חדשות בארץ

נתניהו נפגש עם ראשי גוש הימין: "מאוחדים נגד ממשלת שמאל"

בסיום הפגישה נמסר, כי "גוש הימין קורא לנפתלי בנט, איילת שקד וחברי הכנסת של ימינה לעמוד בהתחייבותם לבוחר ולא להצטרף לממשלת שמאל עם לפיד, מרצ והעבודה"

נתניהו וראשי גוש הימין (צילום: נדוברות)נתניהו וראשי גוש הימין (צילום: נדוברות)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד בצהריים (חמישי) בלשכתו עם ראשי המפלגות בגוש התומך בו. בפגישה השתתפו יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, יו"ר דגל התורה משה גפני, יו"ר אגודת ישראל השר יעקב ליצמן, וכן יו"ר הכנסת יריב לוין. יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' נעדר מהישיבה לאחר שלא חש בטוב.

בתום הפגישה נמסר, כי נתניהו וראשי גוש הימין "סיכמו שהם ממשיכים מאוחדים בהתנגדותם לממשלת שמאל. גוש הימין קורא לנפתלי בנט, איילת שקד וחברי הכנסת של ימינה לעמוד בהתחייבותם לבוחר ולא להצטרף לממשלת שמאל עם לפיד, מרצ והעבודה".

נתניהו צפוי להיפגש אחר הצהריים עם חברי הכנסת של הליכוד, בישיבת סיעה שתתקיים בתל אביב. יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, שקיבל אתמול מהנשיא ראובן ריבלין את המנדט להרכבת הממשלה, צפוי לכנס הערב מסיבת עיתונאים.

חבר הכנסת עמיחי שיקלי מימינה הבהיר הבוקר, כי לא יסתפק בהימנעות או בהיעדרות מהצבעה על ממשלה עם מרצ והמשותפת אלא יתנגד באופן אקטיבי להקמתה. "שלא תהיינה אי הבנות, אצביע נגד הקמת ממשלה יחד עם המשותפת ומרצ בדיוק כפי שהתחייבנו לבוחר", כתב בטוויטר. שיקלי כתב את הדברים לאחר שאתמול הודיע ליו"ר מפלגתו, נפתלי בנט, כי הוא מתנגד להקמת ממשלה עם מפלגות השמאל.

חברת הכנסת איילת שקד העניקה אמש גיבוי למהלכיו של בנט, וזאת לאחר מתקפה חריפה עליו מצדו של נתניהו: "מאז הבחירות עבדנו, נפתלי ואני, קשה מאוד כדי שתקום ממשלת ימין", כתבה בפייסבוק. "קשה מאוד מאוד. אפשר לספר סיפורים ולמלא את הארץ ספינים, אבל בסופו של דבר נתניהו לא הצליח להקים ממשלת ימין, בגלל התנגדות סער וליברמן, ובגלל ההתעקשות של בצלאל".

"אני רוצה להבהיר: נפתלי הגיע למשא ומתן עם נתניהו בידיים נקיות, בלב פתוח ובנפש חפצה. הוא ישב בישיבות ליליות, פגש את כל מי שיכל, הפך כל אבן, כדי שתקום ממשלת ימין. ראיתי זאת בעיניי – הוא עשה כל שביכולתו, וגם מעבר לכך, כדי שזה יקרה. אני יכולה להבין את הבלבול וגם את הכעס, אבל לא אתן יד להשמצות פרועות: בנט אמר מההתחלה שינסה להקים ממשלת ימין, וכך עשה".

"הוא גם אמר שיעשה כל מאמץ למנוע בחירות נוספות – וכך כעת הוא יעשה. כמו שאמרנו, תמיד נחתור ונעדיף ממשלת ימין. אנחנו פועלים יחד ובעזרת ה' נעשה ונצליח", סיכמה שקד.

בגוש נתניהו מתכוונים להמשיך בלחץ על שקד וחברי כנסת נוספים בימינה, במטרה לשכנעם שלא לתמוך בממשלת רוטציה של בנט עם לפיד. לאחר שחבר הכנסת אביר קארה הביע אתמול את נאמנותו המוחלטת לבנט, הלחץ צפוי להתמקד בחברי הכנסת ניר אורבך ועידית סילמן, וכאמור גם בשקד.

תגיות:משה גפניאריה דרעיבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה