חדשות בריאות

לראשונה: הווריאנט הברזילאי אובחן בישראל

על פי הודעת משרד הבריאות, תינוקת ומבוגר מחוסן ששבו מחו"ל אובחנו כנשאים של הווריאנט הברזילאי. בנוסף אותר גם מקרה ראשון של וריאנט מצ'ילה ו-19 מקרים נוספים של הזן ההודי. במשרד הבריאות ציינו, כי עדיין אין מידע ברור ביחס לווריאנטים הללו והשלכותיהם על מחוסנים ומחלימים

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

משרד הבריאות מסר הערב (שני), כי לראשונה זוהו בישראל מקרי הידבקות בווריאנט הברזילאי של נגיף הקורונה. הווריאנט אובחן בשני מקרים, אצל תינוקת ואדם מבוגר מחוסן ששבו מחו"ל. בנוסף, התגלה מקרה ראשון של וריאנט מצ'ילה אצל ישראלי מחוסן שחזר מחו"ל.

עוד עדכנו במשרד הבריאות, כי המערך הלאומי לריצוף גנומי אבחן 19 מקרי הידבקות נוספים בווריאנט ההודי בקרב זרים. עד היום אותרו 60 מקרים של וריאנט זה בארץ. במשרד ציינו, כי עדיין אין מידע ברור ביחס לווריאנטים הללו והשלכותיהם על מחוסנים ומחלימים: "משרד הבריאות ימשיך לעדכן בממצאים נוספים ככל שיהיו".

היום נכנסו לתוקף ההנחיות החדשות והמחמירות של משרד הבריאות בנוגע לכניסה מישראל מאוקראינה, אתיופיה, ברזיל, דרום אפריקה, הודו, טורקיה ומקסיקו – מדינות המוגדרות כבעלות סיכון גבוה ("רמה 2"). אזרחים ותושבים ישראלים, לרבות מחוסנים ומחלימים, החוזרים ממדינות אלו יחויבו בבידוד ביתי למשך 14 ימים (בכפוף לבדיקת קורונה אחת, שהינה חובה לכל הנכנסים לארץ), או למשך עשרה ימים בביצוע שתי בדיקות קורונה שליליות. בנוסף, נאסרה החל מהיום יציאת אזרחים ותושבים ישראלים למדינות אלו, למעט חריגים. איסור היציאה למדינות אלו וחיוב הבידוד לחוזרים מהן לא יחולו על מי ששהו בהן פחות מ-12 שעות במסגרת טיסה לא ישירה (קונקשן), ובתנאי שלא יצאו משטח שדה התעופה.

בתוך כך, מספרם של חולי הקורונה הקשים ירד הערב אל מתחת ל-100, וזאת לראשונה מאז חודש יולי שעבר. על פי נתוני משרד הבריאות, בבתי החולים מאושפזים 168 חולים, מתוכם 97 במצב קשה. 63 חולים מחוברים למכונות הנשמה. אתמול אובחנו 51 מקרי הידבקות בקורונה. קרוב ל-29 אלף בדיקות פוענחו, ושיעור הבדיקות החיוביות מתוכן עמד על 0.2%. אתמול נפטר חולה אחד כתוצאה מסיבוכי הנגיף, ומניין הנפטרים הכולל מפרוץ המגפה עומד על 6,367.

תגיות:משרד הבריאותהווריאנט הברזילאי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה