חדשות בארץ

מפגש נורא: "רמי, אתה הצלת לי את הילד. אני חב לך את חיי"

רס"ל רמי עלואן הגיע לניחום אבלים בבית משפחת חיות, האבל על פטירתו הנוראה של ידידיה ז"ל, הבן הבכור. "רמי, אתה הצלת לי את הילד. בשבילי הצלת את כל העולם", אמר האב השכול בהתרגשות

  • כ"א אייר התשפ"א
אא

הרב אביגדור חיות נסע למירון בליל ל"ג בעומר, יחד עם שני בניו – ידידיה ז"ל, שנספה באסון הנורא, ושמואל בן ה-10 – שחייו ניצלו בנס גלוי. הם צירפו אליהם את משה לוי ז"ל, חברו של ידידיה, כפרס על הצטיינותו בלימוד. משה וידידיה נלקחו לבית עולמים באסון, שלא ניתן לעיכול ולתיאור.

היום (שני) הגיע רס״ל רמי עלואן לניחום אבלים בבית משפחת חיות. "ביקשתי שניפגש כדי להודות לך מקרב לב", אמר האב השכול לעלואן, שהגיע לניחום יחד עם אביו, אף הוא שוטר. "הצלת את חיי ואת חיי בני".

צפו במפגש ובעדותו של הרב אביגדור חיות:

"הייתי על הרצפה עם כל המסה של האנשים שהיו עלינו. הבן שלי היה מימיני, ובני הגדול, ידידיה, עם חברו משה, היו כמה מטרים מאתנו. ואני רואה את עלואן והוא צועק: 'תן לי יד, אני מושך אותך'. אמרתי לו: 'תציל את הילד – אבל הוא לא הצליח'", משחזר האב השכול את הדקות הקשות בחייו.

"עלואן תפס תפס את היד שלי בשתי ידיו. ואז אני רואה אותו קורס, מקיא ומתחיל לבכות. אני רואה אותו מושך את הבן ומציל אותו", ממשיך הרב חיות. "אני חולצתי ופוניתי במצב בינוני לבית החולים. אם היינו נשארים שם עוד – אולי לא היינו יוצאים מזה".

"רמי הציל את חיינו. מה שקרה, קרה. הקדוש ברוך-הוא יודע מה הוא עושה, והוא לקח את משה וידידיה – אבל את שמואל רמי הציל, ושמואל חב לו את חייו. כל המציל נפש אחת בישראל, כאילו קיים עולם מלא. רמי, אתה הצלת לי את הילד. בשבילי הצלת את כל העולם", הודה האב השכול לשוטר שהציל את חייו ואת חיי בנו בן ה-10.

עלואן השיב: "אין שום אימון שיכול היה להכין אותנו למה שעברנו שם. עברתי הרבה אירועים במשטרה, וזה אירוע קשה מאוד. אנחנו קודם כל בני אדם. גדלתי על ערכים וחיי אדם זה ערך עליון".

בשיחה ל-ynet שחזר רס"ל עלואן את שאירע: "קשה להסביר במילים את מה שקרה שם. בין הצעקות ניגשתי לאביגדור והוא אמר לי, 'תציל את הילד שלי'. ניסיתי למשוך את שניהם יחד ולא הצלחתי. ניסיתי למשוך את שמואל לבד, הגיע עוד שוטר ומשכנו אותו החוצה.

"חזרתי לאביגדור ומשכתי אותו שוב עד שהוצאנו אותו. ניגשתי לילד והוא לא זז, לא הגיב, חשבתי שזהו, שקרה הגרוע מכול – בכל זאת לא ויתרנו. לקחנו אותו לקבל טיפול ומיד חזרנו לאביגדור. הכול היה צעקות ובלאגן. אחרי זה הבנתי שהצלתי חיי אדם. זה מרגש".

הדמעות זולגות ללא שליטה - המפגש בין הוריהם של ידידיה חיות ומשה לוי, החברים הקרובים שנספו באסון במירון:

זוכרים את הרוגי האסון - במעשים, היכנסו לכאן.
תגיות:אסון מירוןידידיה חיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה