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה