חדשות בארץ

הרב דרוקמן לבנט ושקד: הודיעו שלא תצטרפו לממשלת שמאל

הרב חיים דרוקמן, מבכירי רבניה של הציונות הדתית, קרא ליו"ר ימינה נפתלי בנט ולבכירת מפלגתו איילת שקד להודיע שלא יצטרפו לממשלה עם מפלגות השמאל: "נתאמץ כולנו בשעות שנותרו להקים ממשלת ימין בקולות המפלגות היהודיות"

הרב חיים דרוקמן (צילום: אבי דישי, פלאש 90)הרב חיים דרוקמן (צילום: אבי דישי, פלאש 90)
אא

שעות ספורות לפני פקיעת המנדט של ראש הממשלה בנימין, פרסם הערב (שלישי) הרב חיים דרוקמן, מבכירי רבניה של הציונות הדתית, מכתב פומבי ליו"ר ימינה נפתלי בנט וחברתו לסיעה, איילת שקד, בו קרא להם להכריז כי לא יקימו ממשלה עם מפלגות השמאל.

"במצב הקיים אני מרגיש צורך לפנות פומבית לנפתלי ואיילת האהובים והיקרים לי ולשאר חברי הכנסת מימינה, להודיע בשעות הקרובות שלא תיכנסו לאף ממשלה מלבד לממשלת ימין", כתב הרב דרוקמן בפתח מכתבו. "כפי שאני מכיר אתכם, את דרככם האידיאולוגית ועבודתכם למען עם ישראל, לא יכולה להיות אפילו מחשבה לתת יד להקמת ממשלה שמנוגדת לחלוטין לכל אמונותיכם, ושבוודאי תפגע בענייני עם ישראל, שאתם כל כך פועלים באמת למענו".

"כל ניסיונות הלחץ לאפשר הקמת ממשלה בתמיכת המפלגות הערביות מבוסס על התנהלותכם התמוהה שלא להודיע שלא תצטרפו לממשלת שמאל", הוסיף הרב. "ברגע האחרון אני פונה אליכם ממעמקי לב – הודיעו מיד על כך שלא תשבו בשום צורה ואופן עם אבתיסאם מראענה, המפלגה המשותפת תומכי הטרור ושאר חברי הכנסת בשמאל, כפי שאני יודע שזו הדעה האמיתית שלכם, ונתאמץ כולנו בשעות שנותרו להקים ממשלת ימין בקולות המפלגות היהודיות".

"כל עוד הנר דולק אפשר לתקן. בידכם הדבר. אני יודע בוודאות, כי ברגע שתודיעו שפניכם אך ורק לממשלת ימין תימצא הדרך להקים ממשלה טובה ויימצאו האצבעות הנוספות הדרושות לשם כך", חתם הרב את מכתבו.

בריאיון ליאיר שרקי, ששודר הערב בחדשות 12, סיפר הרב דרוקמן על הפגישה שערך לפני כמה ימים בביתו עם יו"ר רע"מ, מנסור עבאס. "שוחחנו קצת על העמדות שלו, על מה הוא רוצה בכנסת, דברים כלליים", אמר. "ניסיתי קצת לרדת לפרטים אבל התשובות היו כלליות".

"מבחינת האדם, כפי שדיבר פה, הוא עצמו עשה לי רושם חיובי", ציין הרב. עם זאת, הוא הדגיש כי "ממשלת ישראל חייבת להיבנות על ידי עם ישראל. לא מדובר פה על כנסת שכל האזרחים יש להם נציגות ודואגים לענייניהם, אבל מי ששולט, הממשלה, זה עם ישראל".

בהתייחסו לגינוי שהוציא עבאס לפיגוע הירי בצומת תפוח, אמר הרב דרוקמן כי אין בכך כדי לשנות את עמדתו: "אתמול ראיתי עד כמה זה נכון. חבר אחר מסיעתו היה נגד גינוי הפיגוע – 'זו מלחמה נגד הכיבוש, אנחנו שייכים לעם הפלסטיני'. אז מה, ממשלת ישראל תקום עם תמיכה של תומכי טרור? היעלה על הדעת דבר כזה? הסיעה של עבאס, שהיא תימנע, היא תומכת טרור".

כזכור, הרב צבי טאו, מנהיגה הרוחני של מפלגת נעם, פרסם שלשום מכתב, בו הביע תמיכה בהקמת ממשלת מיעוט ימנית בראשות נתניהו שתסתמך על רע"מ. אתמול, בתום התייעצות רבנים בביתו של הרב דרוקמן, חזר יו"ר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' על התנגדותו לממשלה במתווה זה. מהציונות הדתית נמסר כי הרב העניק "גיבוי מלא לסמוטריץ' בהתנגדות להקמת ממשלה שתתבסס על רע"מ, וקורא לבנט להודיע לאלתר על הצטרפותו לממשלת ימין ושלילה מוחלטת של האפשרות שיחבור לממשלת שמאל ותומכי טרור. הרב קרא גם לסער ושותפיו לשים הכל בצד, ולהצטרף לממשלת ימין שתתבסס על המפלגות הציוניות בלבד".

תגיות:נפתלי בנטהרב חיים דרוקמןימינהבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה