דברי תורה

עדות ממקום התופת: "5 דקות לפני האסון עבר במדרון נחשול אדיר של אנשים, ו..."

"אני יכול להעיד ש-5 דקות לפני כן היה לפתע נחשול ענק של אנשים שעברו באותו מעבר. ו... ולא קרה להם כלום. למה??? כי כך גזרה חכמתו יתברך!! ואחרי 5 דקות קרה מה שקרה. למה??? כי כך גזרה חכמתו יתברך!!!"

(צילום: דוד כהן / פלאש 90)(צילום: דוד כהן / פלאש 90)
אא

גלגלה ההשגחה העליונה והייתי ממש סמוך ונראה לזירת האירוע. התמקמתי שם בשעת חצות הלילה והתפללתי ולמדתי. ראיתי את כל הזוועה. עכשיו: את החשבון נפש האישי שלי למה הייתי צריך להיות שם ולראות את הכל. את זה אני אשאיר לעצמי. אבל לפני הכל, לפני שבכלל נתחיל לדבר על האסון שקרה, אני רוצה לדבר כעת על מה שקורה. יש אסון יותר גדול שמתרחש כעת!!!

לאסון הזה קוראים "ואם תלכו עמי בקרי"!!! כן. כצפוי. וכולם כבר יודעים להצביע על המעבר המסוכן והמחליק והלא בטיחותי. ועל הצפיפות שהייתה יותר מידי גדולה. וכמובן על השוטרים שחסמו. ובתור אחד שהייתי שם אני נזעק בקנאות ואומר: הבל הבלים!!!! אין סיבה הגיונית למה קרה שם. סוף סוף לא נולדתי היום. אנחנו חרדים מבטן ומלידה, ואנחנו עומדים צפופים לא מהיום ולא מאתמול. אנחנו מכירים דוחק כזה ויותר מזה. ואני אומר לך בתור עד ראיה עם יד על הלב: דא גזירת אורייתא!!!

ותרשה לי לומר בחריפות: שמי שבימים אלו חושב אחרת, כמדומני שזו המידת אכזריות שעליה דיבר הרמב"ם ש"אם לא יזעקו ולא יריעו אלא יאמרו דבר זה ממנהג העולם אירע לנו וצרה זו נקרה נקרית..." ועדיף לעצור כאן. עדיף לא להגיד מה המשך דבריו של הרמב"ם (פ"א מהל' תעניות ה"ג)!!! תדע לך שאנחנו משחקים באש!!!

לכן אני חושב. לפני שאתה מזדעזע ממה שקרה. עזוב. חייך קודמים!!! תחשוב דבר ראשון על עצמך!! הקב"ה דפק על השלחן. ה' רצה לעורר אותנו. לקח לנו 45 נשמות נקיות וטהורות. ולהגיד שזה בגלל כשל היערכותי זו מידת אכזריות, שזה בדיוק הנושא של פרשת בחוקותי!!! ולכן אם אתה שואל אותי. הלכה למעשה: אם אתה פותח רדיו או קוי נייעס ואתה שומע אותם עוסקים בנסיבות האירוע והאחראים למחדלים. אני חושב שחייבים לנתק את הטלפון באותו רגע מדין "ואם תלכו עמי בקרי".

עכשיו: זה לא סתירה שיתכן והיו מחדלים של היערכות ואפילו שינוי תפיסה בציבור שלנו בייחס לזלזול בהנחיות וכו' וכו'. ברור שיש גם שיעורי בית כאלו. אבל לא עכשיו! עכשיו זה לא הנושא! כעת הקב"ה דפק על השולחן ורצה לעורר אותנו. ולהגיד שזה בגלל מחדלים נקודתיים. זה ממש "ואם תלכו עמי בקרי", וההמשך ידוע. ומפחיד.

הרב יצחק פנגר בזריקת חיזוק לכל מי שמתאבל על אסון מירון תשפ"א:

כן! איומים! אנחנו בדיוק נמצאים בפרשה של האיומים. אסור ללכת בקרי. אם יש אסון יותר גדול ממה שקרה במירון זה ללכת עם הקב"ה בקרי. חייך קודמים!!!

ובפרט, בפרט שזה קרה אצל רשב"י שהוא בעל המימרא המפורסמת, (הובא בע"ז ט"ז: תוד"ה דימוס) במעשה דרשב"י אחר שיצא מן המערה, ראה אחד שצד עופות, שמע בת קול... כשאמרה הבת קול דימוס היה העוף נמלט מן הפח וכשהייתה הבת קול אומרת ספיקולא היתה נלכדת הציפור במלכודת.: והסיק מזה רשב"י ואמר: "אפילו ציפור קלילא מבלעדי שמיא לא ניצודת כל שכן בן אינש"!!! כך מלמדנו רשב"י.

אז להסיט את הנושא ולקחת אותו לכל מיני מחדלים נקודתיים זה. זה בלתי נסבל!! זו מידת אכזריות!!! זה לא יהודי. זה לדבר כמו גוי!!!

כל מי שהיה שם בזירה. כולם מתשאלים אותו ומתחקרים אותו מה היה. אז גם לי יש מה להגיד. אני יכול להעיד ש-5 דקות לפני כן היה לפתע נחשול ענק של אנשים שעברו באותו מעבר. ו... ולא קרה להם כלום. למה??? כי כך גזרה חכמתו יתברך!! ואחרי 5 דקות קרה מה שקרה. למה??? כי כך גזרה חכמתו יתברך!!! יש לי חבר שיצא ממירון 10 דקות לפני כן ולא חווה את האסון. למה? כך גזרה חכמתו יתברך. ויש אותי ועוד אלפים כמוני שראו את כל הזוועה. יש אחד שרק בשעה 1:00 יצא מאשדוד ואמרו לו מיד לשוב על עקבותיו, ויש לו חבר שכבר הספיק להגיע לצומת קדרים ושם אמרו לו לעשות פרסה... צריך לדעת שגם הפרטים הקטנים האלו - ההההכל בגזירת עליון!!!

ובפרט ובפרט: יקר!!! יקר בעיני ה' המוותה לחסידיו. וכשיוצאת גזירה כזו נוראה מלפניו אנחנו מחויבים להבין שה' רוצה משהו ולשם למקד את מלא תשומת הלב. אנחנו כבר לא ילדים קטנים. אנחנו כבר אחרי שנת קורונה. כבר ספגנו אבדות קשות... ועכשיו שוב. הגיע הזמן לקבל את האיום!!! די לפרשנויות. די ללכת בקרי. הגיע הזמן שנבין שה' רוצה משהו!!! אנחנו צריכים להתעורר!!!

הרב זמיר כהן בעקבות האסון במירון: איך דווקא במקום קדוש קורה אסון גדול כל כך?

  זוכרים את הרוגי האסון - במעשים, היכנסו לכאן.

תגיות:דברי תורההאסון במירון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה