חדשות בארץ

בנט: "סמוטריץ’ שרף את כל הגשרים להקמת ממשלת ימין"

יו"ר ימינה נפתלי בנט תקף את יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', והאשים אותו במניעת הקמתה של ממשלת ימין. על הודעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, לפיה הוא מסכים שבנט יכהן ראשון ברוטציה: "לא ביקשתי מנתניהו את ראשות הממשלה אלא ממשלה. כרגע לנתניהו אין ממשלה"

בנט בכנסת, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)בנט בכנסת, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 15:25)

יו"ר ימינה נפתלי בנט הגיב בצהריים (שני) על הצהרתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, לפיה הוא מוכן להקמת ממשלה משותפת בה יכהן בנט ראשון ברוטציה. "זו הצעה לא מובנת", אמר בישיבת סיעתו בכנסת. "לא ביקשתי מנתניהו את ראשות הממשלה אלא ממשלה, ואת זה לצערי אין לו כי סמוטריץ' שרף את כל הגשרים לממשלת ימין".

"אנחנו מתקרבים לתום תקופת המנדט של נתניהו", פתח בנט את דבריו. "יש הרבה ספינים במערכת. אנחנו מדברים עם כולם, נפגשים, מנסים לקרב בין הצדדים, הופכים כל אבן. יש המון רעש, אבל הקו שלנו נשאר עקבי, אולי העקבי מכל המפלגות".

"מטרת העל שלנו – להקים ממשלה, ולמנוע סיבוב נוסף של בחירות", הצהיר בנט. "העדיפות הראשונה שלי הייתה ונשארה ממשלת ימין. אני יודע שזה מאכזב הרבה אנשים, לפעמים בשמאל, אבל אני איש ימין ואני לא מתכוון להשתנות. לשם הקמת ממשלת ימין, אנחנו מוכנים לשקול דברים שבעבר לא חשבנו שנגיע אליהם. אבל אני חוזר ואומר: המכשול להקמת ממשלת הימין הוא לא ימינה".

"לפני שלושה שבועות אמרתי לראש הממשלה 'יש לך את האצבעות שלנו, תביא ממשלה'. לא ביקשתי ראשות ממשלה. לא צריך לשכנע אותי בעוד ועוד תופינים – תביא ממשלה, אנחנו מוכנים לעזור. אין שום מחלוקת ביני לבין נתניהו על תפקידים, כיבודים, רוטציות או דברים כאלה. הכל סוכם בשעה הראשונה של המשא ומתן", הוסיף בנט. "לנתניהו פשוט אין ממשלה, והוא מנסה להפיל את זה על ימינה. בבחירות האלה הוא הקים מפלגת לווין, ועכשיו הוא לא מצליח להשתלט עליה".

"אני אומר בקול ברור את מה שאמרתי מההתחלה: אם נתניהו לא יצליח להקים ממשלת ימין – אנחנו ננסה להקים ממשלת אחדות, מתוך מחשבה שהדבר הכי מזיק, הכי הרסני למדינת ישראל ולציבור הישראלי בימים אלה אלה עוד בחירות. מי שלא נותן יד להקמת ממשלה הוא חסר אחריות. אנחנו ברגעים מאוחרים מאוד, אבל לא כבה הנר. אני קורא לכל מנהיגי המפלגות: אנחנו בדקה התשעים. גלו אחריות, תקשיבו למה שהציבור מבקש מאיתנו", חתם בנט את דבריו.

בתגובה לדבריו של יו"ר ימינה, כתב נתניהו לאחר מכן בטוויטר: "בנט, אתה יודע יפה מאוד שברגע שתתחייב לממשלת ימין – יבואו אחרים אפילו בלי סער ויהיו לנו 61. הם מחכים רק לך. המכשול האמיתי להקמת ממשלת ימין הוא סירובך להסיר מסדר היום ממשלת שמאל ולהתחייב רק לממשלת ימין. עשה זאת היום".

תגיות:נפתלי בנטבצלאל סמוטריץ'בחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה