חדשות בארץ

החוק לבחירות ישירות לראשות הממשלה יעלה לדיון בוועדה המסדרת

יו"ר הוועדה, חבר הכנסת מיקי זוהר, יעלה לדיון בוועדה שורת חוקים, ביניהם חוק הבחירות הישירות לראשות הממשלה, וזאת במטרה לקדם את ההצבעה עליהם

זוהר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)זוהר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר הוועדה המסדרת בכנסת, מיקי זוהר, יכנס הערב (שלישי) את הוועדה על מנת לדון בקידום מהיר של שורת חוקים שהונחו אתמול על שולחן הכנסת. הדיון נועד להעניק לחוקים השונים פטור מחובת הנחה, כך שניתן יהיה להעלותם כבר מחר להצבעה במליאת הכנסת.

ברשימת החוקים נכללים החוק לבחירות ישירות לראשות הממשלה, שהוצע על ידי ש"ס ונתמך על ידי הליכוד כפתרון לפלונטר הפוליטי, וכן החוק לביטול ממשלת החילופים.

עוד כוללת הרשימה, בין היתר, חוקים בעלי אוריינטציה ימנית העוסקים בנושאים הבאים: ביטול תוכנית ההתנתקות, עונש מוות למחבלים, איסור כניסת מסתננים, הגבלת זכות העמידה, חוק מינוי שופטים לעליון, התובע הכללי, הסדרת ההתיישבות הצעירה, פסקת ההתגברות ופסילת ראיה.

"‏בעזרת השם היום ב-17:30 ידעו כל אזרחי ישראל לאן השמאל מנסה להוביל את בנט וסער", כתב זוהר. "ההצבעה במסדרת על כל החוקים הללו תבהיר את משמעותה של ממשלת שמאל עם צ'ופצ'יק קטן של עלה תאנה ימני".

כדי לזכות לרוב בהצבעה, גוש תומכי נתניהו זקוק לתמיכתם של שני נציגי ימינה ונציג רע"מ בוועדה. העלאתם לדיון של החוקים 'הימניים' נועדה להביך את ימינה ותקווה חדשה, שבעבר הביעו את תמיכתן בהן, ולתקוע טריז בין המפלגות בגוש להחלפת נתניהו.

הדיון בוועדה ייערך מספר שעות לפני פקיעת המנדט של ראש הממשלה בנימין נתניהו. על פי חוק יסוד הממשלה, לרשות הנשיא ראובן ריבלין יעמדו שלושה ימים, בהם יוכל לקיים התייעצויות נוספות עם הסיעות, לפני שיקבל את החלטתו לגבי המשך התהליך הפוליטי.

החוק מקנה לריבלין שני מסלולי פעולה: במסלול הראשון, באפשרותו להטיל את הרכבת הממשלה על מועמד אחר מבין חברי הכנסת. במקרה זה, יעמדו לרשות המועמד 28 ימים להשלמת המשימה, שלאחריהן, במידה ולא יצליח, יעבור המנדט לכנסת. במסלול השני, הנשיא יכול להודיע כי להערכתו אין לאף מועמד יכולת להקים ממשלה, ולהחזיר כבר כעת את המנדט לכנסת. במקרה זה, תחל תקופה של 21 ימים בה יוכלו 61 חברי כנסת לבקש מהנשיא בכתב להטיל את תפקיד הרכבת הממשלה על חבר כנסת שהסכים לכך. במסלול זה יינתנו למועמד 14 ימים בלבד להקים את הממשלה. אם לא הצליח בכך, או שלא הוגשה בקשה על ידי רוב חברי הכנסת – תתפזר הכנסת באופן אוטומטי, ובתוך 90 ימים יתקיימו בחירות.

תגיות:מיקי זוהרבחירה ישירההוועדה המסדרתבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה