חדשות בארץ

"אם אתם פה, תעוררו רחמים": זעקת האב ליד משאית הגופות

בל"ג בעומר, שעות לאחר האסון במירון, עמד הרב מאיר נחמן אלחדד ליד המשאית עם גופות ההרוגים בה היו גם שני בניו, וזעק: "אני לא יודע אם אתם פה, אבל אם אתם פה – תדעו לכם שהסתלקתם מהעולם באמצע השמחה של רבי שמעון בר יוחאי"

  • כ"ב אייר התשפ"א
אא

השימוש בסרטון נעשה על פי סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. בעל זכות יוצרים זכאי לבקש את הסרת הסרטון דרך מייל support@htv.co.il

בתיעוד חדש מיום שישי הקשה במירון, שפורסם היום (שלישי) ברשת, נראה הרב מאיר נחמן אלחדד, ששכל שני בנים באסון הכבד, כשהוא עומד ליד המשאית עם הגופות.

המשאית עמדה לצאת לדרך לכיוון המכון לרפואה משפטית באבו כביר, בו התבצעה מלאכת הזיהוי הסופי של ההרוגים. הרב אלחדד, שחיפש במשך שעות את בניו הנעדרים אך לא ידע עדיין בוודאות כי מצאו את מותם באסון, פתח בזעקות של אמונה שלא הותירו עין יבשה בקרב הנוכחים במקום.

"יוסף דוד ומשה מרדכי, אני לא יודע אם אתם פה, אבל אם אתם פה – אני אומר לכם שתדעו לכם שהסתלקתם מן העולם באמצע השמחה של רבי שמעון בר יוחאי", פתח הרב את המונולוג האמוני הכואב שלו. "הייתם על הציון של רבינו בראש השנה, והוא הבטיח שהקב"ה לא יעשה לו לקחת אחד מאנשיו קודם זמנו".

"מה שקרה אני לא יודע, זו גזירה", המשיך הרב אלחדד בבכי קורע לב. "אני הייתי לוקח אתכם, שם אתכם בציון של רבי שמעון בר יוחאי ואומר לו: רבי שמעון, הבאתי לך אותם חיים. אני רוצה אותם חיים!".

"אבל מה לעשות שאנחנו לא נמצאים בחוקי ישראל, ולוקחים אותם עכשיו לאבו כביר, אפילו שאני אבא שלכם. אני יכול לזהות אתכם, אני יכול להסתכל בתמונות שצילמו אתכם, אבל לא נותנים לי לעשות את זה".

"אז יש מצב ללכת לרבינו גם קודם הקבורה, כמו שרבי נתן זכה. אז אני אומר לכם: יוסף דוד בן אלישבע ומשה מרדכי בן אלישבע, תלכו ישר לרבינו, נחל נובע מקור חכמה. שתדעו שאתם הסתלקתם באמצע השמחה של רבי שמעון בר יוחאי, תעוררו רחמים על הצרות של עם ישראל ותצעקו 'עד מתי?".

תגיות:האסון במירוןמאיר נחמן אלחדד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה